Агролайф

Українському агробізнесу не вистачає до 40 тисяч водіїв вантажівок

На українському ринку вантажних перевезень — серйозний кадровий голод. За офіційними оцінками, аграрні та логістичні компанії потребують щонайменше 30–40 тисяч кваліфікованих водіїв вантажного транспорту категорії СЕ. Через це простоює третина автопарку. Проблема особливо болісна для агросектору в розпал літньої логістики та експорту нового врожаю.

Про це повідомив заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач у коментарі Укрінформу.

«Якщо говорити про великі вантажні перевезення, в Україні працює близько 130 000 вантажних автомобілів. 30% із них простоюють — на них нема кому їздити. Контракти є, замовлення є, а водіїв — нема», — зазначив чиновник.

і

Чому не вистачає водіїв: причина в бронюванні та міграції

У 2022–2023 роках однією з ключових причин кадрової кризи стала проблема з бронюванням водіїв. Частина працівників мобілізована або виїхала за кордон, де попит на далекобійників також високий.

Сергій Деркач пояснив, що зараз ситуація з бронюванням для бізнесу частково врегульована — компанії можуть залишити у штаті до 50% ключових працівників. Але часто водіїв у цих 50% замінюють офісні або логістичні фахівці.

«Перед бізнесом постає виклик: як утримати саме тих працівників, які реально сідають за кермо. Потрібна коректна ротація і перепрофілювання кадрів», — сказав він.


Що робить держава: навчання жінок, ветеранів та молоді

Розв’язати кадрову кризу за кілька місяців неможливо, тож Мінрозвитку запускає освітні програми для підготовки нових фахівців. У пріоритеті — жінки, ветерани та молодь.

«Ми фокусуємося на тих категоріях, які не мають проблем із бронюванням. Це жінки, ветерани. Зараз працюємо над запуском програми для молоді, щоб залучити якомога більше нових водіїв у галузь», — повідомив Деркач.

Що це означає для аграріїв?

Аграрний бізнес, особливо в період збору врожаю, сильно залежить від оперативної логістики. Дефіцит водіїв вантажівок може ускладнити вивезення зерна, доставку добрив, перевезення техніки та створити логістичні «вузли» навіть у внутрішніх перевезеннях. Трейдери й експортери також ризикують зірвати контракти через несвоєчасну доставку вантажів у порти чи залізничні хаби.

Довідка: Скільки заробляє водій вантажівки в Україні

Згідно з даними сайтів з працевлаштування (work.ua, robota.ua, OLX Робота), водії категорії СЕ (зокрема далекобійники та водії зерновозів) можуть розраховувати на такі зарплати:

Тип перевезень Середня ЗП, грн/міс Діапазон
Внутрішні перевезення 25 000 – 35 000 від 18 000 грн
Міжнародні рейси (ЄС) 45 000 – 70 000 до 90 000 грн
Сезонні перевезення (зерновози, агросектор) 30 000 – 50 000 з преміями до 60 000 грн

Найбільше вакансій — у логістичних компаній, агрохолдингів, елеваторів та перевізників, які працюють на порти чи міжнародну логістику. Вимоги: досвід, наявність прав СЕ, карта водія, тахограф, іноді — ADR.

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку