Ринок органічних продуктів, зокрема в Європі, зазнає зниження попиту, заявив президент Української органічної продукції асоціації (УПОА) Тарас Баштанник.
Про це розповів президент Української Плодоовочевої Асоціації. (УПОА) Тарас Баштанник під час семінару для виробників, переробників та експортерів Berry Market 2024, який пройшов нещодавно у Молдові, пише SEEDS.
Тарас Баштанник, президент УПОА, повідомив, що, попри збереження попиту на органічні ягоди та фрукти, ринок органіки в Україні та Європі переживає спад. За його словами, органічна продукція все більше сприймається як маркетинговий інструмент, а не обов’язкова складова виробничої технології.
“Рослини не розуміють, яким добривом користується фермер. Якщо дотримуватися технології, навіть традиційне вирощування дасть хороший результат”, — зазначив він.
Водночас попит на органічні продукти у Європі все ще існує, але споживачі вже не готові платити велику премію за них. Тарас Баштанник зазначає, що навіть у Скандинавії, де органічна продукція популярна, споживачі готові платити лише на 30-40% більше, але не в два-три рази більше за товар.
“Якщо премія за органіку складає лише до 50%, то з точки зору бізнесу це вже викликає питання”, — додав він.
Водночас експорт органічної продукції до Європейського Союзу залишається важливим напрямком. Хоча ринок ЄС є конкурентним, він також є більш прогнозованим і стабільним. Окрім того, Європа віддає перевагу покупкам у кооперативів, що важко впровадити в Україні через різні фактори, зокрема ментальні.
Тарас Баштанник наводить приклад різниці у середньому розмірі плантацій малини в Україні та Польщі, що суттєво впливає на можливість створення кооперативів. В Україні великі виробники, які мають десятки гектарів, менш схильні до кооперації, на відміну від малих виробників у Польщі, де це більш поширена практика.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!