Дозволи ЄКМТ для перевізників з 2026 року стануть електронними: квоти та дедлайни
З нового року дозволи на міжнародні вантажні перевезення в Європу видаватимуться лише у цифровому форматі. Українські перевізники вже можуть тестувати систему.

З 1 січня 2026 року дозволи Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ) на міжнародні вантажні перевезення між понад 40 країнами-членами організації, а також бортові журнали до них, повністю перейдуть в електронний формат. Українським перевізникам уже доступний тестовий доступ до цифрової системи, а розподіл квот на 2026 рік уже затверджено.
Про це інформує пресслужба Міністерства розвитку громад та територій України.
Ці документи надають право українським вантажоперевізникам перевозити товари територією Європи без необхідності оформлювати окремий дозвіл у кожній країні. Їх розподіл здійснюється на конкурсній основі, а рішення про квоти на 2026 рік уже ухвалене.
Читайте також: Спеціальна пропозиція для малих агровиробників Полтавської і Кіровоградської областей від Credit Agricole
Загальна квота для України — 379 базових дозволів. Згідно з рішенням Комісії, 80% з них призначені для вантажівок, що відповідають екологічному стандарту Євро 6, а решта 20% — для транспортних засобів стандарту Євро 5.
Подача документів на участь у конкурсі з розподілу дозволів стартує 1 жовтня 2025 року. Тож перевізникам уже варто готуватися, адже використання нової цифрової системи стане обов’язковим з початку наступного року.
Цифрову трансформацію процедури координує Міжнародний транспортний форум (МТФ). У травні 2025 року представники секретаріату форуму провели навчальні сесії для українських перевізників у Києві та Львові. Наразі всі охочі можуть подати заявку на тестовий доступ до електронної системи дозволів ЄКМТ.
Рішення про цифровізацію дозволів — частина більш масштабної стратегії МТФ щодо підвищення ефективності та прозорості перевезень у Європі. Це також дозволить мінімізувати зловживання та покращити екологічні стандарти транспортної галузі.
Нагадаємо, у перші 10 днів червня обсяги залізничних перевезень зернових в Україні зросли на майже 5% порівняно з аналогічним періодом травня. Найбільше вантажів відправлено з Одеської, Дніпровської та Харківської дирекцій, а серед портів лідирують Чорноморськ, Миколаїв і Південний, що свідчить про перерозподіл логістичних потоків.