Європейський союз та Японія завершили переговори про підписання угоди про вільну торгівлю. По оцінкам експертів це буде найбільша вільна економічна зона в світі, яка охопить 30% світового виробництва. Повідомляє Reutrs.
Планується, що підписання угоди по ЗВТ відбудеться в липні наступного року.
Підписання угоди про ЗВТ між країнам ЄС та Японії, об’єднує цілий блок з 28 країн і третю за величиною в світі економіку. Згідно якої, ЄС зменшить на 10% тарифи ввозу японських автомобілів та на 3% — на запчастини. Японія в свою чергу знижує мита на європейські товари від 15 до 30% та дозволить збільшити експорт м’яса до країни і відкриє доступ до публічних тендерів Японії.
«Японія далекий і, через це, складний і незрозумілий ринок. Але він має свої плюси. Так, шлях на цей ринок українським виробникам пройти не легко, однак він того вартий. Зближення ЄС і Японії – це ще один фактор, який опосередковано впливає на вихід вітчизняного аграрного виробника на японські прилавки, проте, він не головний», — заявив в ексклюзивному коментарі LandLord консультант з експорту, партнер-засновник компанії Consulting Integrated Юрій Луценко.
Європейцям по тих митах будуть надаватись пріоритети: на 15-30% їх товари стануть дешевшими для японців.
«І наші українські експортери будуть менш конкурентноздатними за ціною. Але по нашому досвіду спілкування з японськими трейдерами, Україна не є конкурентною за ціною зараз. І не лише для Японії, а і для всього світу, особливо по переробленій чи вже готовій продукції. Я не кажу про сировину, зерно і все інше. Ми не знаємо як ефективно вести бізнес. В нас просто немає такої звички», – заявив він.
Разом з цим експерт навів плюси підписання ЗВТ між ЄС та Японією. Збільшення експорту товарів з Європи звільняє для українських товарів ринок ЄС. А спритні українські виробники, навіть можуть виграти від цієї угоди.
«Найбільша стратегічна перевага – ця зона відкриває додаткову мотивацію для українських виробників відкривати свої представництва у європейських країнах. У нас діє угода про ЗВТ з Європою. Можна продавати продукцію своїм же компаніям, розташованим в Польщі, Словенії чи Франції, і через них експортувати товари до Японії, вже як європейські. Там звичайно потрібно доробити якусь частку продукції, щоб вона стала дійсно польською чи італійською, але це стратегічна можливість», – каже консультант з експорту.
Разом з цим Юрій Луценко дав рецепт, як можна зацікавити вибагливого японського споживача.
«Українські продукти можуть мати попит на Японському ринку не через ціну, а через її екологічну чистоту, біологічну якість, через наш чорнозем і якісну аграрну продукцію. Україна є для Японії країною чорнозему і там про це знають. Це наша родзинка, новинка, яку Україна може додати до смаків і меню японського споживача. В цьому розрізі наша продукція цікава через її властивості – вона натуральна, може бути більш здорова, а також є цікавою, тому що в Японії такої продукції просто немає. Це ще одна стратегія для українських експортерів для виходу на ринок Японії», – додав Юрій Луценко.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!