Агролайф    08 червня 2018 18:04

LANDLORD завітав до ефективних та успішних аграріїв на пікапі Toyota Hilux


У сільському господарстві немає місця дилетантам. Більшість фермерів пройшли багаторічний шлях ще з радянських часів. Деякі прийшли до сільського господарства з інших галузей і втілювали в ньому свій багатогранний досвід. Але успіху досягли лише кращі з кращих. Ринковий відбір швидко відсіяв усіх, хто не зміг чи не захотів впустити землю до власного серця, злитися з нею та перетворити на члена своєї родини, ставлячись до неї як до коханої дитини.

Те саме можна сказати й про автомобілі, які служать фермерам у їх важкій щоденній праці. У вітчизняному аграрному секторі намагалися закріпитися різноманітні бренди, але залишилися, завоювавши довіру та повагу, лічені одиниці. Toyota – саме така марка, тож не дивно, що партнером і помічником у нашій черговій експедиції ми обрали одну з її автівок. А саме – повнопривідний пікап Hilux із турбодизелем, який поєднує великі позашляхові можливості, пристосованість до аграрних потреб та комфорт на рівні легковика бізнес‑класу.

Цього разу Hilux доправив нашу команду до фермерського господарства «Україна», де сповідують нульовий обробіток ґрунту, до комбінату «Тепличний», на якому вирощують помідори та огірки за голландською та ізраїльською технологіями, та до компанії «АгроРось», яка відома своїм високопродуктивним посівним матеріалом зарубіжної та вітчизняної селекції. Кожному з цих підприємств на сторінках Landlord присвячені ще й окремі докладні матеріали.

Бути надійним помічником

Останні 20 км до села Стара Прилука на Вінниччині, де розташувалося фермерське господарство «Україна», могли стати найважчими на нашому 300‑кілометровому шляху з Києва, який до цього моменту здавався легкою прогулянкою. Спочатку по широкому і гладенькому як стіл шосе до Житомира, а потім вузенькими, але чепурними дорогами у напрямку Вінниці… Аж раптом у променях ранішнього сонця перед очима постала звивиста смужка подзьобаного асфальту, яку лише формально можна було назвати дорогою. Яма на ямі, а рівні її ділянки насправді нагадували пральну дошку – просто‑таки нескінченна низка дрібних хвиль асфальту, що негайно змусило міцніше взятися за кермо. На звичайному легковику їзда по такій «дорозі» виснажила б дуже швидко, але Hilux мчав наче на крилах, сумлінно поглинаючи нерівності та максимально ізолюючи пасажирів від тряски.

Заступник голови фермерського господарства «Україна» Віктор Губрій зустрічає нас у кабінеті, на час приїзду об 11:00 його робочий день триває вже декілька годин.

«У майбутньому, можливо, дійдуть руки й до тієї дороги, – каже він на розповідь про нашу подорож. – Поки що силами фермерського господарства «Україна» були відремонтовані дороги по всіх вулицях села Стара Прилука».

Така дієва учать у справах громади варта поваги. Як і прихильність до системи нульового обробітку ґрунту, або технології No‑Till. У господарстві її використовують вже декілька років, це дозволяє зменшити витрати на передпосівну обробку ґрунту при одночасному підвищенні ефективності самого процесу. Одна з основних культур, які вирощує господарство, – кукурудза, майже 100% якої тут переробляють власними силами на крупу. А в найближчих планах – поглиблення переробки: у господарстві з кукурудзи будуть виробляти крохмаль, глютен, глюкозу, мальтозу. За 25 років існування фермерське господарство «Україна» розрослося до значних масштабів: землю обробляють у 14 селах, маючи на даний момент близько 9300 га. У господарстві йдуть шляхом безупинного розвитку, кожного року освоюючи нові технології та збільшуючи глибину переробки. У цьому процесі важливу роль відіграє сучасна ефективна техніка, починаючи від тракторів, сівалок і комбайнів та закінчуючи вантажівками та легковими автомобілями. Робоча автівка Віктора Губрія – сучасний японський позашляховик із кузовом універсал, але наразі фермер підшукує йому на заміну більш функціональний автомобіль. Пікап? «Чом би й ні, – вголос розмірковує Віктор. – Я давно придивляюся до таких автівок, бо вважаю, що ідеальний автомобіль для фермера обов’язково має бути з відкритим кузовом. Випробуємо Hilux на універсальність?»

Авжеж! І вже за 10 хвилин у його кузові опиняється декілька мішків із мікрогранульованими добривами, які ми перевозимо зі складу до механізованої станції, звідки вони потраплять безпосередньо до поля. Відкритий кузов надає доступ до вантажу з усіх сторін, відсутні жорсткі обмеження по висоті вантажу, що перевозиться. Фермеру це дозволяє вивезти насіння, запчастини або масла чи добрива, як у нашому випадку. А завдяки відкидному задньому борту (у Hilux допустиме навантаження на нього становить 200 кг) з’являється можливість перевозити негабаритні вантажі великої довжини.

«Toyota Hilux – комфортний, динамічний і зручний у керуванні автомобіль, – ділиться першими враженнями Віктор. – Відчувається, що він добротно зроблений. А завдяки вантажній платформі можливості його використання значно розширюються». До того ж у Hilux поєднуються доступність і надійність, що за співвідношенням ціна/якість робить його одним із найпривабливіших повнопривідних пікапів на українському ринку.  І, звичайно, підвищена прохідність,  яка стає надважливою в умовах пересування по ріллі. Та й у, здавалося б, звичайних умовах вона теж не буде зайвою – у цьому ми пересвідчилися на шляху до фермерського господарства «Україна». «Для аграрія автомобіль повинен бути надійним помічником, – каже Віктор. – У Toyota Hilux для цього є все необхідне: вражаюча прохідність, комфортний салон і велика вантажна платформа».

Комфорт для плідної праці

Лейтмотивом нашої подорожі до славнозвісного комбінату «Тепличний» став комфорт. Це поняття може мати багато сенсів, і можливість більшу частину року отримувати до столу вирощені без хімікатів свіжі помідори та огірки – це теж комфорт. Комфорт здорового життя.

Комбінат «Тепличний», що є одним із найбільших вітчизняних підприємств із вирощування овочів у закритому ґрунті, базується у селищі міського типу Калинівка Броварського району. Від центру Києва – всього зо три десятки кілометрів, що за столичними мірками не є суттєвою відстанню. Але у перші ж хвилини перебування тут виникає враження, що опинився в іншій країні. На площі майже 50 га вишикувалися численні довжелезні теплиці зі скла та заліза з охайними зеленими алеями поміж ними, а на паркувальних майданчиках біля сортувальних та складських цехів сила‑силенна велосипедів. Ну чиста Голландія!

«Так, Голландія теж, – посміхається заступник голови правління комбінату Євгеній Чернишенко. – Ми вирощуємо овочі як за голландською, так і за ізраїльською технологією».

За допомогою найсучаснішого обладнання тут досягають врожайності помідорів за сезон більше 60 кг із квадратного метра. І які це помідори! За кольором, запахом і смаком вони як домашні. У теплицях встановлено обладнання для зволоження повітря й крапельного поливу рослин з одночасною їх підгодівлею, працює обладнання для обігріву та комп’ютерна регуляція мікроклімату. Для запилення помідорів використовують джмелів, а огірків – бджіл.

У справах комбінату Євгеній Чернишенко багато часу проводить у роз’їздах, головним чином – на задньому сидінні, доручаючи керування автомобілем водію. Тим не менш він із великою цікавістю випробував Hilux за кермом.

«Коли багато справ та обмаль часу, комфорт стає надважливим, – каже Євгеній. – За цим критерієм Toyota Hilux можна вважати взірцем у своєму класі. Комфорт проявляється в усьому: потужний двигун дарує впевненість на трасі незалежно від типу покриття під колесами, а його затишний салон – немов у легковика бізнес‑класу. Це тим дивовижніше, що перед нами пікап, робоча конячка».

Незважаючи на утилітарну сутність, Toyota Hilux за комфортом дасть фору багатьом легковим автівкам. Сучасний ефективний турбодизель 2.4 D‑4D видає 150 к. с. та аж 400 Нм – з таким потенціалом для автомобіля майже не існує нездійсненних завдань. До кузова можна закинути до 750 кг вантажу, до того ж машина здатна буксирувати причеп повною масою до 3200 кг. Повний привід водій вмикає лише за потреби, що дозволяє зменшити навантаження на вузли трансмісії та економити паливо: паспортна витрата у міському циклі становить менше 10 л/100 км. А перелік електронних помічників вражає: система допомоги при рушанні під гору та спусканні з гори, система курсової стійкості, круїз‑контроль, система стабілізації причепа тощо.

«За молодих років мені неодноразово доводилося бувати за кермом вітчизняної «Таврії» з причепом, під зав’язку навантаженим овочами, долати по декілька сотень кілометрів без перепочинку. Це було нелегко, – ділиться спогадами Євгеній. – Якби в той час у мене була можливість пересісти на таку автівку, як Toyota Hilux, я був би найщасливішим бізнесменом».

Універсальний солдат

Вимірювати щастя можна різним чином. Наприклад, для Петра Євича, власника компанії «АгроРось» із Корсуня‑Шевченківського, воно полягає у вмінні досягати успіху в такому нестабільному та складному бізнесі, як дистрибуція посівного матеріалу та засобів захисту рослин. Євич – один із небагатьох представників вітчизняного аграрного ринку, котрому це вдається вже протягом тривалого часу.

«З моменту заснування в 1994 році компанія зосереджена на обслуговуванні інтересів аграрного бізнесу, – розповідає Петро Євич. – Ми поставляємо якісний посівний матеріал та дієві засоби захисту рослин, допомагаючи компаніям, зайнятим у рослинництві, підвищувати ефективність обробітку ґрунту». Штат підприємства налічує близько 300 працівників, для виробництва насіння вона орендує 5000 га. Під час посівної кампанії робочий день керівника «АгроРосі» починається на сході сонця і нерідко закінчується опівночі. Важлива частина щоденного розпорядку – виїзд у поле для моніторингу поточного стану посівів. Сьогодні цей ритуал ми виконуємо разом із Toyota Hilux, який у полях почувається наче риба у воді. Ми прямуємо до села Квітки, де розташована частина земельного банку компанії. У цій місцевості аж 27 різновидів ґрунту. Тутешні горбисті та рівнинні ділянки з піщаними та глинистими ґрунтами Hilux під керуванням Петра Євича долає однаково впевнено.

«З перших хвилин за кермом Hilux приходить відчуття впевненості, – ділиться він першими враженнями. – Тяги у мотора стільки, що, здається, немає різниці, який ґрунт опиниться під колесами, сухий він буде чи вологий».

Висока прохідність – один із козирів Hilux. Залежно від дорожніх умов поступово підвищити її можна, заблокувавши задній міжколісний диференціал або ввімкнувши понижувальний ряд трансмісії. З такими можливостями для автомобіля практично не існує недосяжних точок на карті – Hilux створювався для важкого бездоріжжя і за потреби може продемонструвати весь свій потенціал.

Пристосованість цього пікапу до аграрної специфіки проявляється навіть у дрібницях, які для фермера набувають першорядного значення. «Яка чистота в салоні після декількох годин польових роз’їздів! – дивується Петро Євич. – Hilux вражає захищеністю від проникнення пилюки».

У той час як ззовні машина, здіймаючи в полі хмари куряви, може за декілька хвилин вкритися товстим шаром пилюки, салон залишатиметься чистесеньким. За це потрібно подякувати подвійним ущільнювачам дверей та вивіреній аеродинаміці. А за чистоту повітря всередині відповідає ефективний салонний фільтр.

«Зручне керування, потужний мотор, комфортний салон, – резюмує Петро Євич. – Одним словом, Toyota є Toyota. Універсальний солдат, який здатен виконати будь‑яке поставлене завдання».

ТЕКСТ: ВАДИМ ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ      ФОТО: ОЛЕКСАНДР ЛАРИЧКІН

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!

10 години тому

Страшенна злива перетворила поля під Кременчуком на болота ФОТО

Постраждали посіви елітної пшениці, соняшника та кукурудзи на 10-15% площ у ПСП «Дніпровські зорі». Керівник підприємства каже, що під час злив поля нагадували «гірські річки у Карпатах». Проте фермер сподівається, що більшу частину посівів вдасться врятувати.

Про наслідки шаленої зливи та граду у Кременчуцькому районі написав на своїй сторінці у Facebook Володимир Сіора, заступник директора, головний агроном у приватному сільськогосподарському підприємстві «Дніпровські зорі». Він розмістив фото того, що наробила стихія в його господарстві. Злива розігралася якраз на свято Миколи Чудотворця, 22 травня. Фермер жартує, що то так привітав святий і не втрачає оптимізму.

«Чудотворець сьогодні з привітаннями також не забарився. Привітав з самого ранку зливою та градом. В 10.20 продовжує вітати дощем. Чи на цьому закінчиться? Чи будемо такі вітання приймати весь день? А може це на врожай? Найкращі, елітні посіви пшениці вже положило на землю. Овочам досталось сповна. Та всерівно вдячні, що хоч все не знищило….. Зробили вихідний і насолоджуємося погодніми умовами,» – пише Володимир Сіора.

Сьогодні Landlord зв’язався із головним агрономом ПСП «Дніпровські зорі» та розпитав про наслідки стихії на полях.

Володимира Сіора каже, що такої потужної зливи не бачив років 15. Найбільше постраждали посіви кукурудзи та соняшника у низинах. На сьогодні  соняшник і досі стоїть  у воді. Дісталося й елітній пшениці, і людським городам.

– Учора я повертався о 12 годині з Кременчука, то потоки на полях були такі, як ото гірські річки в Карпатах. Там, де були схили та гирла старих річок, посіви кукурудзи просто змило, вона ж невелика була. На пагорбах кукурудза жива. Вимило незначні площі кукурудзи та соняшника. Насівати заново ніхто не буде. Пшениця на гірших по родючості ґрунтах вистояла, бо в неї колос був не дуже великий, вона легша. Її трішки намочило, градом побило, але вона вистояла. А насіннєві ділянки, де заводили елітний матеріал, нові сорти, де було краще живлення, догляд  – пшениця нахилилася та лягла на землю. Вона вже не підніметься. Але на останньому «колінці» сам колосок може піднятися вгору. Тому, якщо будуть сонячні дні, колос ще підніметься вгору, і, сподіваюсь, нам ще вдасться зібрати зерно. Звісно, врожаю хорошого не буде.

Читайте: На Житомирщині смерч знищив теплиці і 100 га лісу

Фермер каже, що елітну пшеницю сіяли із запасом, тому сподівається, що на насіння вирощеної елітної пшениці все ж вистачить. Він додає, що пшениця витримує затоплення 3-4 дні, і якщо за цей час зійде вода, то можна буде зібрати який не є урожай.

Усього у ПСП «Дніпровські зорі» 1050 га землі під посівами, затоплено 10-15 площ.  Доведеться рихлити 700-800 га площ – а це додаткові витрати для підприємства. Головний агроном каже, що під час цього внесуть додатково й азотні добрива. Попри те, що наробила негода, він сподівається, що волога дасть розвиток пізнім культурам.

– Спочатку ми були розстроєні, але зібралися, подивилися – траплялося  гірше. Тому налаштовані оптимістично, – каже Володимир Сіора.

Як повідомляв раніше Landlord, на початку травня зливи частково змили посіви соняшника і кукурудзи на заході України.

Клімат   

22 травня 2019 11:53

Як Україні збільшити агровиробництво: три ключові умови

Для того щоб українські аграрії могли наростити обсяги виробництва, вони мають приділити основну увагу зростанню якості вирощеного зерна, зниженню собівартості продукції та розвитку інфраструктури. Так вважає керівник аграрного напрямку «Епіцентру К» Василь Мороз.

Про це повідомляє Економічна правда.

Україна – одна з небагатьох країн світу, які ще мають можливість нарощувати агровиробництво та збільшувати експортний потенціал. Для інтенсивного розвитку сільськогосподарського сектора країни аграрії мають контролювати кілька ключових чинників.

Перший: валовий збір та якість вирощеного зерна

Щоб забезпечити належне виконання цієї умови, слід чітко дотримуватися агротехнологій та строків проведення сільгоспробіт.

Читайте: Фермери Черкащини втратили 60% урожаю абрикосів

«Від того, яким чином аграрії розподілятимуть площі між різними культурами напередодні сівби та скільки «центнерів на гектар» закладатимуть у плани показників врожайності, залежить дуже багато», – вважає Василь Мороз.

Другий: собівартість продукції

Щоб підвищувати ефективність виробництва і якість майбутнього врожаю, в компаніях використовують сучасні технології та вводять нові елементи з догляду за посівами озимих та ярих культур. При цьому слід аналізувати, як ці нововведення впливають на собівартість вирощуваної продукції.

За допомогою комплексного підходу їх слід оптимізувати, щоб у результаті зменшити собівартість продукції та збільшити прибуток із кожного оброблюваного гектара.

Один зі шляхів – використання більш рентабельних культур та сортів

За словами Василя Мороза, в посівах більшості українських компаній частка високоолеїнового соняшнику становить 5%, тоді як у Франції – 63-65%.

«Епіцентр К» у 2019 році вирішив змінити тактику: у цьому сезоні 62% від загальної площі під соняшником компанія відводить під високоолеїнові мононасичені гібриди.

Керівник пояснює, що таке рішення зумовлено зростанням ринкового попиту на високоолеїнове насіння серед підприємств кондитерської та фармацевтичної промисловості, «які готові сплачувати виробникам додаткову премію».

Третій: розвиток інфраструктури

Будівництво потужностей для промислового зберігання зерна та його якісної доробки стане внеском у запобігання ризикам на світовому ринку. Будівництво нових елеваторних комплексів поступово нівелюватиме високу залежність українських аграріїв від сезонного обвалу світових цін.

Landlord раніше повідомляв про те, що значне зміцнення гривні зумовлено низкою економічних чинників, одним із яких є рекордний експорт сільгосппродукції минулорічного врожаю.

Аналітика   

22 травня 2019 09:30

Джеймі Олівер збанкрутів через здорожчання імпорту продуктів у Великій Британії

Відомий англійський шеф-кухар і популяризатор здорового харчування Джеймі Олівер втратив всі свої ресторани у Великій Британії, за винятком трьох. Мережа його закладів передана в зовнішнє управління в рамках процедури банкрутства.

Про це повідомляє Економічна правда.

За інформацією, опублікованою у The Guardian, Джеймі Олівер через неплатоспроможність практично втратив свій ресторанний бізнес: 22 ресторани Jamie’s Italian, ресторани Barbecoa і Fifteen в Лондоні, а також закусочна в аеропорту Гетвік шукають нового власника. Очікується, що близько 1000 співробітників втратять роботу.

Читайте: Вперше у світі: Кернел керуватиме логістикою зерна за допомогою штучного інтелекту

Видання зазначає, що Brexit посилив кризу на ринку ресторанних послуг у Великій Британії. Зокрема, імпортовані з Італії харчові продукти, що використовувалися для приготування страв у Jamie’s Italian, значно подорожчали внаслідок  різкого зниження курсу фунта стерлінгів до євро.

Landlord раніше повідомляв про те, що кухарі стають агентами змін на шляху людства до здорового харчування.

Фінанси   

21 травня 2019 15:01

Кредити, лізинг та бонусні програми: де беруть гроші польські фермери

Landlord у партнерстві з АТ «Ощадбанк» запускає проект «Зарубіжний досвід успіху», в якому Іноземні фермери поділяться власним досвідом ведення ефективного бізнесу, розкажуть, які технології використовуються для підвищення врожайності, де фермери знаходять фінансування, як збувають продукцію тощо.

У рамках дебютної публікації з медіапроекту «Зарубіжний досвід успіху» Landlord запропонував поділитися своєю історією успіху Адама Ковальські, молодого польського фермера, який за 8 років побудував прибутковий бізнес і зміг збільшити господарство у 17 разів.

Навіть найуспішніший бізнес потребує підтримки. В Україні звикли, що підтримує або держава, або банківська сфера. У Польщі немає програм з компенсування затрат на вирощування, тому фермери фінансують усе самостійно.

Читайте: Як живе фермер у Польщі: 430 га землі, 30 працівників і приціл на ріпак 

За словами Адама Ковальські, вирощування 1 га озимої пшениці обходиться йому у 5 тис. злотих (≈35 тис. грн), а 1 га ріпака – 5,2 тис. злотих (≈36,5 тис. грн). У цю суму входить вартість зерна, посів, вирощування (ЗЗР, добрива), збір врожаю, вартість пального, оплата праці робітників, податки та амортизаційні відрахування.

«Тому допомога держави була би чудовою підтримкою для розвитку господарства», – говорить пан Ковальські.

Держкомпенсації на придбання техніки

В Україні держава компенсує до 40% вартості вітчизняної техніки. У Польщі подібні програми також є. Починаючи з минулого року в рамках проекту «Модернізація агрохолдингів» можна отримати одноразову субсидію в розмірі до 500 тис. злотих (≈3,5 млн грн) на купівлю техніки.

Адам Ковальські розповідає, що купував техніку у кредит під 4,2% річних, третину з яких погасило Агентство з розвитку та модернізації сільського господарства. За українською держпрограмою підтримки фермерства, фінансування у банку можна отримати під 1% річних.

Лізинг

У Польщі лізинг – це дороге задоволення. Хоча він має і свої переваги — виплати по лізингу можна вносити в затрати. За словами Адама Ковальські, він двічі скористався програмою від ЄС «Бонус для молодого фермера», отримавши 75 тис. злотих (≈534 тис. грн), та системою кредитування для фермерів на придбання техніки.

«Що добре у програмі «Бонус для молодого фермера», так це те, що на цю суму можна купити не тільки техніку, а й землю», – розповідає Адам.

Обмеження для підтримки

Призупинення продажу землі

Призупинення продажу землі та розвиток сімейних ферм призвели до блокування розвитку великих агрофірм. Такі рішення дають більше можливостей для розширення території дрібними фермерами, але землі для розширення немає. З іншого боку, хоча продаж землі припинився, але все ж таки Національний центр з підтримки сільського господарства (KOWR) за згодою міністра сільського господарства інколи організовує тендери на продаж великих площ землі.

Поправка до закону про водне право

Набуття чинності поправки до закону про водне право, яким запроваджено:

  • підпорядкування діяльності всіх господарств правилам OSN;
  • численні штрафи та заборони для фермерів (зокрема обмеження на використання азоту в рамках проекту захисту вод від забруднення нітратами із сільгоспугідь);
  • зобов’язання мати приміщення для зберігання твердого й рідкого гною тварин.

Таким чином, аграріям доведеться адаптувати ферми до нових вимог, що зумовить додаткові фінансові витрати.

Проте Адам Ковальські не зупиняється у розвитку свого бізнесу, плануючи розширювати площі ферми, купувати трактори, будувати зерновий склад та сарай для техніки.

Відзначимо, що в проекті «Зарубіжний досвід успіху», ви знайдете унікальні кейси агробізнесу й дізнаєтеся про закордонний досвід ведення ефективного підприємництва у сільському господарстві.

 

Як живе іноземний фермер   

21 травня 2019 08:09

Фермери Черкащини втратили 60% урожаю абрикосів

Через надмірно вологу погоду і низьку температуру повітря наприкінці квітні – на початку травня в Україні частково постраждали плодові дерева. Зокрема садівники Черкащини втратили 60% урожаю абрикосів.

Про це повідомляє Fruit-inform.

За словами співробітника ботанічного саду Ольги Куллаб, несприятливі погодні умови спричинили розмноження грибків, які пошкодили майбутній урожай абрикосів. Квіти на деревах засохли і не запилилися.

Читайте: 3/4 сільгоспкультур у світі залежать від запилення. 20 травня – Всесвітній день бджіл

«Вони дуже добре цвіли, але температура кілька днів була в районі 0 градусів, і сильний вітер. Вони повністю зникли», – розповіла Ольга Куллаб.

На додаток до несприятливих погодних умов, на цей момент активізувалися шкідники, серед яких – оленка волохата та бронзовка зелена.

Погода зашкодила саме абрикосам. Як відзначила Ольга Куллаб, вишні та інші культури є.

Landlord раніше повідомляв про те, що в західних областях через погодні умови фермери втратили до 40% урожаю суниці.

Садівництво   

Показати ще