Новини    12 грудня 2023 10:03

Експорт Дунайськими портами дорожчий, аніж Чорним морем


Вартість логістичних витрат на доставку товарів до дунайських портів чи залізницею до польських чи румунських значно перевищує аналогічні витрати до портів Чорного моря, іноді досягаючи різницю в $90 за тонну.

Про це повідомив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов під час заходу Shipping and Trade Day, передав AgroPortal.

“CPT Одеса складає $10 на тонні, можливо, $25, залежно від розташування сільгоспвиробництва. Якщо ж їхати до Констанци — це буде близько $100 на тонні. Тобто різниця $90”, — зазначив Микола Горбачьов.

Також він зазначив, що наразі система експорту є надто складною адміністративно.

“Коли ми надсилаємо зерно у Польщу чи Румунію, то не можемо простежити, до якої країни воно буде перевезено далі. Воно може поїхати до Італії чи Єгипту. Дуже складно відправляти вантажі до Азії, оскільки потрібно акумулювати 50-60 тис. т у Констанці. І весь цей обсяг повинен перетнути кордон у вагонах чи вантажівках або бути завантажений на баржі. Організувати цей логістичний ланцюг дуже складно. Порти Великої Одеси більш легко оперуються і більше влаштовують українських фермерів і трейдерів”, — сказав він.

Микола Горбачов вважає, що Україна стане частиною Європейського Союзу, і логістика по Дунаю продовжить розвиватися після припинення війни, зокрема у напрямках Болгарії та Румунії. Прогнозується збереження обсягів експорту на рівні 1-2 мільйонів тонн. Водночас відзначається потенціал для зниження вартості перевезення баржами. Перед конфліктом вартість баржі становила $9-10 за тонну, а наразі ця ціна коливається від $50 до $100 за тонну.

Нагадаємо, заступник постійного представника США при ООН, посол Роберт Вуд, нагадав, що Росія знищила понад 300 тисяч тонн агропродукції в Україні.

У листопаді виявлено зменшення показника перевезення зернових вантажів та макухи через західні прикордонні переходи на 36 вагонів на добу, що склало 436 одиниць. Заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов зазначив, що вантажний потік із зерновими вантажами поступово переорієнтовується з західних кордонів на морські порти Великої Одеси.

Новини за темою:  Без обмежень: ЄС відкрив ринок для українського насіння чотирьох ключових культур

Маргарита Юзяк

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...