Металургійна компанія «АрселорМіттал Кривий Ріг» заявила про зловживання з боку АТ «Укрзалізниця» у зв’язку з непрозорим підвищенням тарифів на вантажні перевезення та зміною маршруту доставки продукції, що значно підвищило собівартість і поставило під загрозу фінансову стабільність підприємства.
Про це йдеться в офіційній заяві компанії.
Підприємство «АрселорМіттал Кривий Ріг» (АМКР), найбільший іноземний інвестор в Україні, публічно виступило з критикою АТ «Укрзалізниця» через односторонню зміну плану формування поїздів до Одеського морського торговельного порту. У компанії вважають, що держмонополія штучно збільшила маршрут доставки на 257 км, що суттєво вплинуло на собівартість продукції.
«Наше підприємство протягом останніх трьох років щодня вимушене долати виклики, пов’язані з постійними атаками ворога, дефіцитом енергозабезпечення та складною логістикою. У цих умовах новий план доставки продукції до Одеського порту, який збільшує відстань, є необґрунтованим і підриває наші зусилля щодо виходу на нульову збитковість», — зазначили в офіційній заяві АМКР.
Заступник генерального директора з постачання підприємства Олександр Білянський підкреслив, що такі дії «Укрзалізниці» можуть кваліфікуватися як зловживання монопольним становищем, а також загрожують конкурентоспроможності гірничо-металургійного сектору України загалом.
«АрселорМіттал Кривий Ріг» закликав «Укрзалізницю» до об’єктивного перегляду свого рішення та попередив про можливе звернення до Антимонопольного комітету України. У компанії наголосили, що позитивне вирішення питання допоможе уникнути зайвих витрат, скоротити терміни доставки та зберегти експортний потенціал підприємства.
Нагадаємо, раніше «Укрзалізниця» запропонувала підвищити вантажні тарифи на 37%, щоб компенсувати збитки, які виникають у пасажирському сегменті. Це рішення вже викликало хвилю критики з боку українського бізнесу. У ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» заявили, що підвищення тарифу може призвести до зупинки флоту. У будівельній асоціації попередили про ймовірне зростання вартості будматеріалів на 15%.
Експерти ринку залізничних перевезень також вказують, що «Укрзалізниця» повинна оптимізувати свою надлишкову інфраструктуру, яка генерує великі збитки, та перейти на систему тарифоутворення, за якої плата стягується виключно за фактично надані послуги. Наразі ж до вантажного тарифу включаються всі збитки, які накопичує держкомпанія, незалежно від їх походження.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!