Ставки на перевезення українського зерна костерами продовжують знижуватися — за останній тиждень вартість фрахту для малих партій впала на $4/т. Експерти пояснюють це браком нових заявок та загальним скороченням вантажопотоків у Чорноморсько-Середземноморському регіоні.
Про це повідомив аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
Чому ставки падають?
- Обмежений попит: квоти на імпорт зерна (зокрема, з Туреччини) не компенсують недостатньої активності покупців.
- Ринкова конкуренція: судновласники змушені знижувати ціни через надлишок пропозиції.
- Ризики після обстрілів: атаки на портову інфраструктуру України у березні не призвели до очікуваного зростання страхових тарифів, що дозволило фрахтувальникам утримувати ставки на низькому рівні.
Поточні тарифи на фрахт
Для великих партій (панамакси):
- Кукурудза до Південного Китаю: 33–34 $/т
- Пшениця до Південного В’єтнаму: 31–32 $/т
- До Бангладеш: 33–34 $/т
Для середніх партій (хендісайзи):
- 30 тис. т кукурудзи до Італії: 16–17 $/т (стабільно)
Для малих партій (костери):
- 6 тис. т кукурудзи з Дунаю до Італії: 27–28 /т∗∗(▼∗∗4/т)
- 1–3 тис. т баржами до Констанци (Румунія): 8–9 €/т (без змін)
Чи очікувати зростання цін?
Аналітики Atria Brokers вказують, що поки ситуація залишається стабільною з тенденцією до здешевлення. Головні фактори:
- Низька завантаженість портів через військові ризики;
- Обережність імпортерів із замовленнями;
- Конкуренція альтернативних маршрутів (наприклад, через ЄС).
Нагадаємо, у 2024 році Україна експортувала понад 50 млн тонн зернових, але через блокаду Чорного моря логістичні витрати залишаються високими.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!