Новини / Логістика     15 травня 2025 12:31

Логістичний гігант MSC вийшов на український ринок: Medlog придбала частки у N’UNIT і терміналі «Мостиська»


Під час повномасштабної війни в Україну зайшов глобальний гравець у сфері логістики — швейцарська Medlog SA, дочірня компанія контейнерного гіганта MSC. Вона придбала 50% українського оператора інтермодальної логістики N’UNIT та 25% у транскордонному терміналі «Мостиська», що частково належить компанії «Лемтранс» Ріната Ахметова.

Про це в інтерв’ю Forbes Ukraine розповів співвласник групи ТІС Єгор Гребенніков.

В Україні відбулася найбільша логістична угода часів війни — дочірня компанія одного з лідерів світового ринку контейнерних перевезень Mediterranean Shipping Company (MSC), швейцарська Medlog SA, увійшла в капітал українських логістичних активів. Як розповів Гребенніков, Medlog придбала 50% української компанії N’UNIT, яка спеціалізується на інтермодальній логістиці, а також 25% транскордонного терміналу «Мостиська». Останній проєкт реалізується у партнерстві з компанією «Лемтранс», що належить українському бізнесмену Рінату Ахметову.

Переговори щодо угоди тривали близько року. Вона стала першою такого масштабу з боку транснаціонального логістичного оператора з початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну. За оцінками Forbes, загальна вартість придбаних Medlog активів становить від $15 до $30 мільйонів.

Після угоди частка Єгора Гребеннікова у N’UNIT скоротилася до 50%, а в терміналі «Мостиська» — до 25%. Інша половина транскордонного логістичного комплексу, як і раніше, належить компанії «Лемтранс».

N’UNIT була створена Гребенніковим у середині 2020 року. На травень 2025-го мережа включає чотири залізнично-автомобільні термінали у Вишневому під Києвом, Харкові, Дніпрі та на Львівщині, а також спеціалізовані склади для палет і зерна у Харкові. Торік виторг компанії зріс у понад 2,5 раза, досягнувши 2 мільярдів гривень, згідно з даними Опендатабот.

Тим часом транскордонний термінал «Мостиська драй порт» (МДП), збудований на місці колишньої нафтобази поблизу станції «Мостиська-2» біля кордону з Польщею, продовжує розвиватися. Унікальною особливістю МДП є наявність залізничних колій двох стандартів — 1520 мм (широка колія) та 1435 мм (європейський стандарт), що дозволяє безперешкодне перевантаження вантажів між системами. За підсумками 2024 року термінал збільшив виторг на 18%, до 388,9 мільйонів гривень.

Новини за темою:  Зернові перевезення Укрзалізницею впали на 33%: головні причини зниження вантажопотоків

Нагадаємо, Mediterranean Shipping Company (MSC), заснована у 1970 році, є одним із найбільших світових перевізників контейнерних вантажів після данської A.P. Moller-Maersk Group. Компанія щорічно доставляє понад 27 мільйонів TEU (двадцятифутових контейнерів) до 520 портів по всьому світу. Її логістичний підрозділ Medlog працює у 90 країнах і забезпечує інтермодальні перевезення обсягом понад 7,3 мільйона TEU на рік.

Вихід такого глобального гравця на український ринок навіть під час війни свідчить про зростаючу довіру міжнародного бізнесу до перспектив логістичної інфраструктури України.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також