Новини / Думки / Логістика     17 лютого 2024 12:26

Як українські експедитори адаптуються до нових викликів: досвід під час війни


Війна змінила логістичний ландшафт України, змусивши компанії шукати нові рішення для збереження операційної потужності. Мультимодальні перевезення, тісна співпраця з європейськими партнерами та інновації допомогли українським експедиторам протистояти викликам, забезпечуючи стійкість та ефективність у непередбачуваному середовищі.

Логістичний ландшафт України радикально змінився через військову агресію РФ. Операційне середовище тепер характеризується непередбачуваністю та частими перебоями, що вимагає від логістичних компаній швидкої адаптації.

З 24 лютого 2022 року українські логістичні компанії змушені були змінювати свої методи роботи та маршрути доставки. Основними напрямками стали Польща, Румунія, Молдова та Угорщина — країни, через які йде основний потік вантажів до України.

Однією з головних проблем залишається отримання транзитних дозволів для перевезення товарів з європейських аеропортів і портів до кордону України. Крім того, виникають труднощі з управлінням оплатою за обробку вантажів у цих хабах, а також часті страйки польських фермерів і водіїв на кордоні з Україною.

Закритий повітряний простір над Україною створює додаткові ускладнення для економіки та логістики. У такій ситуації єдиним життєздатним варіантом залишається використання мультимодальних перевезень — доставляння вантажів повітряним транспортом до сусідніх країн (наприклад, Польщі чи Молдови), а потім їх перевезення вантажівками до українських міст.

Ці виклики вимагали від українських експедиторів стати гнучкішими, стійкішими та винахідливими. Під час загострення конфлікту першочерговим завданням було забезпечити безпеку персоналу та зберегти операційну потужність. Замість звичних хабів, таких як аеропорт “Бориспіль” та Одеський порт, компанії почали використовувати інші — Варшавський аеропорт імені Шопена, краківський аеропорт імені Іоанна Павла ІІ, а також морські порти Гданська, Гдині та Констанци.

Крім того, експедитори змушені були диверсифікувати свої операції, використовуючи комбінацію авіаційної, наземної та морської логістики. Така стратегія дозволяє зберігати стійкість навіть в умовах порушень у галузі. Тісні партнерські відносини з компаніями з ЄС допомагають експедиторам швидше реагувати на зміни у регулюванні та обмеження повітряного простору.

Новини за темою:  Експорт агропродукції автотранспортом впав на 10%: головні причини та ставки на перевезення

Для подальшої стійкості компанії повинні зосередитися на трьох ключових напрямах: диверсифікації, інноваціях та співпраці. Диверсифікація логістичних ланцюгів і маршрутів дозволяє мінімізувати ризики та забезпечити безперервність роботи. Інноваційні технології допомагають адаптуватися до швидкозмінних умов і оптимізувати процеси. Співпраця з міжнародними партнерами дає змогу ефективніше відповідати на виклики та підсилювати позиції на ринку навіть в умовах воєнного стану.

Директор ТОВ “Ейр Карго Лайнз”
Марінов Євген

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Матеріали по темі