У перші 10 днів червня обсяги залізничних перевезень зернових в Україні зросли на майже 5% порівняно з аналогічним періодом травня. Найбільше вантажів відправлено з Одеської, Дніпровської та Харківської дирекцій, а серед портів лідирують Чорноморськ, Миколаїв і Південний, що свідчить про перерозподіл логістичних потоків.
Про це повідомляють аналітики Spike Brokers.
Українські залізниці продовжують нарощувати обсяги перевезень аграрної продукції. За першу декаду червня 2025 року перевезення зернових зросло на майже 5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого місяця. Такі дані наводяться в оперативній статистиці перевізників.
Найактивнішими у відправленні зернових вантажів стали Одеська, Дніпровська та Харківська залізничні дирекції. Серед портових напрямків виокремилися Чорноморськ, Миколаїв і Південний, що може свідчити про поступовий перерозподіл вантажопотоків з Ізмаїльського напрямку до чорноморських портів. Такі зміни логістичних маршрутів пов’язані з адаптацією експортерів до поточних умов роботи транспортної інфраструктури.
Водночас “Укрзалізниця” розглядає можливість корекції тарифної політики для напрямку до станції Ізмаїл, яка є ключовим логістичним вузлом дунайського експорту. За останній рік обсяги вантажопотоків до Ізмаїла зросли в 4,5 рази, що створює значне навантаження на інфраструктуру. У компанії підкреслили, що наразі йдеться лише про аналітичне обговорення, а рішень про зміну тарифів не приймалося.
Станом на середину червня вартість залізничних перевезень агропродукції залишається на рівні попереднього періоду. Так, перевезення з Житомирської області до кордону оцінюються у 17-21 долар за тонну, до портів – 23-26 доларів. У Чернігівській області відповідні показники становлять 18-23 та 20-24 долари, у Черкаській – 19-25 та 16-23 долари. Найнижчі ставки спостерігаються у Тернопільській області для перевезень до кордону – 12-15 доларів.
Щодо європейських напрямків, то перевезення через пункт Дорохуск до північно-західної Німеччини коштують 34-36 євро за тонну, а до західних Нідерландів – 38-40 євро.
Нагадаємо, що минулого місяця Україна експортувала рекордні обсяги зернових через чорноморські порти, що стало можливим завдяки роботі альтернативного гуманітарного коридору. Нинішнє зростання залізничних перевезень свідчить про поступове відновлення мультимодальних ланцюгів поставок української аграрної продукції на світові ринки.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!