Новини

США отримали рекордні $64 млрд від мит завдяки обережності торговельних партнерів — FT

Митна політика адміністрації Дональда Трампа принесла Сполученим Штатам рекордні доходи: у другому кварталі 2025 року надходження від мит досягли $64 млрд, що на $47 млрд більше, ніж за той самий період торік. Про це повідомляє Financial Times.

Причина такого зростання — у стриманості більшості торговельних партнерів США, які не наважилися на симетричні заходи у відповідь, побоюючись загострення торговельної війни. За чотири місяці після впровадження нових митних ставок реальні контрзаходи ввели лише Китай і Канада.

Вашингтон тим часом установив базовий глобальний тариф у 10%, мита на сталь та алюміній — 50%, а на автомобілі — 25%. Євросоюз, хоч і розробив власний пакет відповідей, кілька разів відклав його застосування. Зараз ці заходи прив’язані до 1 серпня — дедлайну, який Білий дім визначив для завершення переговорів.

Україна також демонструє лояльність до США, оголосивши про готовність обнулити ввізні мита на американські товари. За словами заступника міністра економіки Тараса Качки, нині обсяги закупівель зі США становлять $3–4 млрд на рік, переважно за вже зниженими тарифами.

Найжорсткіше на нові мита зреагував Китай: ввів збори до 145%, що призвело до падіння експорту до США на третину у травні. Втім, у червні Пекін і Вашингтон домовилися про 90-денну паузу та зниження тарифів до 30%.

Канада, яка у лютому–березні ввела контрмита на суму 155 млрд канадських доларів, останніми тижнями частково згорнула ці заходи. Зокрема, країна скасувала запланований податок на цифрові послуги після тиску з боку США.

На думку експертів Capital Economics, така пасивність інших країн пояснюється глобальною структурою торгівлі, в якій США залишаються ключовим ринком. За їхніми оцінками, ескалація тарифної війни до середнього рівня мит у 24% може скоротити світовий ВВП на 1,3% протягом двох років.

Нагадаємо, що запроваджені США 10% мита на український експорт можуть суттєво вплинути на конкурентоспроможність низки агропродуктів. Найбільш вразливими є заморожені продукти, мед і солодощі, для яких американський ринок лише починає відкриватися.

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку