Новини / Політика     10 грудня 2018 10:26

Здорожчання фрахту, втрата 300 млн грн: як блокада Азову вплинула на роботу Маріупольського порту

Через простої торгових суден в Азовському морі Маріупольський порт втратив біля 300 млн грн та зменшив перевалку вантажу на 10% у порівнянні з тогорічним показником. Фрахт з азовських портів сьогодні став вдвічі дорожчим ніж з чорноморських. Скорочень в порту не планують.

Про це повідомляє Ліга Бізнес.

За словами начальника Маріупольської філії Адміністрації морських портів України (АМПУ) Ігоря Барського, з початку війни в Україні Маріупольський порт втратив 4 млрд грн, а Адміністрація морських портів України – 6 млрд грн.

З моменту затримок суден з вантажем в Азовському морі (з 29 квітня) Маріупольський порт зазнав таких збитків:

  • втратив біля 300 млн грн (АМПУ – 120 млн);
  • судновласники підняли вартість фрахту до $ 7 на тонні: з $ 21 до $ 28. Тепер фрахт з азовських портів майже вдвічі дорожчий за фрахт з чорноморських ($ 15);
  • перевалка у Маріупольському порті цього року буде на 10% меншою, ніж торік. Планували обробити до 6,5 млн тонн, однак буде близько 5,9 млн тонн.

Ігор Барський зазначає, що з 22 листопада до 1 грудня до азовських портів не було пропущено жодного судна. 1 грудня 2 судна пропустили до Маріуполя, і 1 – до Бердянська.

З того моменту рух кораблів відновився, однак про звичайний режим говорити зарано, вважає начальник Маріупольської філії АМПУ.

Читайте: Ризики на фрахт: чого очікувати під час воєнного стану

Щодо скорочень, то Барський пояснює, що співробітники порту вже 2 роки працюють 4 дні на тиждень. Людей не планують скорочувати, адже знайти роботу у їхньому регіоні досить складно.

Раніше міністр інфраструктури України Володимир Омелян повідомляв, що Маріупольский та Бердянський порти скорочують працівників.

Фото: don-news.net

Читайте також