З податківців у прості менеджери
Я народився та виріс у Запорізькій області. У мене дві освіти: аграрна та економічна. Після закінчення школи отримав диплом інженера-механіка сільського господарства.
Довгий час працював у фінансово-безпековій сфері, зокрема в управлінні податкової поліції області. Пройшов шлях від цивільного інспектора-ревізора до керівника управління на офіцерській посаді. Свого часу навіть відповідав за оперативне супроводження таких платників податків, як «Запорізька АЕС» та «Дніпроенерго».
Із черговою зміною влади я мусив піти з роботи, оскільки не бажав підлаштовуватися під неприйнятні для мене принципи. Тоді ж постало питання пошуку нової сфери діяльності. Оскільки я вже мав аграрну освіту і ця галузь для мене була знайомою з дитинства по родині, то став спочатку простим менеджером з продажів у регіональній дистрибуційній компанії «ФЛОРА».
Постійно спілкуючись з агровиробниками та представниками компаній-оригінаторів, поступово розширяв свій світогляд та зростав як фахівець. Так, за п’ять років пройшов шлях від менеджера у компаніях «ФЛОРА», «Тридента-Агро» до менеджера по роботі з ключовими клієнтами у «Корпорації «Агросинтез», яка займалася ліцензійним виробництвом та продажем соняшника та кукурудзи по всій Україні. Вже тоді зрозумів, наскільки важливе встановлення довірчих взаємовигідних стосунків з агровиробниками. Вони мають тобі довіряти.
У нас немає перепон для розвитку
На посаді керівника Запорізької філії «Корпорації «Агросинтез», що була офіційним дистриб’ютором «Євраліс», набрав команду, і ми плідно пропрацювали два роки. Я перебував у постійному контакті з представниками цієї насіннєвої компанії, ми добре знали одне одного. Вже тоді я бачив чудові перспективи «Євраліс» на ринку України, особливо на Півдні завдяки широкому постійно оновлюваному портфоліо соняшника. Тому коли я почув, що вони відкрили вакансію по нашому регіону і шукають людину, то без вагань запропонував: так беріть мене!
Початок роботи в «Євраліс» майже 10 років тому став для мене справжнім викликом. Компанія працює в усіх регіонах України, тому хотілося набагато покращити показники у своєму. Я відразу прийшов на чотири області: Запорізьку, Дніпропетровську, Донецьку та Луганську. На той час колектив компанії налічував 12 фахівців, з яких п’ять працювали у регіонах. Відповідальність на кожному з регіональних менеджерів була колосальна.
До того ж я одразу відчув, що робота в «Євраліс» надає значні можливості для особистого розвитку. Деякі компанії розвиваються занадто поступово та планово. Натомість у нас немає перепон для вдосконалення та розвитку. До мене у регіоні була вже проведена певна робота із просування бренду та продажів, і в подальшому створеній мною регіональній команді вдалося істотно підвищити рівень впізнаваності бренду та довіру до продуктів і до нас як фахівців.
Впродовж останніх років наша компанія розвивалася настільки динамічно, що деякі напрями не встигали за такими темпами. Саме тому минулого року було прийнято рішення про створення та впровадження оновленої стратегії розвитку.
Так, було розділено функції менеджменту за окремими напрямами: дистрибуції, маркетингу, технічної підтримки клієнтів тощо. Для роботи регіональних команд ці нововведення стали надто корисними. Адже наша команда відповідає за весь Південь і Схід України: від Рені на Одещині до Мілового на Луганщині. Протягом майже восьми років доводилося робити все власноруч: проводити польові досліди, аналізувати результати, готувати та втілювати плани з просування певних продуктів, супроводжувати продажі, консультувати агровиробників з питань вирощування, організовувати та проводити Дні поля — від розміщення палатки реєстрації до укладання бенкетного меню.
Звісно, ми намагалися все встигати, однак нині робота стала набагато продуктивнішою. Є люди, які організовують Дні поля, є консультанти з агрономічної підтримки, і постійно зростає потужність інформаційної підтримки з центрального офісу. Відповідно, я маю змогу більше зосередитися на безпосередньому спілкуванні з клієнтами.
Ми пропонуємо лише те, що перевірили
У регіоні дуже багато невеликих та середніх господарств, і кожне потребує уваги.
Наше головне завдання — допомогти клієнту бути успішним. Ми не просто супроводжуємо продажі насіння. Наша мета — допомогти аграрію зробити правильний економічно обґрунтований вибір.
Величезна проблема у тому, що одночасно зі зростанням попиту на продукти «Євраліс» збільшується і кількість підробок насіння. Лише у цьому сезоні нам вдалося не допустити реалізацію у регіоні понад 5000 підроблених посівних одиниць наших найпопулярніших гібридів соняшника ЕС Белла, ЕС Ароматік та ЕС Аржентік. Однак понад 10 000 мішків зловмисникам вдалося продати, і наразі це негативно впливає на імідж компанії.
Ми не маємо змоги впіймати всіх фальсифікаторів по «гаражах», де вони фасують продукцію. Єдиний варіант для агровиробника на сьогодні — замовлення нашого насіння в офіційній мережі «Євраліс», тоді гарантована захищеність від підробок на 101%. В окремих випадках, якщо є сумніви, перед придбанням насіння ми радимо зателефонувати будь-кому з нашої команди та узгодити постачальника насіння. Це надзвичайно важливо. Я разом з командою менеджерів регіону гарантуємо якість офіційного насіння і повний супровід.
З кожним роком я бачу, як зростає зацікавленість аграріїв нашим насінням, оскільки воно дає явні позитивні результати. Кожного року в областях регіону зимові семінари відвідує майже 2000 учасників. Стільки ж гостей завітає до нас і на польові семінари влітку. Така кількість говорить сама за себе. Ми проводимо семінари вже сім років поспіль, і ці заходи реально корисні для аграріїв. Ми не на один день не залишали без уваги аграріїв Луганської та Донецької областей, тому що наші особисті стосунки — це значно більше ніж стосунки між представником компанії-оригінатора та господарством.
Існує багато простих принципів ефективної роботи з клієнтом. Один з них — ми маємо бути у нього не пізніше трьох діб після будь-якого звернення до нас. Якщо він зателефонував нам у п’ятницю, то в понеділок уранці наш представник вже у нього на полі, готовий надати консультацію щодо вирощування.
Нашою важливою перевагою є те, що ми пропонуємо фермерам лише ті гібриди й ті технології вирощування, які протестували самостійно на випробувальних майданчиках у різних районах кожної області. Якщо я щось раджу посіяти, то я опираюся виключно на реальні результати вирощування.
Це дуже важливо, тому що лише у Запорізькій області п’ять ґрунтово-кліматичних зон, а таких областей у нас у регіоні шість. Якщо помножити ці цифри на різні технології вирощування, а ще — додати присутність різних рас вовчка, можливі сівозміни, то ми побачимо, наскільки складно аграрію самому обрати оптимальну стратегію економічного зростання. Тому ми робимо усе, щоб йому допомогти.
Головна складова нашої успішної роботи в регіоні — це злагоджена високопрофесійна команда. У нас зібралися фахівці, які попередньо пройшли агрохолдинги, управління аграрним виробництвом, національну та регіональну дистрибуцію. Ми однаково мислимо, доповнюємо досвідом одне одного і ніколи не підведемо ані свого колегу, ані нашого клієнта.