Новини

Епіцентр та Урбанські будують зерновий хаб на 5 млн т: як це вплине на вартість перевалки

Новий термінал у порту «Південний» може знизити ставки перевалки зерна на $1-2/т та загострити конкуренцію на ринку.

Група компаній «Епіцентр» у партнерстві з родиною Урбанських розпочала будівництво нового масштабного зернового терміналу в порту «Південний». Запуск терміналу заплановано на 2026 рік.

Про це повідомляє Latifundist.com.

Потужність нового терміналу становитиме 5 мільйонів тонн перевалки на рік, що виводить його в лідери галузі. На сьогодні схожі масштаби мають лише кілька операторів: «Трансбалк» з потужністю близько 7 мільйонів тонн, TIS-Grain, Neptune Grain Terminal, «Ніка-Тера» з потужностями по 4-5 мільйонів тонн кожен, та Risoil Terminal з потужністю близько 3,5 мільйонів тонн.

Поява ще одного великого гравця загострить конкуренцію на ринку, що може призвести до подальшого зниження вартості послуг. За останні два роки вартість перевалки зерна вже впала з 25 доларів за тонну в часи роботи «зернового коридору» до 7-8 доларів за тонну. Експерти не виключають, що з появою нового терміналу ставки можуть знизитися ще на 1-2 долари за тонну.

За даними видання Latifundist, новий термінал матиме власну залізничну станцію з пропускною здатністю до 3 мільйонів тонн на рік, що дозволить обробляти до п’яти поїздів на добу. Інфраструктура також включатиме станцію вивантаження вагонів потужністю 2 тисячі тонн на годину та автотранспорту з потужністю 1 тисяча тонн на годину. Для зберігання зерна будуть побудовані силоси загальною місткістю 250 тисяч тонн, що приблизно еквівалентно п’ятдесяти одиницям. Також у проєкті передбачена конвеєрна галерея довжиною 1,6 кілометра та причал довжиною 350 метрів з глибиною 16 метрів, обладнаний двома баштовими кранами продуктивністю 1500 тонн на годину кожен.

Експерти ринку відзначають, що альянс «Епіцентру Агро» з Урбанськими виглядає логічним і взаємовигідним. У холдингу є власне виробництво обсягом близько 1 мільйона тонн продукції на рік, розвинутий трейдинг і значні фінансові ресурси, тоді як у партнерів є доступ до стратегічних земельних ділянок в акваторії порту. Однак учасники ринку висловлюють сумніви щодо того, чи зможе новий термінал залучити заявлені 5 мільйонів тонн вантажів, зважаючи на високу конкуренцію та існуючі обмеження залізничної інфраструктури.

Заступник директора департаменту «Укрзалізниці» Валерій Ткачов наголошує на важливості координації з залізничною інфраструктурою: «Будівництво терміналу в «Південному» — це правильний крок. Але для ефективної роботи потрібно збільшувати пропускну здатність залізничних підходів і консультуватися з УЗ, аби уникнути “вузьких місць” у логістиці».

Фахівці галузі визнають, що навіть за умов високих інвестиційних витрат, які оцінюються в діапазоні від 160 до 270 мільйонів доларів, власний термінал надасть «Епіцентру» стратегічну незалежність від інших операторів і дозволить повноцінно інтегрувати бізнес за принципом «від поля до судна». Для ринку в цілому це означатиме посилення конкуренції та додатковий тиск на ставки перевалки.

Нагадаємо, південнокорейська корпорація POSCO International обговорила з українським урядом відновлення роботи портової інфраструктури та нові інвестиційні проєкти.

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку
Powered by atecplugins.com