Українські аграрії все частіше розглядають можливість відмови від послуг «Укрзалізниці» через постійне зростання тарифів, низьку швидкість перевезень і відсутність сучасної цифровізації. Якщо УЗ не проведе термінову модернізацію, агробізнес масово перейде на автомобільний транспорт, що може ще більше знизити завантаженість залізниці.
Про це пише «ПроАгро Груп».
Чому аграрії шукають альтернативи?
Гендиректор Української аграрний бізнес-клуб (УКАБ) Олег Хоменко назвав головні проблеми залізничної логістики:
- Високі тарифи без відповідного підвищення якості послуг;
- Повільність доставки через застарілу інфраструктуру;
- Відсутність GPS-трекінгу вагонів, що ускладнює логістичний контроль;
- Недостатній рівень цифровізації, яка могла б оптимізувати маршрути.
«Якщо «Укрзалізниця» не впровадить штучний інтелект для аналізу перевезень, аграрії швидко знайдуть інші варіанти», — заявив Хоменко.
Як фермери вже адаптуються?
- Використовують власні вагони (сотні одиниць у приватних господарствах);
- Активізували автомобільні перевезення, особливо для невеликих партій;
- Розглядають річкові та мультимодальні маршрути для експорту.
Наслідки для «Укрзалізниці»
Скорочення обсягів аграрних перевезень призведе до:
- Втрати доходів державного монополіста;
- Подальшого зростання тарифів для компенсації збитків;
- Зменшення вантажообігу в портах, які залежать від залізниці.
Що пропонують для вирішення проблеми?
Експерти наполягають на терміновій модернізації УЗ:
- Впровадження цифрових систем трекінгу вагонів;
- Оптимізація маршрутів за допомогою AI;
- Скорочення бюрократії при оформленні вантажів.
Нагадаємо, через окупацію частини територій Україна втратила 20% агровиробництва, що вже знизило навантаження на залізницю. Подальше падіння логістичного попиту загрожує системною кризою в галузі.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!