Агролайф     6 місяців тому

LANDLORD завітав до ефективних та успішних аграріїв на пікапі Toyota Hilux


У сільському господарстві немає місця дилетантам. Більшість фермерів пройшли багаторічний шлях ще з радянських часів. Деякі прийшли до сільського господарства з інших галузей і втілювали в ньому свій багатогранний досвід. Але успіху досягли лише кращі з кращих. Ринковий відбір швидко відсіяв усіх, хто не зміг чи не захотів впустити землю до власного серця, злитися з нею та перетворити на члена своєї родини, ставлячись до неї як до коханої дитини.

Те саме можна сказати й про автомобілі, які служать фермерам у їх важкій щоденній праці. У вітчизняному аграрному секторі намагалися закріпитися різноманітні бренди, але залишилися, завоювавши довіру та повагу, лічені одиниці. Toyota – саме така марка, тож не дивно, що партнером і помічником у нашій черговій експедиції ми обрали одну з її автівок. А саме – повнопривідний пікап Hilux із турбодизелем, який поєднує великі позашляхові можливості, пристосованість до аграрних потреб та комфорт на рівні легковика бізнес‑класу.

Цього разу Hilux доправив нашу команду до фермерського господарства «Україна», де сповідують нульовий обробіток ґрунту, до комбінату «Тепличний», на якому вирощують помідори та огірки за голландською та ізраїльською технологіями, та до компанії «АгроРось», яка відома своїм високопродуктивним посівним матеріалом зарубіжної та вітчизняної селекції. Кожному з цих підприємств на сторінках Landlord присвячені ще й окремі докладні матеріали.

Бути надійним помічником

Останні 20 км до села Стара Прилука на Вінниччині, де розташувалося фермерське господарство «Україна», могли стати найважчими на нашому 300‑кілометровому шляху з Києва, який до цього моменту здавався легкою прогулянкою. Спочатку по широкому і гладенькому як стіл шосе до Житомира, а потім вузенькими, але чепурними дорогами у напрямку Вінниці… Аж раптом у променях ранішнього сонця перед очима постала звивиста смужка подзьобаного асфальту, яку лише формально можна було назвати дорогою. Яма на ямі, а рівні її ділянки насправді нагадували пральну дошку – просто‑таки нескінченна низка дрібних хвиль асфальту, що негайно змусило міцніше взятися за кермо. На звичайному легковику їзда по такій «дорозі» виснажила б дуже швидко, але Hilux мчав наче на крилах, сумлінно поглинаючи нерівності та максимально ізолюючи пасажирів від тряски.

Заступник голови фермерського господарства «Україна» Віктор Губрій зустрічає нас у кабінеті, на час приїзду об 11:00 його робочий день триває вже декілька годин.

«У майбутньому, можливо, дійдуть руки й до тієї дороги, – каже він на розповідь про нашу подорож. – Поки що силами фермерського господарства «Україна» були відремонтовані дороги по всіх вулицях села Стара Прилука».

Така дієва учать у справах громади варта поваги. Як і прихильність до системи нульового обробітку ґрунту, або технології No‑Till. У господарстві її використовують вже декілька років, це дозволяє зменшити витрати на передпосівну обробку ґрунту при одночасному підвищенні ефективності самого процесу. Одна з основних культур, які вирощує господарство, – кукурудза, майже 100% якої тут переробляють власними силами на крупу. А в найближчих планах – поглиблення переробки: у господарстві з кукурудзи будуть виробляти крохмаль, глютен, глюкозу, мальтозу. За 25 років існування фермерське господарство «Україна» розрослося до значних масштабів: землю обробляють у 14 селах, маючи на даний момент близько 9300 га. У господарстві йдуть шляхом безупинного розвитку, кожного року освоюючи нові технології та збільшуючи глибину переробки. У цьому процесі важливу роль відіграє сучасна ефективна техніка, починаючи від тракторів, сівалок і комбайнів та закінчуючи вантажівками та легковими автомобілями. Робоча автівка Віктора Губрія – сучасний японський позашляховик із кузовом універсал, але наразі фермер підшукує йому на заміну більш функціональний автомобіль. Пікап? «Чом би й ні, – вголос розмірковує Віктор. – Я давно придивляюся до таких автівок, бо вважаю, що ідеальний автомобіль для фермера обов’язково має бути з відкритим кузовом. Випробуємо Hilux на універсальність?»

Авжеж! І вже за 10 хвилин у його кузові опиняється декілька мішків із мікрогранульованими добривами, які ми перевозимо зі складу до механізованої станції, звідки вони потраплять безпосередньо до поля. Відкритий кузов надає доступ до вантажу з усіх сторін, відсутні жорсткі обмеження по висоті вантажу, що перевозиться. Фермеру це дозволяє вивезти насіння, запчастини або масла чи добрива, як у нашому випадку. А завдяки відкидному задньому борту (у Hilux допустиме навантаження на нього становить 200 кг) з’являється можливість перевозити негабаритні вантажі великої довжини.

«Toyota Hilux – комфортний, динамічний і зручний у керуванні автомобіль, – ділиться першими враженнями Віктор. – Відчувається, що він добротно зроблений. А завдяки вантажній платформі можливості його використання значно розширюються». До того ж у Hilux поєднуються доступність і надійність, що за співвідношенням ціна/якість робить його одним із найпривабливіших повнопривідних пікапів на українському ринку.  І, звичайно, підвищена прохідність,  яка стає надважливою в умовах пересування по ріллі. Та й у, здавалося б, звичайних умовах вона теж не буде зайвою – у цьому ми пересвідчилися на шляху до фермерського господарства «Україна». «Для аграрія автомобіль повинен бути надійним помічником, – каже Віктор. – У Toyota Hilux для цього є все необхідне: вражаюча прохідність, комфортний салон і велика вантажна платформа».

Комфорт для плідної праці

Лейтмотивом нашої подорожі до славнозвісного комбінату «Тепличний» став комфорт. Це поняття може мати багато сенсів, і можливість більшу частину року отримувати до столу вирощені без хімікатів свіжі помідори та огірки – це теж комфорт. Комфорт здорового життя.

Комбінат «Тепличний», що є одним із найбільших вітчизняних підприємств із вирощування овочів у закритому ґрунті, базується у селищі міського типу Калинівка Броварського району. Від центру Києва – всього зо три десятки кілометрів, що за столичними мірками не є суттєвою відстанню. Але у перші ж хвилини перебування тут виникає враження, що опинився в іншій країні. На площі майже 50 га вишикувалися численні довжелезні теплиці зі скла та заліза з охайними зеленими алеями поміж ними, а на паркувальних майданчиках біля сортувальних та складських цехів сила‑силенна велосипедів. Ну чиста Голландія!

«Так, Голландія теж, – посміхається заступник голови правління комбінату Євгеній Чернишенко. – Ми вирощуємо овочі як за голландською, так і за ізраїльською технологією».

За допомогою найсучаснішого обладнання тут досягають врожайності помідорів за сезон більше 60 кг із квадратного метра. І які це помідори! За кольором, запахом і смаком вони як домашні. У теплицях встановлено обладнання для зволоження повітря й крапельного поливу рослин з одночасною їх підгодівлею, працює обладнання для обігріву та комп’ютерна регуляція мікроклімату. Для запилення помідорів використовують джмелів, а огірків – бджіл.

У справах комбінату Євгеній Чернишенко багато часу проводить у роз’їздах, головним чином – на задньому сидінні, доручаючи керування автомобілем водію. Тим не менш він із великою цікавістю випробував Hilux за кермом.

«Коли багато справ та обмаль часу, комфорт стає надважливим, – каже Євгеній. – За цим критерієм Toyota Hilux можна вважати взірцем у своєму класі. Комфорт проявляється в усьому: потужний двигун дарує впевненість на трасі незалежно від типу покриття під колесами, а його затишний салон – немов у легковика бізнес‑класу. Це тим дивовижніше, що перед нами пікап, робоча конячка».

Незважаючи на утилітарну сутність, Toyota Hilux за комфортом дасть фору багатьом легковим автівкам. Сучасний ефективний турбодизель 2.4 D‑4D видає 150 к. с. та аж 400 Нм – з таким потенціалом для автомобіля майже не існує нездійсненних завдань. До кузова можна закинути до 750 кг вантажу, до того ж машина здатна буксирувати причеп повною масою до 3200 кг. Повний привід водій вмикає лише за потреби, що дозволяє зменшити навантаження на вузли трансмісії та економити паливо: паспортна витрата у міському циклі становить менше 10 л/100 км. А перелік електронних помічників вражає: система допомоги при рушанні під гору та спусканні з гори, система курсової стійкості, круїз‑контроль, система стабілізації причепа тощо.

«За молодих років мені неодноразово доводилося бувати за кермом вітчизняної «Таврії» з причепом, під зав’язку навантаженим овочами, долати по декілька сотень кілометрів без перепочинку. Це було нелегко, – ділиться спогадами Євгеній. – Якби в той час у мене була можливість пересісти на таку автівку, як Toyota Hilux, я був би найщасливішим бізнесменом».

Універсальний солдат

Вимірювати щастя можна різним чином. Наприклад, для Петра Євича, власника компанії «АгроРось» із Корсуня‑Шевченківського, воно полягає у вмінні досягати успіху в такому нестабільному та складному бізнесі, як дистрибуція посівного матеріалу та засобів захисту рослин. Євич – один із небагатьох представників вітчизняного аграрного ринку, котрому це вдається вже протягом тривалого часу.

«З моменту заснування в 1994 році компанія зосереджена на обслуговуванні інтересів аграрного бізнесу, – розповідає Петро Євич. – Ми поставляємо якісний посівний матеріал та дієві засоби захисту рослин, допомагаючи компаніям, зайнятим у рослинництві, підвищувати ефективність обробітку ґрунту». Штат підприємства налічує близько 300 працівників, для виробництва насіння вона орендує 5000 га. Під час посівної кампанії робочий день керівника «АгроРосі» починається на сході сонця і нерідко закінчується опівночі. Важлива частина щоденного розпорядку – виїзд у поле для моніторингу поточного стану посівів. Сьогодні цей ритуал ми виконуємо разом із Toyota Hilux, який у полях почувається наче риба у воді. Ми прямуємо до села Квітки, де розташована частина земельного банку компанії. У цій місцевості аж 27 різновидів ґрунту. Тутешні горбисті та рівнинні ділянки з піщаними та глинистими ґрунтами Hilux під керуванням Петра Євича долає однаково впевнено.

«З перших хвилин за кермом Hilux приходить відчуття впевненості, – ділиться він першими враженнями. – Тяги у мотора стільки, що, здається, немає різниці, який ґрунт опиниться під колесами, сухий він буде чи вологий».

Висока прохідність – один із козирів Hilux. Залежно від дорожніх умов поступово підвищити її можна, заблокувавши задній міжколісний диференціал або ввімкнувши понижувальний ряд трансмісії. З такими можливостями для автомобіля практично не існує недосяжних точок на карті – Hilux створювався для важкого бездоріжжя і за потреби може продемонструвати весь свій потенціал.

Пристосованість цього пікапу до аграрної специфіки проявляється навіть у дрібницях, які для фермера набувають першорядного значення. «Яка чистота в салоні після декількох годин польових роз’їздів! – дивується Петро Євич. – Hilux вражає захищеністю від проникнення пилюки».

У той час як ззовні машина, здіймаючи в полі хмари куряви, може за декілька хвилин вкритися товстим шаром пилюки, салон залишатиметься чистесеньким. За це потрібно подякувати подвійним ущільнювачам дверей та вивіреній аеродинаміці. А за чистоту повітря всередині відповідає ефективний салонний фільтр.

«Зручне керування, потужний мотор, комфортний салон, – резюмує Петро Євич. – Одним словом, Toyota є Toyota. Універсальний солдат, який здатен виконати будь‑яке поставлене завдання».

ТЕКСТ: ВАДИМ ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ      ФОТО: ОЛЕКСАНДР ЛАРИЧКІН

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Читайте також

Вас зацікавить