Рішення Господарського суду міста Києва задовольнило позов Київської міської прокуратури в інтересах держави до товариства про розірвання договору оренди та повернення земельної ділянки в Оболонському районі м. Києва вартістю понад 26 млн грн, повідомила пресслужба міської прокуратури.
Зазначається, що у 2006 році товариство отримало в оренду земельну ділянку, яка розташована на перетині вулиці Приозерної та проспекту Володимира Івасюка для будівництва, обслуговування та експлуатації паркінгу з торговельним комплексом.
Попри неодноразове поновлення строку дії договору оренди з 2006 року по теперішній час у порушення його умов та вимог чинного законодавства товариство вже понад 16 років не використовує надану йому ділянку і не лише не завершило, а навіть не розпочало її забудову, — додали у повідомленні.
Суди першої та апеляційної інстанцій погодилися з доводами прокурора щодо наявності підстав для розірвання договору оренди землі та зобов’язали повернути земельну ділянку у комунальну власність столиці.
Рішення суду набрало законної сили та підлягає виконанню.
Раніше стало відомо, що програма USAID АГРО надасть до 5,6 млн грн на виконання проєкту із запобігання корупції у сфері земельних відносин та захисту прав землевласників і землекористувачів
Виконання Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, а саме прогрес в запобіганні та протидії корупції, є ключовою умовою не тільки на шляху набуття Україною членства в ЄС і НАТО, а й критично важливою в умовах воєнного стану і в процесі післявоєнного відновлення України.
Варто нагадати, земельний податок — обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Своєю чергою, плата за землю — це одна зі складових податку на майно. З цього робимо висновок, що наразі земельний податок є місцевим, а не загальнодержавним (як це було до 2015 року, до набуття чинності Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”).
Органами місцевого самоврядування самостійно встановлюють ставки плати за землю та щодо земельного податку, відповідній території. Відповідні рішення є доступними на сайті територіальних громад.
Читайте також: Огляд земельного законодавства
Об’єктами оподаткування платою за землю є:
- об’єкти оподаткування земельним податком:
- земельні ділянки, які перебувають у власності;
- земельні частки (паї), які перебувають у власності;
- земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування;
- об’єкти оподаткування орендною платою — земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Нагадаємо, в Україні з 1 січня стартував новий етап земельної реформи, згідно з яким ліміти на продаж сільськогосподарських земель збільшилися зі 100 до 10 тис. га. Малий та середній агробізнес опинився під загрозою, а разом з ним функціонування сільських територій.
З 1 січня 2024 року настав другий етап відкриття ринку земель із залученням основних гравців – юридичних осіб, які зможуть отримати у власність в одні руки не більше 10 тис. га. Очікуваний вплив від цього на розвиток економіки коливається в діапазоні 1-2,7% ВВП щорічно впродовж наступних 3-х років.
За підрахунками експертів 187,7 тис. угод купівлі-продажу було укладено з моменту відкриття земельного ринку до листопада 2023 року.
У порівнянні з 2022 роком — ринок зріс на 58%, водночас четвертий квартал перевищив всі попередні квартали 2023 року. Обсяг ринку все ще майже на 40% менший, ніж до повномасштабного вторгнення. Ситуація значно відрізняється між регіонами, в деяких регіонах обсяг ринку перевищує показники до вторгнення, мовиться у квартальному огляді земельного ринку, підготовленому KSE.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!