Новини / Фінанси     14 березня 2024 14:18

Через Суецький канал з початку 2024 року обсяг торгівлі впав на 50%


Протягом перших двох місяців 2024 року спостерігалося зменшення обсягів торгівлі через Суецький канал на 50 відсотків порівняно з попереднім роком, а також зниження торгівлі через Панамський канал на 32 відсотки, згідно зі звітом МВФ.

У звіті зазначено, що обсяг торгівлі через Суецький канал скоротився на половину у перші два місяці 2024 року. Одночасно обсяг торгівлі через Мис Доброї Надії зріс на 74 відсотки порівняно з попереднім роком. Тим часом торгівля через Панамський канал втратила майже третину свого обсягу порівняно з попереднім роком.

Атаки на судна в Червоному морі призвели до зменшення трафіку через Суецький канал, який відвантажує близько 15 відсотків усієї морської торгівлі світу. У той час деякі судноплавні компанії обрали обхід Мису Доброї Надії, що призвело до збільшення середнього часу доставки на 10 днів або більше, що завдало шкоди компаніям з обмеженими запасами.

На протилежному кінці глобуса сильна посуха на Панамському каналі змусила владу ввести обмеження, які з жовтня минулого року значно зменшили щоденну кількість суден, що сповільнило морську торгівлю через цей канал, який обробляє близько 5 відсотків світової морської торгівлі.

Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.

Італійські законодавці затвердили участь країни у військово-морській місії Європейського Союзу, яка має на меті захист вантажних суден у Червоному морі від нападів повстанців-хуситів з Ємену. Цю інформацію передає AP.

Три комунікаційні кабелі у Червоному морі, які забезпечують зв’язок між Європою, Азією та Африкою, вийшли з ладу, включаючи лінії Asia-Africa-Europe 1 (AAE-1), Europe India Gateway і один із кабелів Seacom-TGN-Gulf. Це спричинило зменшення трафіку через Червоне море на 25%, що має критичне значення для передачі даних з Азії до Європи. HGC розпочали перенаправлення даних, що призвело до відключення деяких інформаційних сервісів, повідомило Associated Press з посиланням на дані компанії HGC Global Communications Limited.

Новини за темою:  Борщовий набір рекордно дорожчає: які продукти стрімко злетіли в ціні, а що стало дешевшим у травні

За даними HGC, пошкоджені ділянки кабелів розташовані в південній частині Червоного моря під юри

Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.

Ескалація конфлікту в Червоному морі внесла суттєві корективи до морських маршрутів багатьох світових судноплавних компаній, що вплинуло на ринок страхування та географію торгівлі. Про це повідомив Геннадій Іванов, директор BPG Shipping.

Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.

Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.

Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.

Власники суден з Нідерландів висловлюють прохання до уряду щодо забезпечення їхніх суден військовим супроводом у Червоному морі.

У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.

Ухваливши рішення, уряд Греції затвердив участь країни в місії Європейського Союзу в Червоному морі з метою захисту торгових суден від нападів хуситів з Ємену. Цю інформацію передає агентство Reuters. Пропозиція міністра оборони Нікоса Дендіаса про участь Греції в цій місії отримала підтримку Ради безпеки країни.

Новини за темою:  «Кернел» першим в Україні випустив товарну аграрну ноту: новий інструмент для фінансування агросектору

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також