Експорт збіжжя з використанням залізничного транспорту в напрямку Європи продовжує зменшуватися у грудні, складаючи у середньому 402 вагони на добу.
Про це повідомляють аналітики Spike Brokers у Telegram..
“Вагонний потік продовжує балансувати між західним кордоном та морськими портами Великої Одеси. Середньодобова норма обробітку (вивантаження) вагонів у портах Чорного моря залишається в межах 660-950 вагонів на добу. Середньодобова кількість вагонів, які рухаються в напрямку портів Чорного моря, поступово зростає”, — зауважили фахівці.
З іншого боку вартість перевезень залізничним транспортом в Україні знижується. Перехід трейдерів і фермерів на перевезення автомобільним транспортом призвів до суттєвого зменшення попиту на залізничні перевезення.
“Маніпуляції з тарифами для залізничних перевезень помітно підірвали надійність і довіру до цього виду транспортування. Щойно пропозиція вагонів на аукціонах УЗ збільшилась — ставки оренди почали знижуватись з 4000 грн до 2000 грн”, — пояснили аналітики.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
- Харківська обл. — дунайські порти України $47-56;
- Львівська обл. — кордон Польщі $25-31;
- Львівська обл. — кордон Угорщини $25-35;
- Львівська обл. — Одеса, Україна $40-42;
- Рівненська обл. — кордон Польщі $25-32;
- Рівненська обл. — Одеса, Україна $39-45;
- Хмельницька обл. — кордон Польщі $31-33;
- Чоп, Україна — пн. Італії €50-60.
Нагадаємо, “Укрзалізниця” планує досягти чистого прибутку в розмірі 7 мільярдів гривень за 2023 рік, порівняно зі збитком в 9,6 мільярда гривень у 2022 році.
Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. Про це заявив президент України Володимир Зеленський у своєму відеозверненні.
АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!