Від часу дебюту Land Rover Defender нового покоління минуло трохи більше року, але розмови навколо гучної новинки досі не вщухають. Що і не дивно, адже це авто — справжнє одкровення для автомобільного світу загалом та українського ринку зокрема.
Його попередник увічнив ім’я Defender, ставши синонімом безкомпромісного позашляховика. Нова ж машина піднялася на нову висоту і замість рами отримала тримальний кузов, а замість спартанського інтер’єру — сучасний комфортний кокпіт.
Пристрасті з приводу відходу Defender від канонічного образу попередника вже втратили гостроту, і стало зрозуміло: обидва позашляховики об’єднує одна важлива риса — властивість надавати водієві максимум можливостей та найвищий рівень захисту.
Представницький статус
Нашою метою на час тест-драйву став перший в Україні агрофорум на діючому зерновому елеваторі на Вінниччині, який відбувся за організації компанії «Епіцентр Агро», — «Grain Storage Forum ELEVATOR 2021 SMART: Зберігання».
Обираючи автомобіль для відвідування форуму, ми одностайно схвалили Land Rover Defender. Він обіцяв високий комфорт усім пасажирам, а у випадку позашляхових пригод зміг би впоратися з будь-якими несподіванками.
Компанія «Епіцентр Агро» саме перед проведенням заходу завершила будівництво третьої черги згаданого елеватора, і він збільшив потужності одночасного зберігання у більше ніж два рази — на 207 000 т, до 375 000 т. Підприємство стало не лише провідним в елеваторній мережі агрохолдингу та у Вінницькій області, але й найбільшим лінійним елеватором на Правобережжі України.
Не дивно, що ця подія зібрала понад 300 представників топменеджменту провідних аграрних компаній України зі світовим іменем. Серед учасників були керівники «Епіцентр Агро», ProAgro Group, «Астарта-Київ», Nibulon, Feerum, Tornum, Convex International та багато інших.
Тож аудиторія заходу добре знається на автомобілях, і для нас важливими були не тільки характеристики авто, а й відповідний статус. І, як ми переконалися, Land Rover Defender з легкістю може виконувати представницьку функцію — серед автомобілів, на яких на форум завітали керівники вітчизняного аграрного бізнесу, було чимало преміальних позашляховиків. Але Defender у цій компанії не просто не загубився — він став справжнім магнітом, притягуючи увагу й породжуючи запитання та щирий інтерес. Як їде по асфальту, на що здатен на бездоріжжі? Наскільки комфортний у нього салон та просунута електроніка? Такі запитання хвилюють кожного, хто потенційно бачить себе за кермом цього красеня, тож саме час дати розгорнуті відповіді.
Асфальтовий експрес
Тестовий Defender усім своїм виглядом натякає, що є ідеальним експедиційним автомобілем. Він додатково обладнаний брендовими аксесуарами, що стануть у пригоді у будь-якій подорожі. Серед іншого, це багажник на даху і додатковий бічний багажний бокс на кузові. А фіксовані підніжки уздовж порогів, комплект бризковиків і винесений на ліву стійку лобового скла повітрозабірник двигуна підвищують комфорт та здатність до подолання перешкод.
З таким набором Land Rover Defender виглядає по-справжньому мужньо. А в салоні пропонує достатньо місця для сімох пасажирів: на сидіннях третього ряду досить комфортно можуть розміститися дорослі пасажири, при цьому залишається достатньо місця для багажу.
У місті до габаритів авто швидко звикаєш завдяки гарній оглядовості та камерам кругового огляду з чудовою графікою та реалістичною картинкою. А на заміських трасах комфорт поїздки підвищують круїз-контроль та світлодіодні адаптивні фари з матричною технологією. Завдяки цьому навіть довга дорога перетворюється на легку приємну подорож.
На швидкостях понад 100 км/год автомобіль помірно крениться у поворотах — даються взнаки високий центр ваги та чимала маса. Але при цьому Defender залишається безпечним й абсолютно зрозумілим водієві: не потрібно кермом відшукувати траєкторію, а система стабілізації за потреби активується м’яко та працює з максимальною коректністю.
Автомобіль вирізняється винятковою плавністю ходу завдяки пневмопідвісці з електронним керуванням. Вона робить справжні дива: дрібні та середні нерівності позашляховик не помічає взагалі, ізолюючи водія та пасажирів від вібрацій та звуків роботи підвіски. А більші ями долає зі шляхетністю представницького автомобіля, максимально згладжуючи коливання.
Рушійна сила
Під капотом нашого тестового Defender — чотирициліндровий дизельний двигун об’ємом 2 л потужністю 240 к.с. та крутним моментом 430 Нм. Турбонаддув у поєднанні із сучасними технологіями перетворили його на універсальний силовий агрегат, який з легкістю везе цю автівку спорядженою масою понад 2 т.
Спочатку навіть не віриться: а точно тут встановлено «четвірку»? Впевнене прискорення навіть із повним завантаженням та лавина крутного моменту в усіх діапазонах швидкостей — за рівнем тяги цей двигун легко конкурує із «шістками» більшого робочого об’єму.
Задовольнити всі потреби водія також допомагає восьмиступеневий автомат з еталонною плавністю перемикання передач та швидкістю роботи у спортивному режимі. У результаті маємо прискорення до 100 км/год за 9,1 с, що для позашляховика такого розміру цілком пристойно.
Утім, виробник пропонує різні модифікації та широкий вибір бензинових і дизельних двигунів на будь-який смак. У сімействі дизелів, окрім нашої версії D240, наявний базовий Defender D200 (200 к.с. та 430 Нм), а бензинове виконання D300 оснащується дволітровою «турбочетвіркою» на 300 к.с. та 400 Нм.
Окремо слід зазначити наявність плагін-гібридної версії Defender P400e. Це сплав потужності та новітніх технологій: його 404-сильна силова установка складається з дволітрового чотирициліндрового бензинового двигуна та електромотора потужністю 105 кВт. У такого автомобіля витрата пального у комбінованому циклі становить лише 3,3 л/100 км, а запас ходу суто на електротязі перевищує 40 км.
Упевненість за будь-яких умов
Під час нашої поїздки стояла хмарна погода з частими дощами. Тож дорога серед полів до елеватора, де відбувався форум, обіцяла пригоди з багнюкою та слизьким дорожнім покриттям.
До цього ми не випробовували автівку на важкому бездоріжжі — адже на тестовому автомобілі встановлені асфальтові шини. Але на лісових та польових ґрунтових дорогах Defender показав себе якнайкраще. Постійний повний привод з «чесним» міжосьовим диференціалом (ніяких муфт!) та «понижайкою» роблять дива. Також у розпорядженні водія — можливість заблокувати всі диференціали: як центральний, так і міжколісні, що перетворює авто на справжній всюдихід.
Також на бездоріжжі дієву допомогу надає електронна система Terrain Response. Залежно від типу покриття під колесами (калюжі, колії, каміння, пісок, сніг) можна налаштувати чуйність реакції на натискання педалі акселератора та відповідним чином змінити логіку роботи коробки передач та трансмісії. Хоча у більшості випадків водієві достатньо просто обрати напрямок та обережно тиснути на газ — усе інше зробить електроніка.
Додаймо сюди асистенти спуску і підйому та систему подолання броду з можливістю збільшувати кліренс до 300 мм. Забір повітря для двигуна через шноркель та дренаж корпусу повітряного фільтра дозволять долати броди глибиною до 900 мм (!). З таким потенціалом Defender перетворюється на універсальний інструмент для подолання будь-яких перешкод.
Захищати та оберігати
Водночас Land Rover Defender вражає інноваційними електронними системами із широким функціоналом, що підкреслює належність авто до найкращих позашляховиків світу.
Сідаєш за кермо — й перед тобою цифрова панель приладів з діагоналлю 12,3 дюйма. Поруч — сенсорний 10-дюймовий дисплей мультимедійної системи, який має три окремих віконця відображення інформації: аудіо, навігація та налаштування повного приводу.
Для покращення сприйняття потрібний кластер можна розгорнути на весь екран. Реалізована підтримка протоколів Apple Car Play та Android Auto, а оновлення можуть завантажуватися по повітрю.
Третій дисплей вбудовано у дзеркало заднього виду. На нашому тестовому автомобілі встановлена система Clear Sight Rear View, що означає наявність камери заднього виду, вбудованої у плавець зовнішньої антени.
Коли ти за кермом семимісного Defender, а салон, як у нашому випадку, повністю зайнятий пасажирами, оглядовість назад обмежена — ось тут на допомогу приходить високо розташована камера.
Високий клас автомобіля у сукупності з великою кількістю новітніх технологій неминуче впливають на ціну, але Land Rover Defender безумовно вартує своїх грошей. Адже перед нами сплав найкращого: виразний дизайн, місткий комфортний салон та виняткові властивості на бездоріжжі.