Новини    05 грудня 2017 13:36

Молочна ферма окупиться за 5 років


Сучасні вимоги ринку змушують українських тваринників переходити до інтенсивних форм господарювання. Така трансформація проявляється у скороченні поголів’я великої рогатої худоби з одночасним збільшенням її продуктивності.

Скорочення поголів’я корів не призвело до зниження валових надоїв молока. На початок 2017 року череда великої рогатої худоби в країні нараховувала 3682,3 тисячі голів, з яких 2108,9 тис корів.

В тих умовах, які наразі склались, молочна ферма, яка побудована з розрахунком на застосування сучасних технологій тваринництва і галузевих вимог, матиме на вітчизняному ринку певну конкурентну перевагу перед іншими підприємствами.

Розміри інвестицій, необхідних для створення молочної ферми варіюються в залежності від кількості поголів’я корів, яке планується на фермі та від обладнання, яке будуть встановлювати. В середньому для поголів’я в 500 корів необхідно інвестиції в розмірі приблизно $2 500 000. Строк їх окупності складає приблизно 5 років.

При виборі місця для майбутньої ферми, передовсім, варто звернути увагу на віддаленість потенційних покупців.

«Основним споживачем сирого молока є молокопереробні підприємства.

Таким чином, будуючи власну ферму, необхідно орієнтуватись саме на молокопереробні підприємства, які працюють у відносній близькості до неї», – розповідає експерт департаменту фінансового консалтингу компанії Pro Capital Investment Олександра Кушнір.

Останні роки кількість підприємств, які беруть участь у виробництві молочних продуктів, налічує понад 400 одиниць. Якщо йдеться лише про виробництво молока, то внутрішній ринок зможе забезпечити нового гравця достатнім попитом.

«На нашому ринку молока сьогодні відчувається нестача якісної сировини для переробки. Це пояснюється зниженням поголів’я і відсутністю налагодженого процесу поставки молока від фермерів до тих, хто його переробляє», – зазначає  Провідний аналітик Аналітичного департаменту Компанія Pro-Consulting Андрій Мокряков.

Наразі на ринку відчутний дефіцит фермерів, які могли б забезпечити молоком у великій кількості й без відхилень щодо умов постачання.

В цьому плані зараз є три проблеми – відсутність договірної системи дрібними господарствами і тими, хто його переробляє; висока частка ( до 25%) молока другого ґатунку, заборона на яке активно розглядається, і ризик потрапляння в молоко антибіотиків.  

В найближчі роки слід очікувати значних змін у структурі ринку молочних продуктів. В умовах кризи виробники скорочують поголів’я, яке не дає якісне молоко та необхідну продуктивність. Також, завдяки підписаній Угоді про асоціацію України та ЄС, відкрився новий ринок збуту для українських підприємств –  експорт власних молочних продуктів до країн Західної Європи за умови, що вони відповідатимуть вимогам якості.

Традиційно найбільшими міжнародними партнерами України на ринку молочної продукції були Казахстан, Білорусь, Росія, а регулярні проблеми з поставками в ці країни є джерелом ризиків для інвестора.

 

 

Ще немає новин у цій стрічці ...