Фінанси

Рекомендації при податковій перевірці: фіксуємо порушення

В київській юридичній компанії Альва Прайвесі адвокати тривалий час спеціалізується в супроводі судових спорів з податковими органами і оскарженні результатів податкових перевірок. Їх юристи та інші фахівці мають чималий і позитивний досвід та за необхідності в будь-який час готові прийти Вам на допомогу.

Нижче юрист адвокатського об’єднання Альва Прайвесі з податкових спорів пропонує Вашій увазі невелику інформативну консультацію з питань проведення податкових перевірок і рекомендації з мінімізації ризиків пов’язаних з такими перевірками.

Види податкових перевірок

Законодавством передбачено два види податкових перевірок — планові та позапланові. Різниця між ними полягає в тому, що при плановій перевірці працівники податкової служби вивчають всю інформацію про діяльність підприємства в комплексі. При цьому, при позаплановій перевірці розглядаються тільки ті факти, які стали підставою для її проведення. Такі перевірки проводяться двох типів — виїзна перевірка і невиїзна (камеральна). Виїзна перевірка здійснюється за адресою платника податків, а камеральна — в приміщенні податкової служби.

Фіксуємо порушення з боку податкової служби:

  1. Помилки в документах про проведення перевірки — неправильно вказані назва, адреса підприємства, що перевіряється, або інша інформація.
  2. Несвоєчасне повідомлення про перевірку, або його не повідомлення.
  3. Вимагання документів, не передбачених Податковим кодексом України.
  4. Безпідставне нарахування податку до розміру «податкового навантаження».
  5. Проставлення підписів уповноважених осіб на документах (інспектора замість керівника, керівника іншого відділу і т.і.).
  6. Винесення рішень на підставі документів, які не можуть служити доказами (експертиза по справі, яка закрита прокуратурою, пояснення контрагентів, перевірки інших органів).

Рекомендації:

Всі ці порушення дозволяють відмовити у проведенні податкової перевірки або оскаржити її результати в суді. Тому обов’язково залишати копії всіх документів, які ви надаєте перевіряючим. Крім цього доцільним буде звернути увагу на наступне:

  • Під час присутності перевіряючих посадових осіб в офісі вони можуть отримати доступ до записів, що містять інформацію небажаного характеру, тому рекомендується зберігати таку інформацію на знімних носіях або в закритих сейфах.
  • Перевіряючі органи можуть опитувати працівників щодо виплати заробітної плати та їх обов’язків, тому в кожного працівника повинен бути набір заміток щодо поведінки та необхідних відповідей під час перевірок.
  • Перевірці підлягають документи давністю 1095 днів (трьох років) до моменту початку перевірки, тому старі документи повинні зберігатися поза офісного приміщення, здаватися в архів або знищуватися.
  • При виявленні порушень в інших сферах співробітники податкової служби можуть повідомляти іншим органам про такі порушення (наприклад — про використання неліцензійного ПЗ, виплаті зарплати готівкою і т.і.), тому немає необхідності відповідати на питання, які не стосуються податкового законодавства.
  • При проведенні перевірки керівник або бухгалтер вправі надавати пояснення лише щодо виконання своїх посадових обов’язків, так, при зверненні до бухгалтера з питань взаємовідносин з контрагентами йому доцільно відповідати що це компетенція керівника, а при постановці бухгалтерських питань до менеджеру з продажу необхідно відмовляти в наданні пояснень і направляти того, хто запитує, до бухгалтера.

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку