«Укрзалізниця» розробляє пілотний проєкт спільно з іспанськими компаніями для виготовлення вагонів, оснащених розсувними колісними парами, які зможуть курсувати як українськими, так і європейськими коліями. Орієнтовна вартість проєкту становить декілька мільйонів євро.
Про це повідомив в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко.
За словами голови «Укрзалізниці» Олександра Лященка, компанія створює спільний консорціум з іспанськими фірмами, які мають досвід у технології автоматичної зміни ширини колії. Це дозволить подаватися на грант від іспанського уряду для запуску пілотного проєкту в Україні.
Проєкт передбачає виготовлення вагонів з розсувними колісними парами та встановлення автоматизованої системи зміни ширини колії для стандартів 1520 мм (український стандарт) та 1435 мм (європейський стандарт). У найкращому разі проєкт може стартувати наприкінці 2025 року, оскільки процес сертифікації вагонів є складним.
Наразі триває розробка технічних деталей проєкту, щоб перший етап міг стартувати до кінця 2024 року. «Щойно ця робота завершиться, стане відома фінальна вартість, яка орієнтовно становить декілька мільйонів євро», — зазначив Лященко.
Іспанська та українська залізниці мають різні стандарти ширини колії, що створює бар’єри для інтеграції в єдину європейську залізничну мережу. Іспанські державні компанії Adif та Renfe розробили інноваційну систему зміни ширини колії для вантажних перевезень. Adif допоможе «Укрзалізниці» з впровадженням потягів, які можуть адаптуватись до різної ширини колії, повідомила перша віцепрем’єрка та міністерка економіки Юлія Свириденко на спільній пресконференції з міністром економіки Іспанії Карлосом Куерпо Кабальєро.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!