Агролайф    08 червня 2018 18:04

LANDLORD завітав до ефективних та успішних аграріїв на пікапі Toyota Hilux


У сільському господарстві немає місця дилетантам. Більшість фермерів пройшли багаторічний шлях ще з радянських часів. Деякі прийшли до сільського господарства з інших галузей і втілювали в ньому свій багатогранний досвід. Але успіху досягли лише кращі з кращих. Ринковий відбір швидко відсіяв усіх, хто не зміг чи не захотів впустити землю до власного серця, злитися з нею та перетворити на члена своєї родини, ставлячись до неї як до коханої дитини.

Те саме можна сказати й про автомобілі, які служать фермерам у їх важкій щоденній праці. У вітчизняному аграрному секторі намагалися закріпитися різноманітні бренди, але залишилися, завоювавши довіру та повагу, лічені одиниці. Toyota – саме така марка, тож не дивно, що партнером і помічником у нашій черговій експедиції ми обрали одну з її автівок. А саме – повнопривідний пікап Hilux із турбодизелем, який поєднує великі позашляхові можливості, пристосованість до аграрних потреб та комфорт на рівні легковика бізнес‑класу.

Цього разу Hilux доправив нашу команду до фермерського господарства «Україна», де сповідують нульовий обробіток ґрунту, до комбінату «Тепличний», на якому вирощують помідори та огірки за голландською та ізраїльською технологіями, та до компанії «АгроРось», яка відома своїм високопродуктивним посівним матеріалом зарубіжної та вітчизняної селекції. Кожному з цих підприємств на сторінках Landlord присвячені ще й окремі докладні матеріали.

Бути надійним помічником

Останні 20 км до села Стара Прилука на Вінниччині, де розташувалося фермерське господарство «Україна», могли стати найважчими на нашому 300‑кілометровому шляху з Києва, який до цього моменту здавався легкою прогулянкою. Спочатку по широкому і гладенькому як стіл шосе до Житомира, а потім вузенькими, але чепурними дорогами у напрямку Вінниці… Аж раптом у променях ранішнього сонця перед очима постала звивиста смужка подзьобаного асфальту, яку лише формально можна було назвати дорогою. Яма на ямі, а рівні її ділянки насправді нагадували пральну дошку – просто‑таки нескінченна низка дрібних хвиль асфальту, що негайно змусило міцніше взятися за кермо. На звичайному легковику їзда по такій «дорозі» виснажила б дуже швидко, але Hilux мчав наче на крилах, сумлінно поглинаючи нерівності та максимально ізолюючи пасажирів від тряски.

Заступник голови фермерського господарства «Україна» Віктор Губрій зустрічає нас у кабінеті, на час приїзду об 11:00 його робочий день триває вже декілька годин.

«У майбутньому, можливо, дійдуть руки й до тієї дороги, – каже він на розповідь про нашу подорож. – Поки що силами фермерського господарства «Україна» були відремонтовані дороги по всіх вулицях села Стара Прилука».

Така дієва учать у справах громади варта поваги. Як і прихильність до системи нульового обробітку ґрунту, або технології No‑Till. У господарстві її використовують вже декілька років, це дозволяє зменшити витрати на передпосівну обробку ґрунту при одночасному підвищенні ефективності самого процесу. Одна з основних культур, які вирощує господарство, – кукурудза, майже 100% якої тут переробляють власними силами на крупу. А в найближчих планах – поглиблення переробки: у господарстві з кукурудзи будуть виробляти крохмаль, глютен, глюкозу, мальтозу. За 25 років існування фермерське господарство «Україна» розрослося до значних масштабів: землю обробляють у 14 селах, маючи на даний момент близько 9300 га. У господарстві йдуть шляхом безупинного розвитку, кожного року освоюючи нові технології та збільшуючи глибину переробки. У цьому процесі важливу роль відіграє сучасна ефективна техніка, починаючи від тракторів, сівалок і комбайнів та закінчуючи вантажівками та легковими автомобілями. Робоча автівка Віктора Губрія – сучасний японський позашляховик із кузовом універсал, але наразі фермер підшукує йому на заміну більш функціональний автомобіль. Пікап? «Чом би й ні, – вголос розмірковує Віктор. – Я давно придивляюся до таких автівок, бо вважаю, що ідеальний автомобіль для фермера обов’язково має бути з відкритим кузовом. Випробуємо Hilux на універсальність?»

Авжеж! І вже за 10 хвилин у його кузові опиняється декілька мішків із мікрогранульованими добривами, які ми перевозимо зі складу до механізованої станції, звідки вони потраплять безпосередньо до поля. Відкритий кузов надає доступ до вантажу з усіх сторін, відсутні жорсткі обмеження по висоті вантажу, що перевозиться. Фермеру це дозволяє вивезти насіння, запчастини або масла чи добрива, як у нашому випадку. А завдяки відкидному задньому борту (у Hilux допустиме навантаження на нього становить 200 кг) з’являється можливість перевозити негабаритні вантажі великої довжини.

«Toyota Hilux – комфортний, динамічний і зручний у керуванні автомобіль, – ділиться першими враженнями Віктор. – Відчувається, що він добротно зроблений. А завдяки вантажній платформі можливості його використання значно розширюються». До того ж у Hilux поєднуються доступність і надійність, що за співвідношенням ціна/якість робить його одним із найпривабливіших повнопривідних пікапів на українському ринку.  І, звичайно, підвищена прохідність,  яка стає надважливою в умовах пересування по ріллі. Та й у, здавалося б, звичайних умовах вона теж не буде зайвою – у цьому ми пересвідчилися на шляху до фермерського господарства «Україна». «Для аграрія автомобіль повинен бути надійним помічником, – каже Віктор. – У Toyota Hilux для цього є все необхідне: вражаюча прохідність, комфортний салон і велика вантажна платформа».

Комфорт для плідної праці

Лейтмотивом нашої подорожі до славнозвісного комбінату «Тепличний» став комфорт. Це поняття може мати багато сенсів, і можливість більшу частину року отримувати до столу вирощені без хімікатів свіжі помідори та огірки – це теж комфорт. Комфорт здорового життя.

Комбінат «Тепличний», що є одним із найбільших вітчизняних підприємств із вирощування овочів у закритому ґрунті, базується у селищі міського типу Калинівка Броварського району. Від центру Києва – всього зо три десятки кілометрів, що за столичними мірками не є суттєвою відстанню. Але у перші ж хвилини перебування тут виникає враження, що опинився в іншій країні. На площі майже 50 га вишикувалися численні довжелезні теплиці зі скла та заліза з охайними зеленими алеями поміж ними, а на паркувальних майданчиках біля сортувальних та складських цехів сила‑силенна велосипедів. Ну чиста Голландія!

«Так, Голландія теж, – посміхається заступник голови правління комбінату Євгеній Чернишенко. – Ми вирощуємо овочі як за голландською, так і за ізраїльською технологією».

За допомогою найсучаснішого обладнання тут досягають врожайності помідорів за сезон більше 60 кг із квадратного метра. І які це помідори! За кольором, запахом і смаком вони як домашні. У теплицях встановлено обладнання для зволоження повітря й крапельного поливу рослин з одночасною їх підгодівлею, працює обладнання для обігріву та комп’ютерна регуляція мікроклімату. Для запилення помідорів використовують джмелів, а огірків – бджіл.

У справах комбінату Євгеній Чернишенко багато часу проводить у роз’їздах, головним чином – на задньому сидінні, доручаючи керування автомобілем водію. Тим не менш він із великою цікавістю випробував Hilux за кермом.

«Коли багато справ та обмаль часу, комфорт стає надважливим, – каже Євгеній. – За цим критерієм Toyota Hilux можна вважати взірцем у своєму класі. Комфорт проявляється в усьому: потужний двигун дарує впевненість на трасі незалежно від типу покриття під колесами, а його затишний салон – немов у легковика бізнес‑класу. Це тим дивовижніше, що перед нами пікап, робоча конячка».

Незважаючи на утилітарну сутність, Toyota Hilux за комфортом дасть фору багатьом легковим автівкам. Сучасний ефективний турбодизель 2.4 D‑4D видає 150 к. с. та аж 400 Нм – з таким потенціалом для автомобіля майже не існує нездійсненних завдань. До кузова можна закинути до 750 кг вантажу, до того ж машина здатна буксирувати причеп повною масою до 3200 кг. Повний привід водій вмикає лише за потреби, що дозволяє зменшити навантаження на вузли трансмісії та економити паливо: паспортна витрата у міському циклі становить менше 10 л/100 км. А перелік електронних помічників вражає: система допомоги при рушанні під гору та спусканні з гори, система курсової стійкості, круїз‑контроль, система стабілізації причепа тощо.

«За молодих років мені неодноразово доводилося бувати за кермом вітчизняної «Таврії» з причепом, під зав’язку навантаженим овочами, долати по декілька сотень кілометрів без перепочинку. Це було нелегко, – ділиться спогадами Євгеній. – Якби в той час у мене була можливість пересісти на таку автівку, як Toyota Hilux, я був би найщасливішим бізнесменом».

Універсальний солдат

Вимірювати щастя можна різним чином. Наприклад, для Петра Євича, власника компанії «АгроРось» із Корсуня‑Шевченківського, воно полягає у вмінні досягати успіху в такому нестабільному та складному бізнесі, як дистрибуція посівного матеріалу та засобів захисту рослин. Євич – один із небагатьох представників вітчизняного аграрного ринку, котрому це вдається вже протягом тривалого часу.

«З моменту заснування в 1994 році компанія зосереджена на обслуговуванні інтересів аграрного бізнесу, – розповідає Петро Євич. – Ми поставляємо якісний посівний матеріал та дієві засоби захисту рослин, допомагаючи компаніям, зайнятим у рослинництві, підвищувати ефективність обробітку ґрунту». Штат підприємства налічує близько 300 працівників, для виробництва насіння вона орендує 5000 га. Під час посівної кампанії робочий день керівника «АгроРосі» починається на сході сонця і нерідко закінчується опівночі. Важлива частина щоденного розпорядку – виїзд у поле для моніторингу поточного стану посівів. Сьогодні цей ритуал ми виконуємо разом із Toyota Hilux, який у полях почувається наче риба у воді. Ми прямуємо до села Квітки, де розташована частина земельного банку компанії. У цій місцевості аж 27 різновидів ґрунту. Тутешні горбисті та рівнинні ділянки з піщаними та глинистими ґрунтами Hilux під керуванням Петра Євича долає однаково впевнено.

«З перших хвилин за кермом Hilux приходить відчуття впевненості, – ділиться він першими враженнями. – Тяги у мотора стільки, що, здається, немає різниці, який ґрунт опиниться під колесами, сухий він буде чи вологий».

Висока прохідність – один із козирів Hilux. Залежно від дорожніх умов поступово підвищити її можна, заблокувавши задній міжколісний диференціал або ввімкнувши понижувальний ряд трансмісії. З такими можливостями для автомобіля практично не існує недосяжних точок на карті – Hilux створювався для важкого бездоріжжя і за потреби може продемонструвати весь свій потенціал.

Пристосованість цього пікапу до аграрної специфіки проявляється навіть у дрібницях, які для фермера набувають першорядного значення. «Яка чистота в салоні після декількох годин польових роз’їздів! – дивується Петро Євич. – Hilux вражає захищеністю від проникнення пилюки».

У той час як ззовні машина, здіймаючи в полі хмари куряви, може за декілька хвилин вкритися товстим шаром пилюки, салон залишатиметься чистесеньким. За це потрібно подякувати подвійним ущільнювачам дверей та вивіреній аеродинаміці. А за чистоту повітря всередині відповідає ефективний салонний фільтр.

«Зручне керування, потужний мотор, комфортний салон, – резюмує Петро Євич. – Одним словом, Toyota є Toyota. Універсальний солдат, який здатен виконати будь‑яке поставлене завдання».

ТЕКСТ: ВАДИМ ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ      ФОТО: ОЛЕКСАНДР ЛАРИЧКІН

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!

2 години тому

10 кроків за 5 років: Алекс Ліссітса розповів, як відродити українське село

Розвиток фермерства сам собою не вирішить проблему відродження сільських територій. Щоб витягнути українське село із прірви, потрібні негайні стратегічні заходи на державному рівні. Першочергові 10 кроків, які має для цього зробити влада, визначив президент УКАБ Алекс Ліссітса.

Про це повідомляє Економічна правда.

Тотальне безробіття і розвалена інфраструктура в селах – проблема, яка виникла не сьогодні. Проте якщо уряд не почне діяти вже зараз, то Україна дуже швидко може пройти «точку неповернення, коли буде вже запізно рятувати не лише села, а й багато районних центрів». На цьому наголошує генеральний директор ІМК, президент УКАБ Алекс Ліссітса.

Щоб модернізувати українське село, потрібен комплексний підхід, а також стабільне фінансування протягом 5 років – підкреслює президент УКАБ.

Будучи переконаним, що «проблеми села залежать далеко не від сільського господарства», експерт визначає 10 стратегічних заходів нового уряду, які можуть відродити українські сільські території.

1. Об’єднати в одному міністерстві напрямки сільського господарства, продовольства, екології, регіонального розвитку, земельних відносин, захисту прав споживачів, торгівлю аграрною продукцією та професійно-технічну освіту.

2. Забезпечити це міністерство необхідним фінансуванням, яке має бути незмінним упродовж 5 років.

3. Завершити до кінця 2020 р. реформу децентралізації, розпочату і втілювану нинішнім урядом.

4. Ввести з 2021 р. спеціальний земельний податок на розвиток сільських територій та в повному обсязі спрямовувати його до ОТГ.

5. З 2021 р. запровадити прозорий ринок землі сільгосппризначення.

6. Провести повну реформу трудового кодексу, покликану «вивести сільський бізнес із тіні». Для цього його слід «спростити та дебюрократизувати до мінімуму».

7. Продовжувати програми підтримки агровиробників, розроблені нинішнім урядом, які засвідчили свою ефективність: компенсації 30% вартості будівництва молочно-товарних ферм, 80% вартості саджанців, 25% вартості придбаної вітчизняної сільгосптехніки та обладнання.

8. Запровадити нові комплексні дотації для молодих спеціалістів, що повертаються після завершення навчання в сільські громади: пільгові кредити на житло, звільнення від сплати ПДФО на перші 5 років.

9. Розробити спільно з донорами систему дорадчих органів для малого та середнього бізнесу, заснувавши в громадах спеціальні центри дорадництва.

10. Провести екологічний аудит сільських громад та розробити заходи для поліпшення екології сільських територій.

Landlord раніше повідомляв про те, що для вирішення проблеми кваліфікованих кадрів у агросекторі Алекс Ліссітса пропонує віддати ПТУ в оренду тим компаніям і асоціаціям, котрі зможуть налагодити професійну освіту, яка відповідає потребам галузі.

Аналітика   

20 години тому

В Україні зменшилася кількість агрохолдингів – на 8,6% за рік ІНФОГРАФІКА

Попри поширюваний міф, що зі скасуванням мораторію землю в Україні скуплять агрохолдинги, виявлено, що земельний банк 15 найбільших агрокомпаній зменшився із 3,3 млн га у 2017 р. до 3,2 млн га у 2018 р., а кількість самих агрохолдингів у 2018 р. скоротилася до 85 – з 93 у 2017 р.

Про це повідомляє на своєму сайті УКАБ.

За даними аналітиків, зі зменшенням кількості великих аграрних компаній зменшився і земельний банк, який ними обробляється, – з 5,95 млн га у 2017 р. до 5,62 млн га у 2018 р.

Читайте: Двохсотрічний сімейний бізнес родини Бунге або історія лідера агроринку

За основними фінансовими показниками минулий рік був не дуже вдалим для більшості публічних українських агрохолдингів (із тих, які торгуються на фондових біржах; їх наразі 12). Збільшити EBITDA порівняно з 2017 роком вдалося лише 4 публічним агрохолдингам: IMC, AgroGeneration, Agroton та Agromino.

Сукупне значення EBITDA українських публічних агрохолдингів зменшилося за 2018 р. на 19%, що в чистому вираженні становить $204 млн – з $1056,6 млн у 2017 р. до $853,6 млн у 2018 р.

Як і раніше, великі аграрні компанії отримують найвищі рівні середньої врожайності серед усіх категорій сільгоспвиробників.

Landlord раніше повідомляв про те, що у 2018 році чистий прибуток агрохолдингу «Миронівський хлібопродукт» скоротився майже на 44,3% порівняно з 2017 роком та склав $128 млн.

Аналітика   

23 липня 2019 08:29

Президент підписав указ про заходи щодо протидії рейдерству

Президент України підписав указ «Про заходи щодо протидії рейдерству», який визначає набір інструментів для належного захисту власників бізнесу і протидії позбавленню їх майнових прав.

Про це повідомляє Економічна правда.

Згідно з інформацією, яку озвучив заступник керівника Офісу президента Олексій Гончарук, за останні 6 років в Україні відбулося понад 3000 рейдерських захоплень бізнесу.

«Зазвичай це зміна власника через підробку документів, через реєстраторів, яких не існує, або “дірки” у реєстрі», – відзначив Олексій Гончарук.

Читайте: Які зміни чекають на Мінагрополітики та що буде з ринком землі – Давид Арахамія

У підписанні нового указу в ОП вбачають реальний крок до викорінення проблеми рейдерства. Згідно з указом найближчим часом буде розроблено та ухвалено законопроект, спрямований на усунення прогалин у законодавстві, які дають змогу рейдерам нищити бізнес і відбирати нерухомість.

Серед запланованих заходів щодо протидії рейдерству:

  • внесення змін до програмного забезпечення держреєстрів, що дозволить зменшити ризики та частоту рейдерства;
  • автоматичний моніторинг ризикових транзакцій із подальшим підтвердженням/зупинкою реєстраційних дій;
  • створення бек-офісу, що переглядатиме транзакції з підвищеним ризиком, фото- та відеофіксація учасників транзакцій;
  • введення додаткового підтвердження здійснення реєстраційних операцій (наприклад, SMS-пароль або MobileID) та додаткової авторизації учасників транзакції (наприклад, ЕЦП).

Landlord раніше повідомляв про те, що у 2019 році в Україні скоротилися випадки аграрного рейдерства. За перші три з половиною місяці року до антирейдерських штабів у областях надійшло 564 скарги від представників агробізнесу, тоді як за весь 2018-й  – 3718, а за 2017-й – 4794.

Політика   

22 липня 2019 17:03

Які зміни чекають на Мінагрополітики та що буде з ринком землі – Давид Арахамія

Секретар Національної інвестиційної ради Давид Арахамія, номер 4 у списку партії «Слуга народу», заявив, що ринок землі в Україні запустити необхідно, але в партії ще не визначилися, в якій саме формі це буде втілено в життя.

Про це повідомляє АгроЮг.

Давид Арахамія розповів, що «Слуга народу» планує виробити свою політику в земельному питанні і для цього працює з профільними асоціаціями:

«Чи то це буде експериментально, спочатку державні землі, чи то це буде відразу, але з якимись обмеженнями, чи то будуть преференції в українців. Ми ще не визначилися, працюємо з асоціаціями».

Секретар Національної інвестиційної ради відзначив, що із запуском ринку землі в Україні очікують на швидкий приплив інвестицій – $20–30 млрд на рік протягом перших 10 років.

Читайте: Бізнес назвав Володимира Омеляна серед ідеальних кандидатів у прем’єри

Щодо перспектив формування нового складу Мінагрополітики Давид Арахамія висловив думку, що в структурі мають залишитися працювати «хороші технократичні чиновники», тоді як ті, хто «займається лобіюванням інтересів великих компаній», повинні, швидше за все, піти.

 «Якщо в країні несприятливі умови для бізнесу – 10 контролерів на 1 працюючого, то бізнес не розвиватиметься. Якщо на 10 працюючих – 1 контролер, то все буде добре», – переконаний Давид Арахамія.

Landlord раніше повідомляв про те, яким бачать ринок землі різні партії, що йдуть на вибори.

Політика   

22 липня 2019 15:36

Pepsi, Danone і Nestle планують продавати воду в перероблюваних пластикових пляшках із тирси

Тирса може стати одним із рішень світової проблеми пластику. Гіганти виробництва напоїв Nestle SA, Danone SA і PepsiCo Inc. на початку 2022 року планують продавати воду в пластикових пляшках, які піддаються переробці, виготовлених із пиломатеріалів.

Про це повідомляє Bloomberg.

Запуск технології поблизу лісового кордону Онтаріо з Мічіганом свідчить, що таки є відповідь на проблему забруднення світу пластиком: використання тирси.

Виробник Origin Materials збирається платити пилорамам близько $20 за тонну залишків, що утворюються в процесі обробки деревини. Він використовуватиме їх для виготовлення пластикових пляшок, котрі піддаються переробці і які видаляють вуглекислий газ із повітря, оскільки вони зроблені з деревних відходів.

Проблема пластику

Це один із багатьох нетрадиційних способів, винайдених ученими, щоб зменшити залежність світу від пластмас, виготовлених з нафти, які викидають стільки забруднювальних речовин, як 189 вугільних заводів щороку. Інші так звані виду біопластику розробляються з цукру, кукурудзи, водоростей і навіть мертвих жуків.

Читайте: Відмова від пластику: в канадських магазинах почали продавати продукти без упаковки

Поетапне вилучення пластмас на основі нафти буде важкою битвою. Їх використання настільки вкорінилося у всьому світі, що близько половини нового попиту на нафту до 2040 р. буде надходити від нафтохімії, промисловості, яка спирається на пластмаси для більшої частини свого бізнесу, – повідомляє Bloomberg New Energy Finance.

Світовий ринок пластмас на суму $500 млрд відповідає за 5% викидів парникових газів. Деякі прогнози свідчать про те, що в наступні 30 років цей коефіцієнт збільшиться втричі.

Пластикові пляшки неминуче закінчують своє життя на звалищах, де вони можуть викидати забруднювальні речовини в повітря, або ще гірше, – потрапляти до океанів, де розкладатимуться сотні років, вбиваючи при цьому птахів, риб і китів.

При спалюванні біопластик може виявитися не набагато кращим, ніж пластмаси на нафтовій основі, оскільки вуглець, що міститься в ньому, вивільняється.

Альтернативні технології

Пластмаси, виготовлені на основі рослин, особливо сорти, вироблені з цукрової тростини, починають потроху впроваджуватися, оскільки компанії намагаються реагувати на споживачів, які все частіше обурюються з приводу екологічно руйнівних наслідків пластмас.

Так, лондонська компанія Bulldog продає чоловічі засоби по догляду за шкірою у пластикових упаковках із цукрової тростини. Минулого року датський виробник Lego A/S почав включати у своїх наборах ботанічні елементи (такі як листя, кущі та дерева), виготовлені повністю з пластмас на основі рослин.

«Немає сумніву, що обізнаність з пластмасовими відходами стала більш помітною протягом останніх двох років», – відзначив Саймон Лоуден, президент міжнародної групи PepsiCo, яка оголосила у 2016 р., що до 2030 р. намагатиметься скоротити абсолютні викиди парникових газів на 20%.

Консалтингове агентство, що базується в Лондоні, помітило значне збільшення запитів від компаній, які виготовляють харчові продукти та напої, про те, як керувати пластиковими відходами.

Пластик з деревних відходів

У рамках стратегії пошуку екологічної упаковки компанія Pepsi минулого року приєдналася до Nestle і Natone, яка входить до складу компанії Danone, щоб знайти способи зниження вуглецевого сліду пляшок для напоїв. Усі три планують придбати 100% пляшок, виготовлених з матеріалу рослинного походження Origin Materials, коли завод в Онтаріо запрацює наприкінці 2020 р. з початковою потужністю 300 млн пляшок на рік.

Landlord раніше повідомляв про те, що на G20 підписано угоду щодо скорочення пластикових відходів.

Фото на заставці: Чайки шукають їжу поблизу звалища пластикових пляшок на пляжі (фото Getty Images)

Технології   

Показати ще