Ситуація із залізничними перевезеннями української агропродукції через Польщу все ще не нормалізувалась після низки випадків з висипанням зерна.
Про це в інтерв’ю “БізнесЦензор” розповів агротрейдер Сергій Орловський, чиє зерно поляки висипали із вагонів на станції “Котомеж”.
Він зазначив, що теоретично транзитувати агропродукцію можна, але на практиці — інакше.
“Два тижні в мене стоять два потяги, які я не можу перевантажити… Термінали відмовляються перевантажувати, спираючись на те, що поруч із ними відбувається блокування автодороги мітингувальниками. Бояться якихось незрозумілих речей і відмовляються відвантажувати”, — говорить Сергій Орловський.
За його словами, перевантажувати вдається на терміналах, які під охороною і далеко від автодоріг.
“Якщо порівняти наші дві дороги: на якихось є труднощі недержавного характеру, а пов’язані з протестувальниками, з острахом, що будуть вандальські речі”, — уточнив він.
Сергій Орловський додав, що його компанія “Агрооілтрейд” працює на польському ринку понад 10 років.
“Я возив саме в Польщу. Я працював із найбільшими комбікормовими та біоетанольними заводами в Польщі. Я завжди був на цьому ринку. Він завжди був складний, він був невеликий”, — підсумував агротрейдер.
Нагадаємо, 12 лютого на пункті пропуску “Ягодин-Дорогуськ” на українсько-польському кордоні поляки розпочали висипати зерно з українських фур просто на землю. Це сталося орієнтовно об 11:30 на державній дорозі № 12.
У Міністерстві аграрної політики та продовольства України рішуче засудили навмисне знищення українського зерна польськими протестувальниками на українсько-польському кордоні. Міністерство запросило польських фермерів до України пересвідчитися, в яких умовах зараз працюють українські аграрії. 4 мільйони малих фермерів в Україні готові поділитися своїм досвідом з польськими колегами.
Міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський перепросив за інцидент з розсипаним зерном на кордоні з Україною, назвавши його “не зовсім адекватною формою протесту”, але зауваживши, що такі ситуації не рідко трапляються у фермерів по всьому світу, повідомила пресслужба Міністерства сільського господарства та сільського розвитку Польщі.
Прокуратура району міста Холм у Люблінському воєводстві ініціювала розслідування щодо висипання зерна з українських вантажівок перед їх переїздом до Дорогуська. Про це повідомила речниця Окружної прокуратури в Любліні Агнєшка Кемпка.
Таку “акцію” організував Рафал Маклер, відомий як один із ініціаторів протестів, власник логістичної компанії та керівник місцевого осередку маргінальної політичної партії “Конфедерація”. Він також виступає за поліпшення стосунків з Росією, повідомили з Центру Протидії Дезінформації (ЦПД).
23 лютого близько 9:00 невідомі особи висипали ріпак з трьох зерновозів у залізничному пункті пропуску “Дорогуськ”, що прямував до Німеччини.
24 лютого близько 9:00 на польській залізничній станції “Дорогуськ” невідомі особи пошкодили вантажні вагони із українськими бобами.
У ніч на 25 лютого на залізничній станції “Котомеж” у Польщі з восьми напіввагонів висипали 160 тонн української агропродукції.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!