Попри 35 атак РФ на порти Одещини, кількість іноземних суден у морському коридорі зростає.
Про це повідомив керівник Моніторингової групи Інституту чорноморських стратегічних досліджень, головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко.
За перший квартал 2025 року до портів Великої Одеси зайшло 660 іноземних суден – на 18% більше, ніж у попередньому кварталі. Це відбувається на тлі постійних атак РФ: за цей період російські війська 35 разів обстрілювали портову інфраструктуру, внаслідок чого постраждали три судна та загинули чотири моряки.
У січні порти прийняли 204 судна, у лютому – 213, а в березні кількість зросла до 242. Зростання трафіку свідчить про те, що міжнародні перевізники незважають на ризики та продовжують користуватись українським морським коридором.
Атаки на порти та наслідки
Найбільш критичними стали обстріли 1 та 11 березня, коли російські балістичні ракети «Іскандер-М» влучили у три судна:
- SUPER SARKAS (Сьєрра-Леоне)
- MSC LEVANTE F (Панама)
- MJ Pinar (Барбадос)
Внаслідок цих атак загинули 4 члени екіпажу, а портова інфраструктура зазнала пошкоджень.
Чому це важливо?
- Економіка: Морський коридор забезпечує 30% експортних доходів України.
- Безпека: Кожна атака на порти підвищує страхові тарифи і загрожує стабільності поставок.
- Репутація: Зростання суднозаходів доводить надійність української логістики навіть у воєнних умовах.
Нагадаємо, у 2024 році Україна запустила власний морський коридор після виходу РФ з «зернової угоди». За рік через нього експортували понад 30 млн тонн вантажів, переважно зернових.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!