Експерти прогнозують складнощі в логістиці українських портів

Аналітики Barva Invest розповіли про складнощі, з якими стикаються українські порти та як це позначається на логістиці.
Перевантаження, рекордні показники експорту
У серпні українські термінали були перевантажені великою кількістю пшениці і ячменю. Загальний обсяг відвантажень зернових і олійних культур перевищив 7 млн тонн, що є рекордним рівнем для цього сезону.
Уже в жовтні українська логістика знову зіткнеться зі складним викликом, і загальний обсяг експорту повинен перевищити 6 млн тонн.
З огляду на високий світовий імпортний попит як на пшеницю, так і на кукурудзу, нам необхідно буде транспортувати велику кількість зерна в порти в жовтні-грудні. У 4-му кварталі 2021 року українська внутрішня логістика, як ж/д, так і авто, буде перевантажена великим урожаєм пшениці, кукурудзи, а також соняшнику.
Ліміт
У вересні загальний обсяг відвантажень повинен трохи знизитися, що пов’язано зі зниженням пропозиції до продажу пшениці з боку виробників, а також з огляду на затримки збиральної кампанії по кукурудзі.
Конкуренція
В Україні конкуренція між терміналами за товар залишається на досить високому рівні, і потужності перевалки значно перевищують експортний потенціал.
Високі показники вирощування зернових
Проте, завдяки високому рівню рентабельності вирощування зернових і олійних культур, частина виробників має можливість зберігати товар і відкладати продажу на далекі місяці (після Нового року). Комбінація таких факторів, як відсутність потреби в грошових коштах і власні потужності зберігання, частково нівелюють факт рекордного врожаю. Яскравий тому приклад – це ринок пшениці.
Згідно з офіційною статистикою, в Україні валовий збір склав 33 млн тонн, однак торгові компанії не раз стикалися з проблемою закупівлі обсягів. Традиційно, на тлі зростальних цін виробники схильні відкладати продажу.
Раніше Landlord повідомляв, що “дочка” швейцарської компанії інвестує $40 млн у порт “Чорноморськ”.
Джерело: USM
Владислава Михайленко, Landlord