Новини / Садівництво     16 грудня 2019 14:10

Американці вивели сорт яблук майбутнього

Майже 20 років селекціонери Америки працювали над новим сортом яблук. Ключова перевага – термін зберігання протягом року в холодильнику.

Про унікальний сорт яблук Cosmic Crisp пише Оpinion. Це гібрид Honeycrisp і Enterprise. Для того, аби новий сорт пройшов шлях від появи до приходу в супермаркети, знадобилося майже 20 років та 10 мільйонів доларів. Батьківщиною сорту є штат Вашингтон, і саме фермери цього штату матимуть ексклюзивне право на вирощування сорту в найближчі 10 років. Суворі правила не дозволяють вирощувати цей сорт в іншій місцевості. Спочатку новинка мала назву WA38, але згодом була перейменована у Cosmic Crisp, бо білі цяточки на яблуці нагадують зірки зоряного неба.

Керівниця селекційної програми у Вашингтонському університеті Кейт Еванс вказує, що смакові характеристики яблука відмінні: «Це ультра-хрустке, досить тверде і соковите яблуко кисло-солодкого смаку». М’якоть яблука зберігає колір та смак протягом 10-12 місяців у холодильнику і не темнішає.

Читайте: На Львівщині вирощують банани за космічними технологіями

Штат Вашингтон є найбільшим виробником яблук у США. Тож не дивно, що саме у дослідницькому центрі Вашингтонського університету народжувався новий фрукт. Проте, ще до появи яблук в супермаркетах вже почалася суперечка навколо виведення сорту. Американське видання Geekwire писало про конфлікт між державним дослідницьким центром та приватною компанією, що також займалася виведенням сорту. Приватна кампанія була виведена з-під опіки державного центру та зуміла залучити мільйонні інвестиції. Але пізніше трапився конфлікт саме з приводу розповсюдження саджанців нового сорту. Фермери вважають сорт Cosmic Crisp настільки перспективним, що ледве не в чергу шикуються, аби отримати диво-саджанці та замінити існуючі сорти на своїх ділянках. Відповідно, права на селекційні саджанці та їх розповсюдження набувають надзвичайного значення і, безумовно, високої ціни.

У грудні цього року яблука надійшли у продаж. Їх поява – це початок масштабної рекламної кампанії з гаслом «Яблуко великих мрій». Назва сорту зареєстрована як торгова марка.

Як повідомляв раніше Landlord, українські садівники будують модернізовані сховища, які дозволять довше зберігати яблука, бо наразі це – проблема.

Читайте також