Новини    18 лютого 2024 14:16

­Польський оператор Laude планує власними силами завозити контейнери в Україну


У 2024 році польський оператор інтермодальних перевезень Laude Smart Intermodal планує продовжити будівництво контейнерів та платформ для їх перевезення. Крім цього, він також має намір розвивати приватну тягу в Польщі та, можливо, розширити її область дії на території Німеччини, Нідерландів і навіть України через колію з шириною 1435 мм. Про це повідомив Олексій Гребінець, директор департаменту логістики Laude, пишн ЦТС.

У планах на 2024 рік також передбачений розвиток проєкту з перевезення морських лінійних контейнерів. Компанія розглядає можливість укладення контрактів з морськими лініями для створення депо зі зберігання та перевалки морських лінійних контейнерів на території ЄС, ближче до кордону з Україною, на терміналі у Замості.

Зазначимо, що Laude є ключовим гравцем на ринку залізничних контейнерних перевезень в Україні, разом з філією Укрзалізниці “Ліски”, а також компаніями “Левада-Карго” та N’UNIT. У 2023 році польський оператор перевіз 89,3 тисячі TEU вантажів через Україну.

Минулого року Laude повідомила про перенесення активів в Україну з Росії та країн Центральної Азії на суму 100 млн євро, а також про плани інвестувати 250 млн євро в програму економічного обміну між Україною та ЄС.

Нагадаємо, акціонерне товариство «Укрзалізниця» розраховує збудувати 120 вагонів-зерновозів цього року для використання внутрішньо в країні та на міжнародних залізничних мережах. Згідно з планами, до кінця поточного року парк вагонів-зерновозів філії «Центр транспортної логістики» компанії буде поповнено 120 новими одиницями. Основною перевагою цих вагонів є можливість перевезення зерна без необхідності перевантаження як на території України, так і за її межами.

Раніше стало відомо, що АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Крім того, у компанії заявили, що  збудували на власних потужностях зерновоз, який оптимально пристосований для перевезень колією 1520 мм та євроколією – 1435 мм. Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва.

Новини за темою:  Дощі та потепління до +23°C: яка погода чекає на українців 17 травня

На українському ринку вагонів спостерігається значна конкуренція і велика нестабільність. “Укрзалізниця” не є єдиним гравцем, оскільки у неї є лише 5,5 тисяч зерновозів у порівнянні з 21 тисячею в приватних руках.

“Укрзалізниця” планує досягти чистого прибутку в розмірі 7 мільярдів гривень за 2023 рік, порівняно зі збитком в 9,6 мільярда гривень у 2022 році. У поточному році “Укрзалізниця” очікує рекордний дохід за останні п’ять років – 99,6 мільярда гривень. З цієї суми, 82,1 мільярда гривень припадає на вантажні перевезення, 8,4 мільярда гривень – на пасажирські перевезення, а решта 9,1 мільярда гривень – на інші доходи.

Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. Про це заявив президент України Володимир Зеленський у своєму відеозверненні.

АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу.

За січень-жовтень 2023 року “Укрзалізниця” перевезла 120,58 млн тонн, що на 7,1% менше вантажів, ніж за аналогічний період минулого року. Але у жовтні показник перевищив минулорічний.

Акціонерна компанія “Укрзалізниця” на своїх власних виробничих потужностях досягла рекордного показника – зведення 528 вантажних вагонів. На виробничих майданчиках компанії був зведений зерновоз, який ідеально підходить для перевезень на коліях розміром 1520 (український стандарт) та 1435 (європейський стандарт) міліметрів. Більшість комплектуючих та матеріалів для нього вироблені в Україні.

АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Також АТ заявляла, що чекає пропозиції від учасників зернового ринку щодо укладення довгострокових договорів (6–12 місяців) на використання вагонів-зерновозів філії ЦТЛ, що нівелює сезонні коливання вартості використання вагонів.

Новини за темою:  Україна експортувала майже 500 тис. тонн цукру у 2025 році: хто є головними імпортерами та яка динаміка зростання

Уряд визначив, що “Укрзалізниця” має перерахувати до бюджету принаймні 50% дивідендів. Загалом уряд визначив обсяг дивідендів, які повинні бути сплачені до бюджету акціонерними товариствами з участю держави. Згідно з повідомленням Урядового порталу, це рішення визначене в постанові Кабінету Міністрів, передало Міністерство економіки України. Це правило також застосовується до господарських підприємств, в яких 50% і більше акцій належать підприємствам зі 100% часткою держави, зокрема до їхніх дочірніх підприємств.

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...