За кілька останніх сезонів Індія стала одним із найбільш перспективних ринків збуту української аграрної продукції. За шість місяців року експорт українських товарів та послуг до Індії становив $1,4 млрд і збільшився порівняно з аналогічним періодом минулого року на 38,5%, інформує Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
Зокрема, за підсумками 2016 року Україна експортувала товарів на суму $1641 млн, що перевищує показник попереднього року в 1,5 рази. У тому числі рослинних олій було поставлено на $1246,6 млн, зернових – $247,6 млн, олійних шротів і макух – на $72,3 млн, йдеться у дослідженні АПК-Інформ.
Як зазначає МЕРТ, Індія в географічній структурі українського експорту за підсумками першого півріччя 2017 року займає 4 місце (2016 року — 5 місце) з часткою 5,5% від загального українського експорту. Торік експорт товарів і послуг з України в Індію склав $2 млрд і збільшився на 31,4%.
Якщо розглядати окремо частку поставок сільгосппродукції з України в Індію, то, згідно з джерелом фактичних даних UN Comtrade, країна утримує першість за кількома позиціями: соняшникова олія – 95%, кукурудза – 90%, соняшниковий шрот – 87%, пшениця – 56%.
«У нас ще залишається цілий ряд аграрних товарів, де ми бачимо конкретні можливості для збільшення вітчизняного експорту в Індію. Згідно з аналітичними дослідженнями, попит на цьому ринку буде на молочну сироватку, бобові сушені та волоські горіхи, олію соняшникову і рапсову. Крім цього, конкурентними можуть бути українські соки, дріжджі, виноградні вина, спирт, висівки і кормове борошно, зернові культури і насіння олійних культур», – зазначала під час торговельної місії до Індії заступник Міністра з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева.
За підсумками 2016 року, Україна експортувала бобових культур в Індію на $65,8 млн, що в 3,3 рази перевищує показник попереднього року. І хоча частка поставок українських бобових в Індію поки незначна в порівнянні з Канадою, Австралією, Росією та іншими країнами – всього 3%, але, з огляду на тенденції розвитку ринку бобових, перспективи в України є.
«Незважаючи на підвищувальну динаміку експортних поставок з України в Індію, українським компаніям не потрібно забувати про особливості торгівлі з цією країною і вимогах до якості товару, що поставляється. Зокрема, недозволені на поточний момент питання з розрахунком імпортного мита і складності з фумігації зерна роблять Індію ризиковим регіоном для експортних поставок, однак, на думку трейдерів, досить преміальним», – кажуть в АПК-Інформ.
Привабливість Індії для екпортерів пояснюється постійно зростаючим населенням і розвитком економіки. У той же час, прагнення Індії до самозабезпечення агропродукцією може сприяти скороченню імпорту. Тож українським виробникам і трейдерам необхідно подумати про конкурентоспроможність продукції, аби зберегти перспективний ринок.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!