Новини    14 грудня 2017 16:18

Яку вигоду отримають українські аграрії від зони вільної торгівлі між ЄС та Японією


Європейський союз та Японія завершили переговори про підписання угоди про вільну торгівлю. По оцінкам експертів це буде найбільша вільна економічна зона в світі, яка охопить 30% світового виробництва. Повідомляє Reutrs.

Планується, що підписання угоди по ЗВТ відбудеться в липні наступного року.

Підписання угоди про ЗВТ  між країнам ЄС та Японії, об’єднує цілий  блок з 28 країн і третю за величиною в світі економіку. Згідно якої, ЄС зменшить на 10% тарифи ввозу японських автомобілів та на 3%  — на запчастини. Японія в свою чергу знижує мита на європейські товари від 15 до 30% та  дозволить збільшити експорт м’яса до країни і відкриє доступ до публічних тендерів Японії.

«Японія далекий і, через це, складний і незрозумілий ринок. Але він має свої плюси. Так, шлях на цей ринок українським виробникам пройти не легко, однак він того вартий. Зближення ЄС і Японії – це ще один фактор, який опосередковано впливає на вихід вітчизняного аграрного виробника на японські прилавки, проте, він не головний», — заявив в ексклюзивному коментарі LandLord консультант з експорту, партнер-засновник компанії Consulting Integrated Юрій Луценко. 

Європейцям по тих митах будуть надаватись пріоритети: на 15-30% їх товари стануть дешевшими для японців.

«І наші українські експортери будуть менш конкурентноздатними за ціною. Але по нашому досвіду спілкування з японськими трейдерами, Україна не є конкурентною за ціною зараз. І не лише для Японії, а і для всього світу, особливо по переробленій чи вже готовій продукції. Я не кажу про сировину, зерно і все інше. Ми не знаємо як ефективно вести бізнес. В нас просто немає такої звички», – заявив він.

Разом з цим експерт навів плюси підписання ЗВТ між ЄС та Японією. Збільшення експорту товарів з Європи звільняє для українських товарів ринок ЄС. А спритні українські виробники, навіть можуть виграти від цієї угоди.

«Найбільша стратегічна перевага – ця зона відкриває додаткову мотивацію для українських виробників відкривати свої представництва у європейських країнах. У нас діє угода про ЗВТ з Європою. Можна продавати продукцію своїм же компаніям, розташованим в Польщі, Словенії чи  Франції, і через них експортувати товари до Японії, вже як європейські. Там звичайно потрібно доробити якусь частку продукції, щоб вона стала дійсно польською чи італійською, але це стратегічна можливість», – каже консультант з експорту.

Разом з цим Юрій Луценко дав рецепт, як можна зацікавити вибагливого японського споживача.

«Українські продукти можуть мати попит на Японському ринку не через ціну, а через її екологічну чистоту, біологічну якість, через наш чорнозем і якісну аграрну продукцію. Україна є для Японії країною чорнозему і там про це знають. Це наша родзинка, новинка, яку Україна може додати до смаків і меню японського споживача. В цьому розрізі наша продукція цікава через її властивості – вона натуральна, може бути більш здорова, а також є цікавою, тому що в Японії такої продукції просто немає. Це ще одна стратегія для українських експортерів для виходу на ринок Японії», – додав Юрій Луценко.

Ще немає новин у цій стрічці ...