Port Land
ТОП­20 МОРСЬКИХ ЗЕРНОВИХ ТЕРМІНАЛІВ УКРАЇНИ

Landlord презентує рейтинг «Топ­20 морських зернових терміналів України у 2019/2020 маркетинговому році», в якому зібрані найбільші за перевалкою зернових вантажів спеціалізовані термінали у морських портах.

Минулий маркетинговий рік став рекордним для українських трейдерів, що спеціалізуються на експорті зернових культур, — за кордон, за офіційними даними, було відвантажено близько 57 млн т зерна. При цьому, як стверджують фахівці, реальне виробництво та експорт зерна у минулому маркетинговому році були навіть більшими — значна частина сільськогосподарської продукції в Україні обертається у тіньовому сегменті.

Рейтинг морських терміналів побудований на дослідженні компанії Stark Shipping. Крім того, використана інформація Адміністрації морських портів України, Реєстру портів України, дані офіційних сайтів компаній — власників портових об’єктів, стивідорських компаній усіх форм власності, аналітичних звітів Міністерства інфраструктури тощо.

Також у рейтингу наведені дані щодо потужності одночасного зберігання зерна терміналів, кількості ємностей для зберігання, плани щодо розширення і модернізації терміналів.

Наразі у портах є можливість перевалки приблизно 65–70 млн т зерна на рік.

На перше місце виходить ефективність роботи термінала. Здатність швидко та якісно здійснювати приймання, обробку і відвантаження великих партій зерна. Як наслідок — на перших сходинках рейтингу опинилися термінали, які не є найбільш потужними у традиційному розумінні (тобто за потужністю одночасного зберігання). Головним чином найефективніші зернові термінали України зосереджені у трьох портах Великої Одеси та Миколаївському кластері морських торговельних портів.


ТІС
1
6,9

млн т

Локація: морський порт «Південний» (Одеська область)

Потужність «ТІС-Зерно» (2019 рік): 10 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання «ТІС-Зерно» (2019 рік): 460 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 6945,6 тис. т*

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 11,56%

Перевалка у 2018/2019 МР: 7427,7 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 14,24%

Група компаній ТІС — найбільший приватний стивідор України, що кілька останніх років є лідером перевалки зернових вантажів. Результати ТІС 2019/2020 МР сформували обсяги переробки збіжжя на «ТІС-Зерно» (найбільший зерновий термінал в Україні) та терміналі «ТІС-Добрива», що розташовані у морському порту «Південний» на Одещині. Протягом минулого маркетингового року «ТІС-Зерно» експортував 5810,2 тис. т зерна, через «ТІС-Добрива» перевантажили 1135,4 тис. т зернових. У загальній сумі це становить 6945,6 тис. т, що майже на пів мільйона тонн менше, ніж у сезоні–2018/2019, коли загальний експорт двох терміналів сягнув 7,4 млн т. Чотири найбільші вантажовідправники ТІС — «Агропросперіс», «Кернел», Sierentz та Louis Dreyfus — сумарно забезпечили стивідору 84% від загального обсягу переробки зернових вантажів.

*Тут і далі — дані по 2019/2020 МР за інформацією Stark Shipping.

«Трансбалктермінал»
2
6,3

млн т

Локація: морський порт «Чорноморськ» (Одеська область)

Потужність (2019 рік): 4 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): до 200 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 6334,8 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 10,54%

Перевалка у 2018/2019 МР: 4147,8 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 7,95%

«Трансбалктермінал», чорноморський актив компанії «Кернел», у 2019/2020 маркетинговому році стрімко нарощував обсяги перевалки зернових. За підсумками минулого сезону він піднявся на дві сходинки та посів другу позицію рейтингу терміналів України. Усього на експорт «Трансбалктермінал» відправив 6334,8 тис. т зерна, що на 2,2 млн т більше, ніж у минулому сезоні. Для того щоб завантажити максимальні обсяги зернових, оминаючи обмеження за осадкою, у сезоні–2019/2020 термінал почав активно довантажувати судна баржами на рейді Чорноморського порту. В результаті обсяги, завантажені ship-to-ship, становили 180 тис. т, у той час як у попередньому сезоні цей показник був лише 9 тис. т. Загалом глибини «Трансбалктермінала» сягають 11,5 м та дозволяють вантажити судна водотоннажністю до 80 тис. т.

Морський спеціалізований порт «Ніка-Тера»
3
5,2

млн т

Локація: Миколаївський морський порт

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 515 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 5252,3 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 8,74%

Перевалка у 2018/2019 МР: 4537,1 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 8,7%

Термінал «Ніка-Тера» посідає третє місце в рейтингу терміналів із цифрою 5252,3 тис. т відвантаженого зерна (включаючи вантажі з миколаївського філіалу «Аскет Шиппінг» і «Лентакс-Юг», склади яких розташовані за межею порту). Цей показник більший обсягів сезону–2018/2019 МР на 715 тис. т. Незважаючи на зростання обсягів переробки збіжжя, частка «Ніка-Тера» в зерновій перевалці у 2019/2020 МР у порівнянні з часткою у позаминулому маркетинговому році майже не змінилася і становить близько 8,7%. До МСП «Ніка-Тера», що є частиною Group DF, входять чотири спеціалізовані комплекси Миколаївського морського порту, в тому числі й зерновий. За останні роки власники інвестували в «Ніка-Тера» понад 1,5 млрд гривень.

Якірна стоянка «Банка Трутаєва»
4
4,2

млн

Локація: Миколаївський морський порт

Перевалка у 2019/2020 МР: 4198,2 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 6,99%

Перевалка у 2018/2019 МР: 3285,1 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 6,3%

Якірна стоянка є зоною митного контролю й акваторією порту «Миколаїв» і використовується для довантаження суден, що виходять із порту. Названа на честь штабскапітана Трутаєва, який у 1855 році за завданням штабу Чорноморського флоту проводив детальні гідрографічні дослідження стоянки — вимірював глибини і наносив на карту конфігурацію берегів. Навігація на якірній стоянці здійснюється цілий рік — вона не схильна до льодоутворення в зимовий період. У період льодової кампанії льодову проводку здійснюють буксири порту. У 2019/2020 маркетинговому році на зовнішньому рейді «Миколаєва» перевантажено 4198,2 тис. т зернових, що майже на 1 млн т більше від показників позаминулого сільгоспсезону.

ДССК
5
3,7

млн т

Локація: Миколаївський морський порт

Потужність (2019 рік): 2,5 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 136 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 3669,6 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 6,11%

Перевалка у 2018/2019 МР: 3574,4 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 6,85%

«Дунайська судоходно-стивідорна компанія» (ДССК) розташована в Миколаївському морському порту та належить китайській зерновій корпорації COFCO Corporation. Цей перевантажувальний комплекс зернових і олійних було запущено у 2016-му. У проєкт річною потужністю 2,5 млн т COFCO Corporation інвестувала $75 млн. Це одна з найбільших інвестицій китайської сторони в економіку України. Також очікується, що в найближчі роки COFCO вкладе в Миколаївський порт і проєкти річкової логістики ще до $30 млн. За підсумком 2019/2020 маркетингового року COFCO Agri Ukraine стала другим за величиною вантажовідправником українського зерна з результатом у 5,03 млн т (за даними Stark Shipping). Загалом COFCO Agri в Україні належать чотири зернових елеватори.

Іллічівський зерновий термінал
6
3,6

млн т

Локація: морський порт «Чорноморськ» (Одеська область)

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): до 260 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 3590,9 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 5,98%

Перевалка у 2018/2019 МР: 4202 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 8,06%

Іллічівський зерновий термінал розташований у морському порту «Чорноморськ». Термінал контролює швейцарська трейдингова компанія Glencore. За підсумками 2019/2020 маркетингового року в порівнянні з 2018/2019 МР підприємство досить суттєво — на 611 тис. т, або 15% знизило обсяги переробки вантажів. Також Іллічівський зерновий термінал знизив частку в загальноукраїнській зерновій перевалці — з 8,06% у позаминулому сільгоспсезоні до 5,98% у минулому. На терміналі працюють із пшеницею, кукурудзою, ячменем, ріпаком, соняшником і соєю. За 12 років існування підприємства його потужність зросла більше ніж удвічі.

«Грінтур-Екс»
7
3

млн т

Локація: Миколаївський морський порт

Потужність (2019 рік): 3 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): до 170 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 3014,3 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 5,02%

Перевалка у 2018/2019 МР: 2819,1 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 5,4%

Зерновий термінал «Грінтур-Екс» працює на території Миколаївського морського порту. З 2011 року підприємство належить міжнародній агропромисловій компанії Bunge (Нью-Йорк, США). Американські інвестори вклали у першу чергу «Грінтур-Екс» $100 млн, інвестиції у другу чергу становили $180 млн. Очікується, що у будівництво третьої черги виробничо-перевалочного комплексу «Грінтур-Екс» власник інвестує ще $30 млн. Зараз потужність термінала становить 3 млн т на рік. Наприкінці весни 2020 року стало відомо, що Bunge розширює свою присутність у Миколаївському морському порту та купує компанію «Миколаївський перевантажувальний комплекс».

Neptune
8
2,6

млн т

Локація: морський порт «Південний» (Одеська область)

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 290 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 2578,2 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 4,29%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1263 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 2,42%

Термінал Neptune було відкрито у морському порту «Південний» восени 2019-го. До цього майже рік новозбудований об’єкт працював у тестовому режимі. Neptune — один з найбільш глибоководних терміналів в Україні та на Причорномор’ї із глибиною причалу 16 м. Протягом п’яти років, поки тривало будівництво термінала, компанії MV Cargo і Cargill інвестували в Neptune $150 млн. За підсумками 2019/2020 маркетингового року нове підприємство наростило обсяги переробки вантажів більше ніж у два рази — з 1263 тис. т до 2578,2 тис. т. Проєктна річна потужність термінала — 5 млн т. За перший рік роботи максимальний показник добової інтенсивності обробки суден на Neptune становив 41,2 тис. т.

«Укрелеваторпром»
9
2,5

млн т

Локація: Одеський морський порт

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 162,4 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 2470,6 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 4,11%

Перевалка у 2018/2019 МР: 2275,5 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 4,36%

Термінал «Укрелеваторпром» працює в Одеському морському порту та контролюється Archer Daniels Midland Company (ADM). У 2007 році в будівництво перевантажувального термінала ADM інвестувала 90 млн гривень. Крім одеського морського термінала «Укрелеватопром» «АДМ Трейдинг Україна» має ще п’ять елеваторів та олійноекстракційний завод «АДМ Іллічівськ». Потужність одночасного зберігання «Укрелеваторпрома» зараз становить 162,4 тис. т. Цього року очікується планова реконструкція виробничих потужностей термінала: раніше в компанії заявляли про інвестиції у нову суднонавантажувальну машину та транспортери.

«Бруклін-Київ»
10
2,2

млн т

Локація: Одеський морський порт

Потужність: 4,5 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 250 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 2241,5 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 3,73%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1266,7 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 2,43%

Група «Бруклін-Київ» оперує сімома причалами Одеського морського порту, де розташовані зерновий, вантажний та контейнерні термінали підприємства. З 2012 року одеський портовий термінал «Бруклін-Київ» працює у партнерстві з глобальним трейдером Louis Dreyfus Company. Силоси зерноперевантажувального термінала «Бруклін-Київ» мають загальну потужність одночасного зберігання 250 тис. т. За минулий рік «Бруклін-Київ» суттєво, майже на 1 млн т — до 2,2 млн т, збільшив перевалку зерна. Вже кілька років «Бруклін-Київ» та Louis Dreyfus спільно реалізують в Одеському порту проєкт будівництва нового зерноперевантажувального комплексу з метою збільшення потужностей з перевалки зерна до 4–5 млн т на рік. Загальну вартість проєкту оцінюють у більше ніж $100 млн.

«Євровнєшторг»
11
2

млн т

Локація: морський порт «Ольвія» (Миколаївська область)

Загальна потужність одночасного зберігання (2020 рік): 206 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1964,7 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 3,27%

Перевалка у 2018/2019 МР: 384,2 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 0,74%

«Євровнєшторг» — новий зерновий термінал у морпорту «Ольвія», що було внесено до Реєстру морських портів України лише у січні 2019 року. Власник — інвестиційна компанія BT Invest, що реалізує інвестиційні проєкти у різних галузях (ритейл, нерухомість, сільське господарство). Термінал «Євровнєшторг» спеціалізується на перевалці зернових, бобових і олійних культур. Унікальність термінала в тому, що у нього своя акваторія, свій причал, свої складські, перевантажувальні механізми, тобто собівартість послуг мінімальна. Загальні інвестиції в будівництво першої черги термінала становили 1,8 млрд гривень. Планується, що цього року «Євровнєшторг» збільшить потужності зберігання, побудувавши 20 нових силосів.

Миколаївський перевантажувальний зерновий термінал
12
1,9

млн т

Локація: Миколаївський морський порт

Потужність (2019 рік): до 6 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 172,6 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1873,7 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 3,12%

Перевалка у 2018/2019 МР: 2732 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 5,24%

Миколаївський перевантажувальний зерновий термінал належить компанії «Нібулон». Він здатен одночасно приймати сім-вісім видів сільгоспкультур або культур різної якості. У 2019/2020 МР Миколаївський термінал перевантажив 1873,7 тис. т зернових, зменшивши показник сезону–2018/2019 майже на третину. Зараз «Нібулон» інвестує $22 млн у перший перевантажувальний термінал з відвантаженням зернових, зернобобових та олійних культур на річковий транспорт. Споруду будують у Дніпропетровській області. Очікуваний обсяг зберігання зерна — 75,2 тис. т, добова потужність з відвантаження на водний транспорт — 12 тис. т, загальна потужність комплексу з відвантаження — 300 тис. т/рік.

«Рисоіл Термінал»
13
1,8

млн т

Локація: морський порт «Чорноморськ» (Одеська область)

Загальна потужність одночасного зберігання (2020 рік): 262 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1841,9 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 3,07%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1696,1 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 3,25%

Risoil Terminal — універсальний експортно-імпортний комплекс з перевалки олії та зернових у морському порту «Чорноморськ». Термінал є структурним підрозділом міжнародної сільськогосподарської компанії Risoil S.A. Навесні 2020 року керівництво Risoil S.A. надало Одеській облдержадміністрації проєкт розвитку термінала в акваторії Чорноморського порту. Йдеться про проєктування двостороннього пірсу, який дозволить одночасно завантажувати два судна, в результаті чого обсяг перевалки збільшиться на 60 тис. т на добу. Пізніше стало відомо, що Risoil S.A. придбала корпоративні права на компанію «ТК Ексім Оіл» в порту «Чорноморськ», розширивши потужності свого наливного термінала.

Морський торговельний порт «Бердянськ»
14
1,8

млн т

Локація: морський торговельний порт «Бердянськ» (Запорізька область)

Перевалка у 2019/2020 МР: 1802,6 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 3%

Перевалка у 2018/2019 МР: 846,4 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 1,62%

За останній маркетинговий рік морський торговельний порт «Бердянськ» наростив обсяг експорту більш ніж у два рази. Разом із терміналами «Аскет Шиппінг» і «Агрія» він перевалив рекордний за останні сезони обсяг зерна — 1983,4 тис. т (270 суднозаходів, середній розмір партії — 7 тис. т). При цьому 1481,7 тис. т із цих поставок, або близько 75% від загального обсягу становить пшениця. Серед найбільших шиперів — Cargill, Profit Export та BKW Group. Зазначимо, що у попередньому сезоні спостерігалося значне зниження експорту порту та найбільших стивідорів, сукупні обсяги якого становили лише 976,7 тис. т.

«Транссервіс 2008»
15
1,5

млн т

Локація: морський порт «Чорноморськ» (Одеська область)

Загальна потужність одночасного зберігання: 80 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1485,3 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 2,47%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1256,3 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 2,41%

Портовий елеватор «Транссервіс 2008» розташований близько морського порту «Чорноморськ» у селі Молодіжне Одеської області. Сумарна потужність одночасного зберігання елеватора становить 80 тис. т. У 2019/2020 МР «Транссервіс 2008» збільшив перевалку збіжжя майже на 15% у порівнянні з обсягами попереднього сезону. «Транссервіс 2008» входить до групи компаній Gran-Expot. Влітку 2020 року Gran-Expot почала роботи з модернізації системи електропостачання та автоматизації елеваторного комплексу «Транссервіс 2008» у рамках п’ятирічного плану нарощування потужностей виробництва і зберігання. У результаті очікується, що продуктивність ліній елеватора підвищиться удвічі, що дозволить збільшити місце під зберігання і швидкість перевалки.

«Боріваж»
16
1,4

млн т

Локація: морський порт «Південний» (Одеська область)

Потужність: 2 млн т/рік

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 126 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1425,4 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 2,37%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1768,5 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 3,39%

Зерновий термінал «Боріваж» розташований у селищі Нові Біляри Комінтернівського району Одеської області в акваторії Аджалицького лиману порту «Південний». Термінал має пропускну потужність до 2 млн т зернових на рік, при цьому потужності одночасного зберігання зерна становлять 126 тис. т. Інвестиції в реалізацію проєкта сягнули близько $100 млн. «Боріваж» є частиною холдингу «Агроцентр-Україна». У холдингу озвучують плани розширення термінала та збільшення його вантажообігу до 5 млн т. Нагадаємо, що «Боріваж» кілька років фігурував у судовій суперечці між бенефіціаром Ігорем Коломойським, НБУ та ПриватБанком. За останній маркетинговий рік термінал знизив переробку зернових майже на 20%.

«Олімпекс Купе Інтернейшнл»
17
1,3

млн т

Локація: Одеський морський порт

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 180 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1323,4 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 2,2%

Перевалка у 2018/2019 МР: 2230,1 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 4,28%

Стивідорна компанія «Олімпекс Купе Інтернейшнл» працює в Одеському морському порту. Вона належить кіпрській компанії GNT Olimpex Holding Ltd, що об’єднує приватних постачальників експедиторських і стивідорних послуг, а також послуг з перевалки насипних вантажів. Досить потужний елеваторний комплекс «Олімпекс Купе Інтернейшнл» за останній маркетинговий рік суттєво знизив обсяги переробки зернових вантажів — з 2230,1 тис. т у 2018/2019 маркетинговому році до 1323,4 тис. т у 2019/2020 МР (або більше ніж на 40%). Раніше обсяг інвестицій в реалізацію проєкту 1–4-ї черги будівництва портового зернового термінала «Олімпекс Купе Інтернейшнл» сягнув 359,5 млн гривень.

Одеський зерновий термінал, філія ДПЗКУ
18
1,2

млн т

Локація: Одеський морський порт

Загальна потужність одночасного зберігання (2019 рік): 97,5 тис. т

Перевалка у 2019/2020 МР: 1256,8 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 2,09%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1334 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 2,56%

Зерновим терміналом в Одеському морському порту володіє Державна продовольчо-зернова корпорація України (ДПЗКУ), що закуповує зернові за форвардними і спотовими програмами, зберігає, переробляє та експортує збіжжя. Загалом зернові приймають понад 310 елеваторів ДПЗКУ сумарною потужністю одноразового зберігання 3,75 млн т. Одеський портовий елеватор був введений в експлуатацію у 1962 році. Загальна робоча зернова місткість філії «Одеський зерновий термінал» становить 97,5 тис. т, утому числі елеваторна — 67,5 тис. т, складська — 30 тис. т. Основні культури зберігання — пшениця, кукурудза, ячмінь, ріпак, соняшник.

«Новотех-Термінал»
19
1,1

млн т

Локація: Одеський морський порт

Перевалка у 2019/2020 МР: 1109,9 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 1,85%

Перевалка у 2018/2019 МР: 1147,9 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 2,2%

Стивідорна компанія «Новотех-Термінал» розташована в Одеському морському порту. Крім зернових стивідор працює з металопрокатом, чавуном та ЗРС. Також спеціалізується на вантажній переробці плодоовочевих і цитрусових вантажів та оперує одним з найбільших плодоовочевих терміналів в Україні. У 2019/2020 МР незначно, на 38 тис. т, знизив обсяги переробки збіжжя. У поточному році в компанії введуть в експлуатацію новий зерновий термінал потужністю 3 млн т в Одеському морпорту (глибини до 11 м). Після цього потужність одночасного зберігання зернових на «Новотех-Терміналі» зросте до 110 тис. т.

«Укртрансагро»
20
0,7

млн т

Локація: Маріупольський морський порт (Донецька область)

Перевалка у 2019/2020 МР: 694,4 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2019/2020 МР: 1,16%

Перевалка у 2018/2019 МР: 339,2 тис. т

Частка в зерновій перевалці у 2018/2019 МР: 0,65%

За 2019/2020 МР компанією «Укртрансагро», що входить до зернового бізнесу UTA Group, було оброблено та відвантажено майже 700 тис. т зернових. Обсяги переробки зернових у порівнянні з 2018/2019 МР у минулому сезоні зросли більше ніж у двічі. Як повідомляють у компанії, близько 85% перевалки становила пшениця — 585 тис. т, а основними споживачами аграрної продукції стали країни Середземномор’я (Туреччина, Ліван, Єгипет, Ізраїль). За сільгоспсезон–2019/2020 значно знизилася кількість прийнятих залізничних вагонів, що спричинено інфраструктурними проблемами під’їзних залізничних колій до Маріуполя. Натомість оброблено понад 22 тис. автомобілів з агропродукцією.