Новини / Логістика     05 червня 2024 20:03

Maersk запустив контейнерний сервіс між Чорноморськом і Констанцою

У межах співпраці з українським фідерним оператором Iteris служба використовує судно місткістю понад 1100 TEU для з’єднання українського глибоководного порту Чорноморськ із румунським контейнерним терміналом Констанца

Maersk запустив перший глибоководний контейнерний сервіс в Україні після 22 лютого 2022 року. Після вторгнення Росії великі перевізники відкликали контейнерні судна, інформує Loadstar.

У межах співпраці з українським фідерним оператором Iteris служба використовує судно місткістю понад 1100 TEU для з’єднання українського глибоководного порту Чорноморськ із румунським контейнерним терміналом Констанца.

У квітні Iteris і Maersk доставляли порожні контейнери для експортерів і повні вантажні контейнери до Констанци для перевантаження. Arkas, CMA CGM, Evergreen і MSC ділять простір у сервісі,— зазначив представник одеської консалтингової компанії Informall BG Даніїл Мельниченко.

Мельниченко очікує подвоєння обсягів протягом наступних місяців, коли до послуг приєднається більше судноплавних ліній. А з додатковим кораблем цілком імовірно, що послуга обмине румунські ворота та натомість відправлятиме напряму в Україну з Єгипту та Туреччини, як це було зазвичай до війни.

Iteris і Maersk також співпрацювали в баржах, перевозячи ящики, між іншим українським портом на Дунаї, Рені, і Констанцею, але запуск глибоководного сервісу призвів до його скасування, а остання баржа була запланована на 15 червня.

Тим часом турецька судноплавна компанія Akkon запустила фідерну службу власними суднами в Чорноморськ.

За словами Мельниченка, це буде єдиний перевізник, який запропонує власні судна для обслуговування порту, але, що, мабуть, важливіше, враховуючи, що він обслуговує порт Ізмаїл на Дунаї. І додав, що він може мати певну перевагу.

З початку російської атаки на Україну в лютому 2022 року українські порти були в основному відрізані від глобальних перевізників. Гамбурзька судноплавна компанія Hapag-Lloyd нині відновлює лінійне сполучення, передає tagesschau.

Hapag-Lloyd почне працювати між Румунією та Україною за допомогою одеської компанії Iteris Feeders.

Новини за темою:  Польські перевізники готують 4-місячну блокаду кордону: які наслідки чекають український експорт

Спочатку в Чорному морі між Румунією та Україною курсуватимуть лише невеликі фідерні судна. Ці вантажні судна вміщують близько 1100 контейнерів. Hapag-Lloyd об’єднався з логістичною компанією з України, яка керує лінією. Так само і данська судноплавна компанія Maersk. Порт заходу – не найбільший український порт Одеса, а Чорноморськ, трохи західніше.

Минулими місяцями російські військові неодноразово обстрілювали Одесу, де гамбурзька портова група HHLA, серед інших, керує великим контейнерним терміналом. Hapag-Lloyd каже, що вони щасливі, що морський шлях до України принаймні частково знову відкритий після більш ніж 800 днів. В основному транспортуються такі сільськогосподарські продукти, як пшениця та соя. Більш як два роки експорт з України доводиться вивозити переважно потягами чи вантажівками.

Нагадаємо, повномасштабна агресія Росії значно вплинула на продовольчу безпеку та функціонування аграрного сектору України, спричинивши ураження логістичним ланцюгам експорту сільськогосподарської продукції на світові ринки.

За період повномасштабної агресії Росії проти України було здійснено 39 атак на українські порти за допомогою ракет і дронів. Внаслідок цих атак постраждали 215 об’єктів, було знищено 153 транспортні засоби та 8 цивільних суден.

Українським морським шляхом вже пройшло 1286 суден, які доставили 25 мільйонів тонн сільськогосподарської продукції до країн Азії, Африки та Європи. Цю інформацію оприлюднив віцепрем’єр-міністр Олександр Кубраков у своєму акаунті на Facebook.

Функціонування морського транспортного маршруту дозволило Україні в січні експортувати 12 мільйонів тонн зернових, що відповідає обсягам до війни.

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило, що обсяги експорту через Український коридор майже дорівнюють обсягам експорту через порти “Південний”, “Одеса” та “Чорноморськ” під час воєнних подій. У грудні відправлено морем 6,8 мільйона тонн товарів, а в січні – 6,7 мільйона тонн. Навіть у лютому, найкоротшому місяці року, очікується збереження показників експорту на рівні попередніх місяців.

Новини за темою:  «єІнспектор» запрацював: як в Україні змінюються перевірки комерційного транспорту

Раніше з портів Великої Одеси вийшла рекордна кількість суден. Український морський коридор встановив рекорди 17 та 18 лютого, коли з портів Великої Одеси відправилося по 16 суден.

Україна та Болгарія домовилися щодо деталей впровадження системи ліцензування експорту української агропродукції. Мовиться про насіння соняшнику, ріпаку, кукурудзи та пшениці.

У квітні 2024 року вантажний обсяг у морських портах України склав 10 мільйонів тонн, що майже вдвічі перевищує результат минулого року. Цю інформацію оприлюднила Адміністрація морських портів України на Facebook. За підсумками квітня 2024 року портові оператори обробили 9,912 мільйона тонн вантажів у морських портах України, що майже вдвічі перевищує показник того ж періоду минулого року. Це зазначено у повідомленні.

Судноплавна компанія Hapag-Lloyd, яка активно шукає альтернативні маршрути для своїх суден через напади хуситів в Червоному морі, оголосила про введення сухопутних коридорів через територію Саудівської Аравії.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також