Новини / Логістика     28 березня 2025 15:14

Ставки на зернові перевезення з України продовжують падати: костери дешевшають на $4/т


Ставки на перевезення українського зерна костерами продовжують знижуватися — за останній тиждень вартість фрахту для малих партій впала на $4/т. Експерти пояснюють це браком нових заявок та загальним скороченням вантажопотоків у Чорноморсько-Середземноморському регіоні.

Про це повідомив аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.

Чому ставки падають?

  • Обмежений попит: квоти на імпорт зерна (зокрема, з Туреччини) не компенсують недостатньої активності покупців.
  • Ринкова конкуренція: судновласники змушені знижувати ціни через надлишок пропозиції.
  • Ризики після обстрілів: атаки на портову інфраструктуру України у березні не призвели до очікуваного зростання страхових тарифів, що дозволило фрахтувальникам утримувати ставки на низькому рівні.

Поточні тарифи на фрахт

Для великих партій (панамакси):

  • Кукурудза до Південного Китаю33–34 $/т
  • Пшениця до Південного В’єтнаму31–32 $/т
  • До Бангладеш33–34 $/т

Для середніх партій (хендісайзи):

  • 30 тис. т кукурудзи до Італії16–17 $/т (стабільно)

Для малих партій (костери):

  • 6 тис. т кукурудзи з Дунаю до Італії27–28 /т∗∗(▼∗∗4)
  • 1–3 тис. т баржами до Констанци (Румунія)8–9 €/т (без змін)

Чи очікувати зростання цін?

Аналітики Atria Brokers вказують, що поки ситуація залишається стабільною з тенденцією до здешевлення. Головні фактори:

  • Низька завантаженість портів через військові ризики;
  • Обережність імпортерів із замовленнями;
  • Конкуренція альтернативних маршрутів (наприклад, через ЄС).

Нагадаємо, у 2024 році Україна експортувала понад 50 млн тонн зернових, але через блокаду Чорного моря логістичні витрати залишаються високими.

Новини за темою:  Революція в аграрній логістиці: Україна запускає будівництво 400 зерносховищ та мережі сухих портів

Читайте також

Матеріали по темі