Аграрії та бізнес-асоціації різко критикують рішення “Укрзалізниці” підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%. Вони звинувачують компанію у використанні монопольного становища та закликають до реформи залізничного сектору для запровадження конкуренції.
Про це заявив президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко, коментуючи ініціативу “Укрзалізниці” підвищити тариф на вантажі на 37%.
“Укрзалізниця” знову опинилася в центрі скандалу через рішення підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%. Це рішення викликало хвилю обурення серед аграріїв та бізнес-асоціацій, які звинувачують компанію у використанні монопольного становища для маніпулювання цінами.
“Асоціація категорично проти підвищення вантажних тарифів. Чому у нас немає приватної тяги? Чому немає конкуренції? Чому монополія в державі? Для чого дали робити приватні вагони, якщо не можна поставити приватний буксир або локомотив? Чому? Укрзалізниця не може пояснити. Кажуть, що це буде небезпечно. Але чому в Європі немає цієї проблеми? Чому там приватні локомотиви і немає питань?”, — заявив представник аграрного сектору.
За його словами, єдиним виходом із ситуації є реформа “Укрзалізниці”, яка передбачає запровадження конкуренції. Він навів приклад Європейського Союзу, де функціонують 319 приватних компаній-перевізників, що створює жорстку конкуренцію та впливає на вартість послуг.
“У ЄС з’являється реальна ринкова вартість, а не монопольна, і вони себе набагато краще почувають, ніж ми в Україні. Чому у нас цього немає? 319 перевізників у Європі — це на всі країни ЄС, і лише у двох країнах є державні компанії, які перевозять продукцію залізницею. Але в цих же країнах є і приватні. Решта 25 країн не мають жодної державної залізничної компанії, яка перевозить і пасажирів, і товари. В Україні монополія. Тому це є проблема”, — підкреслив він.
Експерти та бізнес-асоціації вказують, що підвищення тарифів на 37% призведе до серйозних наслідків для економіки України. Зокрема, Американська торгова палата (ACC) заявила, що “Укрзалізниця” також планує збільшити вартість робіт і послуг, пов’язаних із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами.
Бізнес-спільнота попередила, що таке рішення становить критичну загрозу для економіки країни. Наприклад, у Дунайському пароплавстві заявили про можливу зупинку флоту у разі підвищення тарифів, а завод “АрселорМіттал Кривий Ріг” попередив про ризик закриття підприємства, де працює 20 тисяч осіб.
Аграрії та бізнес наголошують, що підвищення тарифів “Укрзалізницею” не лише збільшить витрати виробників, але й зробить українську продукцію менш конкурентоспроможною на міжнародних ринках. Вони закликають уряд прискорити реформу залізничного сектору, щоб запровадити конкуренцію та запобігти подальшим монопольним зловживанням.
“Реформа залізниці — це єдиний шлях вирішити проблему. Ми не можемо дозволити, щоб одна компанія диктувала умови всій економіці”, — резюмували представники бізнесу.
Наразі уряд та “Укрзалізниця” не надали офіційних коментарів щодо можливого перегляду рішення про підвищення тарифів. Однак бізнес-спільнота та аграрії продовжують тиснути на владу, вимагаючи негайних дій для запобігання економічним втратам.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!