Новини    25 жовтня 2018 13:02

Аграрії закликають ліквідувати монополію «Укрзалізниці» на вантажні перевезення


Держава має створити умови для допуску приватних компаній до забезпечення вантажних перевезень локомотивами та ліквідувати монополію «Укрзалізниці» у цій сфері. Про це заявили в ГС «Аграрний союз України».

Так, за словами голови спілки Геннадія Новікова, низька якість роботи та неправильні управлінські рішення керівництва «Укрзалізниці» призвели до того, що українські аграрії втрачають мільярди гривень, українці залишаються без роботи, а держава без мільйонних надходжень у вигляді податків.

Ключовою помилкою державного залізничного монополіста, на його переконання, є рішення про закриття нерентабельних станцій, де свою продукцію завантажували українські сільгоспвиробники. Фактично на початку червня припинило свою діяльність 99 з 528 станцій з відвантаження зернових.

«Більшість цих станцій були розміщені поруч з елеваторами. Тож фермери втратили можливість приймати та завантажувати вагони у безпосередній близькості до місць зберігання своєї продукції. Замість звичних 20 кілометрів до товарної станції, що раніше було середнім показником, аграріям доводиться везти зібраний врожай подекуди понад 300 кілометрів», – наголосив Голова ГС «АСУ».

Він повідомив, що паралельно «Укрзалізниця» здійснила ще один удар по аграріях, запропонувавши збільшити з початку року тарифи на перевезення сільгосппродукції аж на 120%. Через це, чимало фермерів почали возити своє збіжжя прямо до портів фурами. Це, з одного боку, перенавантажує й так далеко не найкращі автомобільні дороги. А з іншого – робить бізнес багатьох сільгоспвиробників нерентабельним і змушує їх закривати свої компанії.

«Порівняно з аналогічним періодом минулого року вартість доставки до портів пшениці зросла на 12 доларів США за тону, а кукурудзи – аж на 18 доларів. Зараз ми очікуємо подальшого зростання вартості через необдуману політику «Укрзалізниці», яка фактично знищує український аграрний бізнес. Якщо європейський фермер, за умов поставок продукції на борт судна за власний рахунок, отримує на руки близько 75% від вартості товару, на світовому ринку, то в Україні в середньому цей показник коливається від 50% до 60%», – підкреслив Геннадій Новіков.

На ім’я Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана було направлено листа за підписом представників громадських організацій та депутатів з пропозиціями покращення критичної ситуації, яка склалася у сфері залізничних вантажних перевезень.

Окрім вже названих пропозицій, у листі озвучено низку інших ініціатив, спрямованих на удосконалення роботи «Укрзалізниці» у цій сфері:

  • Забезпечення прозорого розподілу вантажних вагонів не в «ручному» порядку, а за допомогою автоматизованої системи «Управління пересилкою порожніх вагонів».
  • Зменшення часу обігу вантажних вагонів для здійснення вчасної доставки вантажів.
  • Скасування пріоритетності надання вагонів-зерновозів для відправницьких маршрутів.
  • Збільшення інвестицій у будівництво та придбання нових вагонів та локомотивів.
  • Запобігання розкраданню вантажів та можливість залучення працівників приватних охоронних фірм для збереження товарів.
  • Запровадження компенсацій з боку перевізника у випадку простоювання поїзда чи порушення строків доставки, а також за подачу непридатних для перевезення вагонів, тощо.
Ще немає новин у цій стрічці ...