Урядовий план передбачає модернізацію судноплавства на внутрішніх водних шляхах, проте підприємці чекають на створення відповідної інфраструктури для повернення на ринок річкових перевезень.
У грудні 2024 року Кабінет Міністрів України схвалив Національну транспортну стратегію до 2030 року, яка передбачає відновлення судноплавства на всій протяжності Дніпра, а також розвиток інших внутрішніх водних шляхів країни.
Згідно з аналітикою Центру транспортних стратегій (ЦТС), ключовими напрямками реалізації плану є:
- Модернізація Каховського судноплавного шлюзу
- Поліпшення судноплавних характеристик річкових маршрутів
- Збільшення обсягів перевезень через внутрішні водні шляхи
Бізнес підтримує відновлення водної логістики
Намір уряду відновити річкове сполучення до моря сприймається бізнесом позитивно, оскільки до війни цей сектор активно розвивався. Проте ключові гравці ринку наголошують на необхідності вирішення інфраструктурних питань, особливо щодо Каховського водосховища.
«Якщо Каховське водосховище не буде відновлено, але буде створено судноплавний канал, доведеться перебудувати всю інфраструктуру і перенести елеватори ближче до нього», — зазначав гендиректор TESSLAGROUP Ігор Шевченко.
Ринок річкових перевезень: готовність до повернення
Попри те, що відновлення Дніпра як транспортної артерії ще далеке, представники річкової логістики — як власники флоту, так і оператори портової інфраструктури — заявляють про готовність повернутися до роботи, щойно для цього будуть створені відповідні умови.
Нагадаємо, до 2022 року Дніпро відігравав важливу роль у перевезенні агропродукції, металопродуктів та будівельних матеріалів. Відновлення річкової логістики може стати стратегічним кроком для покращення транспортної інфраструктури країни та зміцнення її економіки.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!