За листопад та грудень унаслідок обмеження руху вантажівок через західні кордони України виникли збитки в зовнішній торгівлі на суму $1,5 мільярда.
Як повідомили у Національному банку України у відповідь на запит “РБК-Україна”, у листопаді збитки становили $860 мільйонів, а в грудні – $620 мільйонів.
НБУ зазначає, що блокування деяких наземних пунктів пропуску призвело до втрат у експорті на $160 мільйонів та скорочення імпорту на $700 мільйонів у листопаді.
Втрати імпорту були більші через його більшу залежність від автоперевезень, порівняно з експортом. За інформацією Держмитниці, у 2023 році частка автомобільного транспорту у вартісних обсягах складала близько 35% у експорті та 70% у імпорті.
Втрати імпорту в листопаді було частково компенсовано завдяки збільшенню поставок іншими способами, зокрема залізницею, а втрати експорту — через зростання поставок новим морським коридором, який наблизився до рекордних обсягів перевезень зерновим коридором.
Переорієнтація імпорту пального на залізничний транспорт та збільшення обсягів перевалки через новий морський коридор дозволили знизити прогнози втрат експорту до $120 мільйонів на місяць, а імпорту — до $500 мільйонів на місяць, особливо після певного послаблення блокади в другій половині грудня.
Нагадаємо, новий міністр інфраструктури Польщі Даріуш Климчак висловив думку, що протест перевізників на кордоні з Україною являє собою “заплутаний вузол, який тривалий час розв’язувався”.
Новий міністр сільського господарства Польщі Чеслав Сєкерський запевнив, що Варшава не буде скасовувати ембарго на агропродукцію з України.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!