Новини    25 квітня 2025 20:13

Дефіцит зерновозів через 3-4 роки: експерти попереджають про ризики для українського зернового експорту


Україна може зіткнутися з гострою нестачею зерновозів вже через 3-4 роки, попри нинішній надлишок вагонів на ринку. Такий сценарій стане реальністю, якщо залишаться низькі ставки плати за використання рухомого складу, що робить нерентабельним будівництво нових вагонів.

Про це заявив директор компанії TEUS Дмитро Казанін під час міжнародної конференції “Black Sea Grain.KYIV”, пише Rail.insider.

Сьогоднішня, на перший погляд, сприятлива ситуація з надлишком зерновозів на ринку може обернутися серйозною проблемою для українського зернового експорту вже за кілька років. Як зазначив директор компанії TEUS Дмитро Казанін під час міжнародної конференції “Black Sea Grain.KYIV”, що відбулася 24 квітня, низькі ставки плати за використання рухомого складу призводять до того, що компанії ставлять вагони у відстій і не інвестують у оновлення парку.

“За нинішніх умов через три-чотири роки ми можемо зіткнутися з дефіцитом зерновозів. Причина проста: при таких тарифах будівництво нових вагонів стає нерентабельним, а старий парк поступово списується. В результаті ми отримаємо ситуацію, коли вагонів просто не вистачатиме для перевезень”, – застеріг експерт.

Сучасний стан ринку характеризується значним профіцитом вагонів, що призводить до падіння ставок. Багато операторів змушені консервувати частину свого парку, оскільки їх експлуатація за таких умов стає збитковою. Однак, як зауважив Казанін, ця тимчасова перевага може мати серйозні негативні наслідки в майбутньому.

Нагадаємо, що Україна є одним із світових лідерів з експорту зернових культур. У 2024 році країна експортувала понад 50 млн тонн зернових, і стабільна робота транспортної інфраструктури, зокрема залізничного транспорту, має вирішальне значення для підтримки цих обсягів. Потенційний дефіцит зерновозів може суттєво вплинути на логістичні можливості українських аграріїв та експортерів.

Експерти вказують на необхідність розробки довгострокової стратегії розвитку залізничного транспорту, яка б враховувала як поточні ринкові умови, так і перспективні потреби зернового ринку. Без таких заходів Україна ризикує втратити частину своїх конкурентних переваг на міжнародному зерновому ринку.

Новини за темою:  Посівна-2025: Україна засіяла вже понад 3 млн га, але кукурудза та гречка відстають
Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...