За останні півтора року парк зерновозів у країні зріс із 12 до понад 19 тисяч вагонів. Про це заявив у своєму блозі на залізничному інформаційному порталі (ЗІП) директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев. Та додав, що проблем з дефіцитом зерновозів немає.
«Проблеми дефіциту зерновозів немає. Їх цілком достатньо на найближчі 3-5 років. Проблема – у небажанні учасників ринку перелаштовуватись з радянських, на ринкові логістичні рейки», – написав він.
Андрій Рязанцев заявив, що сьогодні Укрзалізниця змушена утримувати величезний масив інфраструктури, практично не задіяної в перевезеннях (станції, колії), що приносить галузі лише збитки. Тому планується не лише продовжити, а й прискорити розпочату роботу з оптимізації надлишкової інфраструктури. У тому числі малоефективних зернових станцій та непрофільних активів.
«Маємо ситуацію, коли реальна завантаженість інфраструктурних потужностей залізниці України коливається на рівні 30-40% від максимальних можливостей. Аналіз діяльності всередині компанії підтвердив, що з 1047 станцій вантажного руху за даними 2017 року близько 50% станцій сукупно навантажили/розвантажили лише близько 3% загальної кількості вантажів. Аналогічна ситуація з колією», – зауважує директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» .
Щодо тарифів на вантажні перевезення директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» наголошує, що всі учасники ринку мають платити однакову ціну за послугу у визначеному типі вагонів.
«Дотації «стратегічно важливого бізнесу» за рахунок проїдання Укрзалізницею своїх основних засобів мають припинитись і негайно. В іншому випадку країна дійсно може отримати транспортний колапс, але не з вини Укрзалізниці», – переконаний Андрій Рязанцев.
Нагадаємо, як раніше повідомляв LANDLORD, перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Максим Мартинюк заявляв, що проблема перевезення зерна залізницею не в нестачі вагонів, а в дефіциті локомотивів.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!