Новини партнерів

Стратегії оптимізації бізнес-процесів для підвищення ефективності

Розвиток будь-якого бізнесу не завжди йде чітко згідно з розробленим бізнес-планом. Певні коригування на тому чи іншому етапі однаково присутні. Інша ситуація виникає, коли дотримання пунктів бізнес-плану не призводить до очікуваного результату. Навіть якщо компанія успішно розвивається, має достатні фінанси, потрібно регулярно оновлювати набір доступних інструментів, враховуючи актуальні тенденції та тренди. Тим більше нові стратегії раціонально впроваджувати, якщо відзначаються проблеми в роботі одного або декількох відділів.

Оптимізація бізнес-процесів — цикл робіт, що виконуються з метою корекції базового проєкту, спрямованих на досягнення вищих результатів. Ключова особливість проведення таких робіт — це чітке розуміння та взаємозв’язок між доступними для розвитку компанії ресурсами, адекватною оцінкою реальних можливостей підприємства, усіма щоденними рутинними процесами та діями, які виконують співробітники.
6655de1dbb028.webp

Навіщо виконувати регулярну оптимізацію бізнес процесів?

Проведення оптимізації бізнес-процесів дозволяє:

  • збільшити прибутковість підприємства;
  • покращити якість продукції;
  • розширити спектр послуг, що надаються, враховуючи охоплення ринку у конкурентів у обраній ніші, актуальні запити клієнтів;
  • покращити сервісне обслуговування та комунікацію з клієнтами, партнерами та між співробітниками різних підрозділів;
  • запускати цікаві стартапи, що значно розширюють можливості отримання прибутку.

В результаті грамотно виконаної оптимізації бізнесу і технологій нормалізується контроль, покращується регламент та базові засади, на підставі яких проводиться вся діяльність у масштабі. При цьому немає принципової важливості, це інтернет бізнес і технології чи інший напрямок.

Популярні методи оптимізації бізнесу і технологій

Щоб отримати дійсно якісний результат, варто використовувати один або кілька з наступних методів:

  • Система 6 сигм. Ця стратегія передбачає конкретний комплекс спрямованих дій, з яких досягається помітне поліпшення якості виробленої продукції.
  • Система керування якістю. За цієї стратегії досягається оптимальний компроміс між ступенем задоволеності клієнтів і завантаженістю співробітників. Окремий акцент у цьому методі робиться на людський фактор, принципи грамотної мотивації та преміювання фахівців компанії.
  • ISO 9000. Це низка стандартів та норм, які впроваджуються з метою підвищення якості керування. При впровадженні цієї системи помітно підвищується ділова репутація бренду.
  • Реінжиніринг (BPR). Метод передбачає досить кардинальні зміни у роботі компанії. Однак варто враховувати, що в цьому випадку можуть бути залучені високоризиковані способи з високими витратами ресурсів. Простіше кажучи, діяльність компанії здійснюється практично з нуля, за новим бізнес-планом. Водночас може змінюватися маркетинг, залучатися інвестиції.
  • Ощадливе виробництво. Ця концепція була спочатку розроблена та впроваджена в компанії Тойота. Власникам внаслідок грамотної аналітики та оптимізації процесів, у тому числі управлінських, вдалося значно скоротити витрати без зниження якості продукції.

Плануючи оптимізацію бізнесу, важливо мати на увазі, що більшість процесів повинні мати системний характер. Перш ніж впроваджувати будь-які інноваційні стратегії, важливо переконатися в їхній потенційній ефективності в рамках конкретної ніші, зробити грамотну підготовку проєкту, розмежування повноважень спеціалістів та відповідальних осіб щодо інтеграції нової системи розвитку.

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку