Агролайф    11 квітня 2018 13:01

Нова хвиля


LANDLORD завітав до українських аграріїв нової хвилі – молодих, прогресивних, заповзятих та безстрашних – на кросоверах Mazda CX-5 та CX-9, які цілком відповідають змальованому типажу.

Фермери не обов’язково мають їздити на брутальних всюдиходах – серед сучасних автомобілів існують моделі, які при достатній прохідності можуть запропонувати високий рівень комфорту за привабливою ціною. Як, наприклад, Mazda CX‑5 та CX‑9. Сьогодні Mazda – це потужні та ефективні двигуни, якісно виконаний салон та щедре оснащення. Це те, про що кажуть «багато автомобіля за свої гроші». Обидва кросовери вирізняються яскравим дизайном, що теж важливо. Адже володіння красивою річчю – завжди задоволення. Кросовери Mazda – CX‑9 та дизельну версію CX‑5 – для цієї агроекспедиції ми обрали невипадково: виняткові дизайн і комфорт у поєднанні з високим рівнем оснащення та достатньою прохідністю дозволяють їм добре почуватися не тільки в мегаполісах, а й поза містом. Маршрут нашого «крос‑туру» – три господарства в Київській області, наші співрозмовники – три яскравих особистості, три управлінці. Сергій Шепетко, Григорій Шерстюк, Євген Крестьянінов – усі вони прийшли до аграрного сектора відносно недавно. Готовність зробити рішучій крок – спільна риса успішних підприємців українського сьогодення. Для будь‑якого аграрія автівка – не тільки транспортний засіб та інструмент ведення бізнесу, а в деякому сенсі пересувна домівка. Вони без перебільшення живуть за кермом, тому висувають високі вимоги до автомобілів. Відповіді на запитання, чи сподобаються обрані машини нашим аграріям, довго чекати не довелося…

П’ять і дев’ять

За даними інформаційно‑аналітичної групи «Укравтоконсалтинг», в Україні на різноманітні кросовери й позашляховики припадає більше половини від загального обсягу продажів нових автівок. У цьому надпопулярному сегменті Mazda пропонує відразу три моделі: міську СХ‑3, компактну СХ‑5 та повнорозмірну СХ‑9. Протягом останніх років компанія здійснила справжній прорив. За рівнем техніки, оснащення, якості та дизайну її поточні моделі у порівнянні з попередницями зробили потужний стрибок.

Mazda СХ‑5 не перший рік представлена на вітчизняному ринку, а в середині 2017‑го в Україні дебютувало друге покоління цієї моделі. Габарити «п’ятірки» залишилися майже незмінними (довжина – 4,55 м), проте машина отримала виразнішу зовнішність, затишний салон із більш комфортними сидіннями, покращеним оснащенням та поліпшеною шумоізоляцією. Також модернізовані мотори: потужність зросла, а витрата палива навпаки зменшилася. Гама задовольнить будь‑кого: бензинові двигуни об’ємом 2 та 2,5 л розвивають 160 та 194 к. с. відповідно, а турбодизель 2,2 л видає 175 к. с. Трансмісія – шестиступеневий автомат у поєднанні з повним приводом. Кліренс – 200 мм. Завдяки всьому цьому СХ‑5 виборола в Україні престижний титул «Кросовер року 2018». Це без перебільшення всенародне визнання, адже в конкурсі брали участь усі бажаючі. Топ‑модель Mazda CX‑9 з’явилася в Україні в новому поколінні наприкінці минулого року після тривалої відсутності. Про затребуваність на наших теренах великого (довжина – 5,07 м) кросовера з містким салоном на сім місць яскраво свідчить той факт, що перша партія CX‑9 із декількох десятків автівок розійшлася блискавично. При конкурентній ціні цей автомобіль оснащений всіма сучасними системами безпеки, а за рівнем комфорту не поступається седанам бізнес‑класу. Під капотом – бензиновий двигун 2,5 л потужністю 231 к. с. та крутним моментом 420 Нм, який працює в парі з шестиступеневим автоматом та наділяє машину пристойною динамікою, демонструючи при цьому помірну витрату палива. Уявити СХ‑9 в аграрному середовищі доволі легко: добре почуватися за межами асфальту їй дозволяє повний привід у поєднанні з кліренсом 220 мм. Хоча обидва автомобілі й не позиціонуються як всюдиходи, завдяки повному приводу та добрій геометричній прохідності вони здатні доправити аграрія майже до усіх точок щоденного маршруту. У цьому ми переконалися на власному досвіді.

Бездоріжжя – не перешкода

На Mazda CX‑9 разом із Сергієм Шепетком ми з’їжджаємо з дороги, яка привела нас із Києва до селища міського типу Згурівка, і вирушаємо навпростець до полів його господарства «Агроінновація». «Спочатку оглянемо озиму пшеницю, а потім покажу вам ділянку, де навесні посіють кукурудзу», – оголошує він маршрут і з цікавістю спостерігає за поведінкою автівки на бездоріжжі.

А бездоріжжя таки є. Це тільки здалеку здавалося, що по курсу – утрамбований сніг, а насправді шлях виявився доволі непростим: під тонкою кіркою насту приховувалася багнюка. Проїдемо?

М’якість поводження з педаллю газу у поєднанні з впевненістю рухів кермом робить своє діло: більш ніж двотонний автомобіль неквапливо та впевнено просувається вперед. Впевнившись, що CX‑9 здатен прямувати й далі, Сергій сам сідає за кермо, а, діставшись до місця призначення, ділиться першими враженнями.

«Авжеж, це машина на для важкого бездоріжжя, але й поза асфальтом у неї є потенціал, – каже він. – Сам я пересуваюся на кросовері однакового з СХ‑9 класу, але для виїздів у поле використовую справжній всюдихід із просунутою повнопривідною трансмісією – такий, що не шкода забруднити».

Цей підхід доволі розповсюджений серед фермерів. Для важкої праці в полях використовується утилітарний позашляховик, а для щоденних поїздок та бізнес-зустрічей – більш комфортний кросовер. Очолюваному Шепетком господарству виповнилося всього три роки. Сам він теж молодий, трохи за тридцять, але вже встиг спробувати себе у багатьох видах бізнесу. Та ось до сільського господарства раніше стосунку не мав. Його аграрне життя розпочалося у 2015 році, коли один із місцевих фермерів запропонував взяти в обробку частину власних земель – 600 га. Як не побоявся починати абсолютно нову для себе справу та ще й таку трудомістку та вимогливу до профільних навичок, як сільське господарство?

«Якщо маєш бажання та ціль, то можна досягти результатів у будь‑якій сфері», – впевнений Сергій (на фото).

Разом із компаньйоном купили техніку та самотужки опановували хитрощі вирощування кукурудзи та соняшника. Наступного року до цих культур додалася озима пшениця. Радилися з місцевими фермерами, набивали ґулі та поступово здобували знання. Поки що «Агроінновація» перебуває на етапі становлення, але вже зрозуміло, що її засновники здатні здолати будь‑які труднощі на своєму шляху. Раніше Сергій серед іншого займався торгівлею автомобілями, тому його думка щодо CX‑5 та СХ‑9 особливо цікава. «У першу чергу я звертаю увагу на дизайн та технічні моменти. Обидва кросовери мають привабливу зовнішність та достатньо потужні двигуни, – говорить Шепетко. – Мій вибір – СХ‑9, бо вона комфортніша та просторіша. Мені взагалі подобаються великі автомобілі».

Так, розмір має значення. А Mazda CX‑9 довжиною трохи більше 5 м має семимісний салон і пропонує високий рівень комфорту пасажирам: шкіряний салон, тризонний клімат‑контроль, підігрів сидінь першого та другого рядів тощо.

У родині Шепетків два автомобілі й обидва – кросовери. Другим користується дружина. При купівлі розглядалася й Mazda CX‑5 попереднього покоління, але тоді вона здалася подружжю занадто шумною. А як щодо машини нового покоління? «Зараз я безперечно обрав би СХ‑5, – резюмує Сергій. – Машина стала значно тихішою. Впевнений, дружині вона б сподобалася».

Вибір – за динамікою

Григорій Шерстюк, власник розташованого в селі Кривчунка господарства «Голден ленд», починав здобувати освіту в Україні (вчився на менеджера із зовнішньоекономічної діяльності), а згодом закінчив аграрний коледж у Данії. Із 2011‑го почав обробляти перші 10 га, після чого земельний банк його господарства з кожним роком збільшувався. Зараз він становить 140 га. Вирощує озимину, ячмінь, кукурудзу та соняшник.

На нас керівник «Голден ленду» чекав із нетерпінням. Він не уявляє свого життя без автомобілів, часто їх міняє, а свого часу володів кросовером Mazda CX‑9 попереднього покоління. Невдовзі після знайомства ми вже мчимо по шосе на новій «дев’ятці».

«Нічого собі! – вражено вигукує Григорій вже після перших кілометрів. – Машина самостійно тримається у смузі. Невже тут є автопілот, як у славнозвісної Tesla?» Ні, автомобілі Mazda поки що не здатні пересуватися без водія, але топова модель компанії вже зараз має в базі комплекс електронних помічників, серед яких – система попередження про виїзд зі смуги. Встановлена за лобовим склом відеокамера слідкує за дорожньою розміткою та при перетині її без ввімкненого сигналу повороту м’яко повертає автомобіль назад. Додаткові бічні радари моніторять сліпі зоні зовнішніх дзеркал заднього огляду та у випадку перебування там інших транспортних засобів подають водієві попереджувальний сигнал. У місті ж при загрозі зіткнення з іншим автомобілем чи пішоходом спрацьовує спеціальна система, здатна самостійно загальмувати до повної зупинки.

Такий саме набір електроніки має у максимальній комплектації й молодша CX‑5. І при цьому вона доступніша. Григорій (на фото) випробував її, але потім знову повернувся до «дев’ятки».

«Потужний двигун, великий розмір і динаміка – ось від чого я відштовхуюся при купівлі автомобіля, – зізнається Григорій. – Тому формат CX‑9 мені більш до вподоби. До того ж, тут краще відчувається спорт‑режим».

Розташована на центральній консолі перекидна клавіша Sport змінює алгоритм роботи двигуна і трансмісії: педаль газу стає «гострішою», а перехід на вищу передачу відбувається у зоні максимального крутного моменту задля поліпшення динаміки.

Розмір має значення

У селі Великий Крупіль Київської області на нас чекає Євген Крестьянінов. Тут розташовані головні виробничі потужності «Української молочної компанії», яка займається тваринництвом, виробництвом молока та вирощуванням зернових із земельним банком 14 000 га. У компанії Євген очолює напрям рослинництва. Він – найманий менеджер і цим відрізняється від Григорія та Сергія, які хазяйнують у власних господарствах. Втім, Крестьянінов цілком відповідає портрету аграрного «героя нашого часу»: молодий, ініціативний, відповідальний і, як і два попередні фермери, раніше працював у доволі далекій від сільського господарства галузі.

За специфікою посади Євгенові доводиться займатися різноманітними питаннями: від вибору насіння та мінеральних добрив до постачання паливно‑мастильних матеріалів для техніки, що обробляє поля «Української молочної компанії». Його робота – це напружений графік, десятки зустрічей на місяць і постійні відрядження. Життя проходить на колесах: тільки на службовому автомобілі Євген за рік проїжджає понад 100 000 км, а загальний річний пробіг наближається до позначки 130 000–140 000!

Та навіть такого досвідченого водія Mazda вразила. «Ви впевнені, що довжина машини перевищує п’ять метрів? – здивовано перепитує Євген після поїздки на CX‑9. – Ззовні автомобіль здається компактнішим та й з‑за керма його габарити не відчуваються надто великими». Дизайнерам Mazda сподобався б такий комплімент. Скульптурна зовнішність із рельєфним капотом, стрімкою підвіконною лінією та скошеним багажником формує спортивний силует і маскує габарити. При цьому за запасом простору автівка демонструє показники на рівні лідерів класу: навіть при встановленому третьому ряді крісел об’єм багажника становить 230 л.

«Дуже приємна машина, – ділиться враженнями Євген (на фото). – Це стосується не тільки дизайну, але й відчуття за кермом. СХ‑9 демонструє напористий розгін й урівноваженість характеру: автівка пружна на твердому покритті та м’яка на нерівностях. А як щодо оснащення?».

Тут Mazda СХ‑9 не поступається конкурентам: шкіряний салон, камера заднього огляду з динамічними лініями траєкторії, підігрів сидінь, преміальна аудіо система Bose з 12 динаміками тощо. Більш компактна CX‑5 Євгена вразила величезним крутним моментом дизельного двигуна (420 Нм), але здалася трохи жорсткою. Напевне, йому б сподобалася бензинова версія «п’ятірки» з мотором 2,5 л, яка за динамікою навіть краща (розгін до 100 км/год за 9,2 с проти 9,5 у дизельній версії) та має пом’якшені налаштування підвіски.

У максимальній комплектації CX‑5 майже не поступається старшій «сестрі». Зокрема, має проекційний дисплей на лобове скло, який припав до вподоби Євгену у «дев’ятці». Його вибір – СХ‑9. «Місткість салону, комфорт, потужний двигун, привабливий дизайн і гарне оснащення – саме за такими критеріями я обиратиму свій наступний автомобіль, – ділиться Крестьянінов. – За цими ознаками топ‑модель Mazda мене цілком задовольняє».

Текст: Вадим Добровольський      Фото: Олександр Ларичкін

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...