Новини / Логістика     31 жовтня 2021 11:53

Списання вантажних вагонів може мати негативні наслідки – Федерація роботодавців транспорту

В разі прийняття Проєкту до 2028 р. потрібно буде витратити більше 100 млрд. грн

На сайті Міністерства інфраструктури  розміщений для обговорення проєкт Наказу МІУ «Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів…»

Федерація роботодавців транспорту закликає прем’єр-міністра Дениса Шмигаля відкликати проєкт, який на їхню думку спричинить колосальну шкоду для української залізниці, вантажовласників та економіки України.

В разі прийняття проєкту в запропонованій редакції до 2028 року доведеться списати приблизно 75 тис. одиниць рухомого складу, що становить приблизно половину робочого парку. Загалом на заміщення такої кількості вагонів до 2028 р. потрібно буде витратити більше 100 млрд. грн. В “Укрзалізниці” заявляють про готовність залучити 50 млрд. грн інвестицій, щоб побудувати та придбати 15-20 тис. одиниць рухомого складу.

Виконання плану капітальних інвестицій у 2018 році становило лише 66%, а в 2019 році взагалі впало до 51% (факт – 9,3 млрд. грн). УЗ не виконало інвестиційну програму і 2020 року – при суттєво зниженому плані в 12,6 млрд. грн. факт склав лише 9,2 млрд. грн. Фактичні інвестиції щороку набагато нижче амортизації УЗ (13 млрд. грн.).

Також, розробники проєкту в нинішній редакції сподіваються, що приватні учасники ринку забезпечать виробництво ще 30 тис. нових вагонів за рахунок інвестицій в 57 млрд. грн.

За прогнозами ФРТУ, нових вагонів у потрібній кількості побудовано не буде, що призведе до дефіциту рухомого складу на залізниці, зокрема піввагонів у кількості 20-30 тис. штук та спричинить катастрофічне падіння перевезень зерна, вугілля, залізної руди, а також завдасть прямого удару по урядової програмі “Велике будівництво”. Втрата вантажопотоку української залізниці може сягати 20% або 60 млн. тонн на рік. Потенційне зменшення доходів Укрзалізниці складає 15 млрд. грн. на рік. Наслідком буде падіння валового внутрішнього продукту (ВВП) України та надходжень до державного бюджету.

Нагадаємо, раніше Landlord розповідав, що вантажоперевезення залізничним транспортом в Україні зросли на 2,9%.

Джерело: ФРТУ

Наталія Софієнко

Читайте також

Матеріали по темі