ЛогістикаНовини

Депутати пропонують запровадити спецтариф на залізничні перевезення агропродукції

Комітет з питань аграрної та земельної політики Верховної Ради України наразі веде переговори з “Укрзалізницею” стосовно запровадження спеціального тарифу на перевезення продукції для українських аграріїв, розповів член комітету Дмитро Соломчук, інформує пресслужба Ради.

Адже виходить так, що на початку літа аграрії нічого не експортують, не возять свою продукцію, і ціна вагона за добу низька, а восени і взимку, в експортний період, ціна зростає в 5-10 разів, — пояснив він.

Соломчук також зауважив, що нині на польському, румунському та угорському кордоні збільшився відсоток контейнерних перевезень за добу з українською продукцією та сировиною.

Зауважимо, акціонерна компанія “Укрзалізниця” на своїх власних виробничих потужностях досягла рекордного показника – зведення 528 вантажних вагонів.

У 2023 році “Укрзалізниця” самостійно виготовила рекордну кількість вагонів, повідомило Мінвідновлення. Протягом минулого року компанія значно збільшила обсяги внутрішнього виробництва техніки та продукції для залізничної галузі. Наприклад, виробництво залізобетонних конструкцій зросло на 10,5% порівняно з 2022 роком. Також у 2023 році виробництво щебеню збільшилося на 33%, а виробництво шпал – на 6%.

Читайте також: До портів Одещини зріс потік вагонів-зерновозів

На виробничих майданчиках компанії був зведений зерновоз, який ідеально підходить для перевезень на коліях розміром 1520 (український стандарт) та 1435 (європейський стандарт) міліметрів. Більшість комплектуючих та матеріалів для нього вироблені в Україні.

Серед інших досягнень компанії зафіксовано виготовлення понад 400 фітингових платформ та 37 тисяч одиниць різноманітної продукції, серійне виробництво думпкарів та хоппер-дозаторів, а також освоєння 47 нових номенклатур.

У планах компанії на 2024 рік – збільшити обсяги капітального ремонту локомотивів на 15% та електропоїздів – на 8%, а також продовжити зростання виробництва щебеню шляхом замовлень від сторонніх замовників та освоювати нові продукти та технології.

Своєю чергою, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України оприлюднило проєкт наказу “Про внесення змін до Правил пломбування вагонів і контейнерів та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718”.

Проєкт наказу розроблено з метою усунення застарілих норм щодо застосування запірно-пломбувальних пристроїв (ЗПП), а також лібералізації ринку виготовлення ЗПП, пломб і лещат у галузі залізничного транспорту. Окрім того, йдеться про вилучення норми щодо обов’язкового погодження перевізником Інструкцій виробників пристроїв пломбування і пломб про порядок запирання, пломбування, зняття та способів їх накладання при пломбуванні вагонів і контейнерів та технічних вимог щодо їх конструкції та виготовлення.

Проєктом акта пропонується внести зміни до Правил пломбування вагонів і контейнерів (нова редакція Правил пломбування вагонів і контейнерів) та визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718 (скасування Інструкції про порядок розповсюдження, обліку, зберігання та звітності при використанні запірно-пломбувальних пристроїв, що застосовуються на залізничному транспорті для пломбування вагонів і контейнерів; далі — Інструкція).

Нагадаємо, акціонерне товариство «Укрзалізниця» розраховує збудувати 120 вагонів-зерновозів цього року для використання внутрішньо в країні та на міжнародних залізничних мережах.

Згідно з планами, до кінця поточного року парк вагонів-зерновозів філії «Центр транспортної логістики» компанії буде поповнено 120 новими одиницями. Основною перевагою цих вагонів є можливість перевезення зерна без необхідності перевантаження як на території України, так і за її межами.

Раніше стало відомо, що АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Крім того, у компанії заявили, що  збудували на власних потужностях зерновоз, який оптимально пристосований для перевезень колією 1520 мм та євроколією – 1435 мм. Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва.

Нагадаємо, “Укрзалізниця” планує досягти чистого прибутку в розмірі 7 мільярдів гривень за 2023 рік, порівняно зі збитком в 9,6 мільярда гривень у 2022 році.

Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. Про це заявив президент України Володимир Зеленський у своєму відеозверненні.

Анна Лиса

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку