Новини / Логістика     22 липня 2024 11:26

Україна не погодиться на перевірки суден у новій зерновій угоді – посол


Україна не погодиться на жодні перевірки та обстеження суден, які відправляються з українських портів у рамках нової зернової угоди.

Про це в ефірі телемарафону «Єдині новини» заявив посол України у Туреччині Василь Боднар.

За його словами, Україна створила власний коридор у Чорному морі, що стимулює партнерів прокладати інші маршрути.

Боднар підкреслив, що кораблі проходять територіальними водами Румунії, Болгарії та Туреччини, і зараз обговорюється створення більш безпечного маршруту. Однак, повернення до умов першого зернового коридору, які передбачали контроль та обстеження суден, для України неприйнятне.

Переговори щодо нової угоди є частиною підготовки до Конференції з продовольчої безпеки, яка відбудеться в Туреччині наприкінці серпня. Під час першого Саміту миру було домовлено, що питання глобальної безпеки буде відпрацьовуватися у робочій групі, зокрема, на безпеці виробників сільськогосподарської продукції та забезпеченні судноплавства.

Укрінформ повідомляє, що Україна змогла забезпечити новий гуманітарний коридор для суден у Чорному морі, попри обстріли портової інфраструктури російськими військами. Угоду про продовження Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море уклали Україна, ООН та Туреччина у липні 2022 року, аналогічну угоду уклали ООН, Туреччина та Росія. Проте 17 липня 2023 року Росія де-факто припинила дію цієї угоди.

10 серпня Україна оголосила нові тимчасові маршрути для торговельних суден, що йдуть до/з чорноморських морських портів України. Ці маршрути використовуються для виходу цивільних суден, що перебувають в українських портах “Чорноморськ”, “Одеса” та “Південний” ще з початку повномасштабного вторгнення Росії 24 лютого 2022 року.

Світові ціни на пшеницю почали знижуватися одразу після того, як перше судно з зерном залишило один з українських чорноморських портів, вперше відколи Росія оголосила про вихід із “зернової угоди”.

Новини за темою:  Експорт агропродукції автотранспортом впав на 10%: головні причини та ставки на перевезення

Нагадаємо, блокування “зернового коридору” змінило напрямок залізничних перевезень зернових на дунайські порти, тарифи знаходяться на узгодженні з Молдовою.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також