Агролайф    15 серпня 2017 11:43

Ступінь перевершення


Хто має очі, той побачить! Утім, навіть підсліпуваті карпатські старці могли б оцінити красу нової Mazda CX‑5, якби цікавилися автомобілями. Кросовер нового покоління, який віднедавна з’явився на українському ринку, має напрочуд гарний вигляд — дизайнери вправно огранували кожен стилістичний елемент і в результаті на світ з’явився справжній брильянт. Виразні фари, рельєфний капот, експресивна решітка радіатора — від цієї красуні всі будуть у захваті.

Водночас CX‑5 фактично використовує платформу попередньої моделі, адже колісна база не змінилися — 2700 мм. Однак машина має абсолютно новий і більш динамічний дизайн — не в останнє завдяки тому, що стійки лобового скла віднесено на 35 мм назад. Це надало машині стрімкості.

До того ж сам кузов став міцнішим через збільшення частки високоміцних сталей — жорсткість на крутіння збільшилася на 15%. Авжеж, цього зовні непомітно — зате добре відчутно на поворотах, де новинка, якщо порівняти з попередньою моделлю, демонструє зменшені крени. І в будь‑якому режимі їзди вона стала тихішою — японці добре попрацювали над поліпшенням шумо­ізоляції, використавши близько 40 додаткових кілограмів шумопоглинальних матеріалів.

Салон у цілому наслідує ідеологію попередниці, але тут стало більше м’якого пластику й інших якісних матеріалів обробки. А задні сидіння тепер можна регулювати за кутом нахилу, обираючи один із двох варіантів — 24 чи 28 градусів.

Новинку оснащено знайомими по попередній генерації двигунами — бензиновими об’ємом 2 та 2,5 л й турбодизелем 2,2. Їхня потужність не змінилася (150, 194 та 175 к.с. відповідно), але агрегати модернізували задля зменшення шуму та витрати палива. Це стосується й автоматичної 6‑ступінчатої трансмісії.

Однак, отримавши нагоду проїхати на Mazda CX‑5 зі Львова до Карпат, я думаю не про нюанси застосованих технологічних рішень і місткість салону. Не без пригод, трошки поблукавши вузенькими гірськими доріжками, я навмання дістався до дивовижного карпатського села в горах — і ось уже годину насолоджуюся прозорим повітрям і запаморочливими краєвидами. Місцевий дядечко, що люб’язно запросив мене на чай на веранду свого дому, бачить моє захоплення тутешньою природою, а сам тим часом із зацікавленістю поглядає на припарковану неподалік CX‑5.

– А що, синку, чи не бажаєш ти свою чотириколісну красуню обміняти на мою хатинку? Дивись, яка гарненька та міцна.

Вельми дякую шановний, але ні. Я б, може, й зостався тут назавжди, але ж CX‑5 дозволить мені побувати не лише тут, а й по всій Україні, нанизуючи на кермо враження й насолоду від знайомства з цікавими куточками країни.

Ось як, наприклад, Полонина Руна. Гірський масив в Українських Карпатах у Закарпатській області вабить мандрівників і шукачів пригод. Зазвичай вони, щоб опинитися на одній із його вершин, використовують всюдиходи, до яких CX‑5 за визначенням не належить. Так, вона має достатній кліренс і повний привід, але в трансмісії не передбачено можливості примусово заблокувати муфту приводу задніх коліс, аби в разі потреби поліпшити прохідність. Тому, взявши за мету тутешню гору Рівна, я не без остраху почав підйом до її найвищої точки — на 1482 м.

Дорога, що веде наверх, хоча й виявилася цілком прохідною, в деяких місцях була доволі небезпечною як для суто цивільного автомобіля. Проте, на щастя, мої побоювання були марними. Миттєво реагуючи на найменше натискання педалі газу, Mazda CX‑5 вперто їхала, а деінде повзла — і з кожним подоланим метром наближала мене до хмар. Трансмісія теж не підвела — завдяки електроніці, яка вправно жонглювала крутним моментом між осями, машина впоралася й із глибокими ямами, заповненими водою, й із великим камінням, перевалюючись через яке, доводилося поперемінно вивішувати переднє та заднє колеса по різних боках автомобіля.

Тому на бездоріжжі цей кросовер — аж ніяк не хлопчик для биття. І якщо водій має хоча б базові навички позашляхової їзди, то в таких управних руках Mazda CX‑5 здатна заїхати досить далеко. І головне — самостійно повернутися назад.

Однак усе ж таки головне її призначення — жити на асфальті та тішити свого власника комфортною підвіскою, чіткими реакціями на поворот керма й невеликими кренами у віражах. І саме там у всій красі проявляє себе фірмова система G‑Vectoring Control: задля кращої керованості електроніка збільшує крутний момент на зовнішньому передньому колесі, що дозволяє автомобілю наче угвинчуватися в поворот. А володарі бензинової версії 2.5 можуть пришвидшити ритм свого життя завдяки режиму «Спорт», який робить двигун більш чутким до натискання на педаль газу, а трансмісію — швидшою в перемиканні передач.

На заміській трасі до вподоби спаде й тиша в салоні (на швидкості 130 км/год можна розмовляти, не підвищуючи голосу), і комфортні сидіння з масою регулювань — усе це дозволяє без втоми здолати кількасот кілометрів за раз. Життя разом із CX‑5 робитимуть кращім мультимедійна система із сенсорним екраном, LED‑фари (12 світлодіодів проти чотирьох раніше), підігрів керма. А безпечнішим — повний набір систем пасивної й активної безпеки, включно з ESP уже в базовому оснащенні.

Універсальних автомобілів не буває. Розробникам завжди доводиться йти на компроміс, а слідом за ними — й покупцю: під час купівлі робити ставку на найпривабливішу для нього якість — комфорт, потужність, місткість, прохідність чи оснащення. Парадокс, але інженери Mazda ще на крок наблизилися до важкодосяжного ідеалу.

До активу цього кросовера сміливо запишемо цілу низку переваг — стильний і якісний салон, потужні мотори й добре оснащення. І, що важливо, конкурентну ціну за всі ці радощі життя. А ще вона — справжня красуня. І це, якщо й не головний, але дуже вагомий мотиваційний аргумент, який разом з іншими якогось чудового дня призведе до появи в гаражі CX‑5.

Рослинництво        2 години тому

Українські аграрії почали збирати гречку, просо, соняшник

На сьогодні, 19 серпня, українські сільгоспвиробники розпочали збирати пізні культури – гречку, просо, соняшник.

Про це повідомляє пресслужба Мінагрополітики.

Жнива-2019 в Україні тривають. Зокрема, в господарствах уже намолочено:

  • гречки – 1,0 тис. т при середній урожайності 12,9 ц/га (з площі 1,0 тис. га або 2% до прогнозу);
  • проса – 19 тис. т при середній урожайності 18,0 ц/га (з площі 10 тис. га або 12% до прогнозу);
  • соняшнику – 3,0 тис. т при середній урожайності 13,8 ц/га (з площі 2,0 тис. га до прогнозу).

Ранні зернові та зернобобові на сьогодні зібрано з 99% площ, намолочено 38,7 млн тонн зерна. Середня врожайність становить 39,1 ц/га.

Читайте: На Рівненщині знімають серіал про справжніх фермерів ВІДЕО

Ріпак зібрали на 100% площ. Урожай становить 3,1 млн т при середній урожайності 24,9 ц/га. Наразі в 20 господарствах України ведеться сівба озимого ріпаку під урожай 2020 року. Засіяно 32% прогнозованих площ.

Landlord раніше повідомляв про те, що прогноз урожаю кукурудзи в Україні підвищено до ​​нового рекорду – 36,5 млн т.

Поділися

Аналітика        2 години тому

Зміни клімату та світовий ВВП: Bloomberg опублікував новітні дані

Національне бюро економічних досліджень (США) оприлюднило результати аналізу, в якому економічно обґрунтовано, як боротьба зі змінами клімату допоможе зростанню світової економіки.

Про це повідомляє Bloomberg.

Уповільнення темпів зміни клімату відповідно до Паризької угоди має чіткі економічні вигоди, оскільки глобальне потепління все більше сприймається як ризик для світової фінансової стабільності та економіки.

Читайте: Виробництво енергії з твердих залишків оливок: інновації в албанській теплиці

Середня температура на Землі з доіндустріальних часів зросла приблизно на 1,4 °C. Дотримуючись Паризької угоди та обмежуючи середньорічне підвищення температури до 0,01 °C, світ отримає зменшення глобального доходу на 1,07% до 2100 року. Водночас якщо температура підніматиметься на 0,04 °C за рік, світовий ВВП зменшиться на 7,22%.

Такі дані оприлюднило Національне бюро економічних досліджень. Доповідь Network for Greening the Financial System містить висновок Munich Re (компанія, що є одним із лідерів глобального страхового ринку), який показує:

  • Середнє значення річних збитків від природних катастроф за останні 30 років – $140 млрд/рік.
  • У 7 з 10 останніх років ці збитки перевищували $140 млрд/рік.
  • Кількість екстремальних погодних явищ у світі з 1980 року зросла втричі.

Автори дослідження, зокрема Метью Кан з Університету Південної Каліфорнії та Юй-Чунг Ян з Національного університету Цинхуа (Пекін), використовували дані 174 країн за період 1960–2014 рр. Вони виявили, що світовий ВВП на душу населення зазнав постійних змін температури, і проілюстрували, що ці негативні ефекти є універсальними, тобто «впливають на всі країни, багаті чи бідні, і гарячі чи холодні».

Landlord раніше повідомляв про те, що згідно з новим звітом ООН, у найближчі 12 років вартість їжі зросте, а її кількість у світі скоротиться.

Поділися

Політика        4 години тому

Ховав валюту в мішках із зерном: експрезидента Судану судять за корупцію

Сьогодні, 19 серпня, розпочався судовий процес над колишнім президентом Судану Омаром аль-Баширом, якого звинувачують у корупції. Під час обшуку в його будинку в мішках із зерном було знайдено велику суму грошей в іноземній валюті.

Про це повідомляє Фокус.

30-річне правління президента Судану Омара аль-Башира завершилося у квітні 2019 року: він був повалений унаслідок кількамісячних протестів. А в червні, за заявою прокурорів, у його будинку знайшли велику суму ($113 млн у суданських фунтах, а також іноземну валюту), яку експрезидент переховував у мішках із зерном.

Читайте: Дмитро Разумков назвав ринок землі спірним питанням

Баширу висунуто звинувачення у «зберіганні іноземної валюти, корупції та незаконному отриманні подарунків». Він мав постати перед судом ще в липні, але засідання було перенесено з міркувань безпеки.

19 серпня колишній диктатор прибув на перше засідання суду в оточенні великого військового конвою.

Джерело повідомляє, що «російські радники складали для Судану кривавий план з придушення протестів» і що «російська компанія допомагала Омару аль-Баширу утримуватися в президентському кріслі».

Landlord раніше повідомляв про те, що в Південному Судані гостра нестача продовольства: 7 млн населення лишилося без зернових, води і продуктів харчування.

Фото: CNN

Поділися

Овочівництво        5 години тому

Для подолання дефіциту на ринку Україна імпортує картоплю з Білорусі

Ціна на картоплю в Україні за останній тиждень зросла на 20% – до 8–12 грн/кг. Попри це попит на продукцію залишається високим, а пропозиція – досить обмеженою. У зв’язку з такою ситуацією українські трейдери розпочали поставки картоплі з Білорусі.

Про це повідомляє EastFruit.

Білоруську картоплю продають за ціною від 8 грн/кг, проте її якість не завжди влаштовує українського споживача.

Читайте: Картопля росте в мішках: унікальний досвід Фінляндії

Цього тижня вітчизняні виробники картоплі планують підняти ціни на свою продукцію з огляду на активні темпи збуту, хоча вже сьогодні ціни на картоплю в країні в середньому в 2,5 разу вищі, ніж у середині серпня минулого року.

Landlord раніше повідомляв про те, що українські картоплярі згортають бізнес: 3 основні тенденції на ринку картоплі.

Поділися

Фінанси        5 години тому

За придбаний садивний матеріал фермерам компенсували 120 млн грн

Для компенсації витрат на придбання саджанців плодово-ягідних культур та винограду українським аграріям перераховано  119,8 млн грн – відповідно до наказу Мінагрополітики № 469 від 13 серпня 2019 р. За цією програмою допомогу з держбюджету отримають 112 сільгоспвиробників.

Про це повідомляє пресслужба Мінагрополітики.

За держпрограмою підтримки розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними уряд виділяє аграріям кошти для компенсації за придбаний садивний матеріал.

Читайте: На Рівненщині знімають серіал про справжніх фермерів ВІДЕО

Найбільші суми цього виду державної допомоги отримають сільгоспвиробники Київської (31 008, 60 тис. грн), Закарпатської (19 238, 00 тис. грн) та Одеської (16 503, 90 тис. грн) областей.

Landlord раніше повідомляв про те, що за придбану техніку аграріям компенсували 331 млн грн.

Поділися
Показати ще