Укрзалізниця готується до кінця 2024 року змінити модель тарифоутворення, яку використовувала з 1997 року. Це необхідно для уникнення збитків компанії.
Про це заявив в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко.
Зростання експорту та необхідність реформ
Порівняно з минулим роком, експорт зернових культур залізницею зріс на 43%. Лященко підкреслив, що це важливо для стабілізації економіки країни та фінансового стану компанії. Зернові, залізна та марганцева руда становлять 81% експортних перевезень Укрзалізниці, що дозволило компанії залишатися прибутковою до початку червня.
Зміна динаміки у червні
Однак, у червні спостерігалася інша динаміка. За перші п’ять місяців 2024 року Україна вивезла старий урожай, і обсяги перевезення зернових значно впали. Також зменшився експорт продукції металургії та залізорудної промисловості через обмеження на електропостачання.
“Натомість спостерігаємо зростання обсягів перевезень позакласних – збиткових для нас – вантажів, що є викликом для фінансової стабільності компанії”, – зазначив Лященко.
Перевезення за пів року
За перші шість місяців 2024 року Укрзалізниця перевезла понад 90 млн тонн вантажів, зокрема 45 млн тонн експортних перевезень. Найбільше було перевезено:
- Залізної і марганцевої руди – 22,9 млн тонн;
- Зернових вантажів – 22,5 млн тонн;
- Кам’яного вугілля – 12,5 млн тонн;
- Мінбудматеріалів – 13,7 млн тонн.
Очікування тарифної реформи
Наразі тарифна реформа перебуває на розгляді в урядових кабінетах. Укрзалізниця сподівається, що зміни в тарифоутворенні допоможуть компанії зберегти фінансову стабільність і уникнути збитків у майбутньому.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!