Чорноморські порти залишаються основними логістичними воротами для експорту. Очікується, що у грудні експорт агропродукції складе понад 5 млн тонн.
Про це повідомив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов під час заходу Shipping and Trade Day, передав ArgoPortal.
У листопаді було експортовано 2,7 млн т зерна та олійних культур. Іншими маршрутами (автомобільним, залізничним і через Дунайський кластер) було вивезено 4,5 млн т.
“Ми можемо досягти більших результатів — близько 6 млн т. Через порти Чорного моря може бути відвантажено близько 4 млн т збіжжя за місяць. Інші шляхи можуть забезпечити близько 2 млн т. Тобто у грудні це буде більше ніж 5 млн т”, — зазначено у повідомленні.
За його словами, ЗСУ, навіть без потужних військових кораблів, контролюють західну частину Чорного моря, що дозволяє збільшити обсяги експорту. Однак більшість українських компаній висловлюють бажання завантажувати судна класу “панамакс”.
Нагадаємо, Мінекономіки разом зі страховими компаніями обговорило реалізацію перших проєктів для здешевлення страхування морських перевезень в територіальних водах України. Це означає, що страхування суден стане доступнішим.
У листопаді 2023 року морськими портами Одеса та Південний було здійснено експорт близько 620 тис. тонн залізної руди та 140 тис. тонн металопродукції на 14 суднах.
Вартість логістичних витрат на доставку товарів до дунайських портів чи залізницею до польських, чи румунських значно перевищує аналогічні витрати до портів Чорного моря, іноді досягаючи різниці в $90 за тонну.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!