Ухваливши рішення, уряд Греції затвердив участь країни в місії Європейського Союзу в Червоному морі з метою захисту торгових суден від нападів хуситів з Ємену. Цю інформацію передає агентство Reuters. Пропозиція міністра оборони Нікоса Дендіаса про участь Греції в цій місії отримала підтримку Ради безпеки країни.
Влада зауважила, що атаки хуситів стали причиною перешкод у діяльності грецьких комерційних суден, зокрема, в найбільшому порту країни – у Піреї. Це призвело до припинення користування деякими контейнеровозами цим портом.
З початку листопада кілька грецьких торгових суден стали об’єктами нападів біля узбережжя Ємену, вони зазнали певних пошкоджень, але без втрат серед екіпажу.
За інформацією від джерела Reuters, Греція планує відправити фрегат у Червоне море найближчими днями.
Як повідомлялося Укрінформом, міністри закордонних справ країн Європейського Союзу схвалили розгортання військово-морської місії ЄС з метою захисту суден від хуситів у Червоному морі.
Участь у цій місії, яка отримала кодову назву “Aspides”, беруть Франція, Італія та Німеччина. Країни-учасниці отримали мандат на захист комерційних суден та відвернення нападів, проте вони не будуть залучатися до військових операцій проти хуситів на території.
Хусити з Ємену атакували понад 30 торгових суден у Червоному морі та Аденській затоці. З початку 19 листопада хусити напали на щонайменше 30 цивільних суден у Червоному морі, у знак підтримки палестинського бойового угруповання ХАМАС, повідомляє Reuters. З них 13 суден отримали прямі удари ракет або безпілотників. Ці напади призвели до серйозних порушень у світовій торгівлі, оскільки близько 12% всього обсягу торгівлі проходить через Червоне море.
Крім того, 6 лютого стало відомо про ще одну атаку на судно. Вантажний корабель у Червоному морі постраждав від удару снаряду, який був запущений єменськими хуситами.
Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Ескалація конфлікту в Червоному морі внесла суттєві корективи до морських маршрутів багатьох світових судноплавних компаній, що вплинуло на ринок страхування та географію торгівлі. Про це повідомив Геннадій Іванов, директор BPG Shipping.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.
Власники суден з Нідерландів висловлюють прохання до уряду щодо забезпечення їхніх суден військовим супроводом у Червоному морі.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!