Новини / Техніка     13.04.2018 14:03

Чому деякі агрофірми вкладають кошти тільки у сучасну сільгосптехніку


Точність, інформативність, прогнозованість результату — усі ці переваги сучасних агротехнологій українські аграрії визнають беззаперечно. Але вкладати кошти в інноваційні засоби, зокрема в електронні прилади, готові лише тоді, коли переконаються, що застосовувати їх значно вигідніше, ніж користуватися дідівськими методами.

Керівника приватної агрофірми «Білий Стік» Олега Іванчину знають не тільки в Сокальському районі, а й на всій Львівщині як прогресивного господаря. Свій технопарк він оновлює лише за рахунок придбання високоефективної імпортної сільгосптехніки. Так, він вже придбав зернозбиральний та кормозбиральний комбайни, трактор Т7.315 виробництва New Holland, а зараз купує тюковий прес тієї самої компанії.

Але й Іванчина трохи вагався, коли фахівці компанії «А‑Тера», які поставили його господарству цю сільгосптехніку, описували перспективність методів точного землеробства. Адже система паралельного та автоматичного водіння із застосуванням супутникової навігації Autopilot Electric Motor Drive (EMD) коштувала 274 000 гривень.

Навігатор з автопілотом вперше використали для сівби озимини восени минулого року. І перший досвід роботи з цією системою вразив всіх працівників господарства. Ніхто не міг навіть уявити, що сівба може бути ювелірною. Трактор New Holland Т7.315 з Autopilot (EMD) робив рядки з точністю до 2,5 см. Зернини лягали рівномірно, що дозволило на 100% дотримуватися норми висіву. Використовуючи ту саму сівалку навесні, аграрії «Білого Стоку» змогли мінімізувати пересів лише до 10%. Тобто при нормі висіву 200 кг на 1 га втрати насіннєвого матеріалу становили 20 кг на гектар. «Посіви були нерівномірні, одні ділянки були занадто загущені, там зерно і дрібніше, і менш якісне. Врожайність при пересіві на 10% менша, ніж при точному посіві», — згадує втрати при сівбі без автопілота головний агроном «Білого Стоку» Роман Шульга. Швидкість сівби з використанням автопілота зростає вдвічі. На пересічному тракторі за зміну можна обробити 20–25 га, на New Holland з автопілотом — 50 га. При цьому використання пального менше на 2 л на гектар.

Після сівби систему навігації аграрії вже спробували використовувати при мульчуванні ґрунту, а надалі планують всі агротехнічні операції з використанням причіпної техніки проводити лише на тракторі, обладнаному системою EMD. «Якщо ми будемо її використовувати в усіх видах робіт (оранка, культивація, посів, мульчування, розкидання гною), придбання системи навігації може окупитися за сезон», — впевнений Шульга.

Але автопілотом електронна оснащеність трактору New Holland не обмежується. Найcучасніша безступенева трансмісія CVT Auto Command дозволяє якомога ефективніше використовувати потужності трактора. Великий монітор IntelliView™ IV (діагоналлю 26,4 см), встановлений на підлокітнику, забезпечує повноцінне керування машиною від управління трактором до точного внесення хімікатів чи насіння. І сам підлокітник SideWinder II, де під рукою встановлені всі органи управління, значно покращує та підвищує швидкість роботи механізатора. «Це дозволяє швидко реагувати на будь‑яку ситуацію, не відволікатися, шукаючи той чи інший регулятор, зосередитися на виконанні операції, точніше та швидше працювати», — робить висновок механізатор агрофірми «Білий Стік» Тарас Лах.

Текст: Андрій Петров   Фото: Микола Ящишин

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить