Зернові технології 2018

19 березня 2018 15:02

Phoenix Contact планує вивести на український ринок серію нових контролерів

Чи потрібні вітчизняним аграріям автоматизовані системи виробництва, які сегменти галузі готові впроваджувати інноваційні рішення, що пропонують ринку інжинірингові компанії. Про це журналісти LANDLORD під час Восьмої міжнародної виставки «Зернові технології 2018» поспілкувались з генеральним директором українського дочірнього підприємства компанії Phoenix Contact Андрієм Максимцем.

Чим займається ваша компанія? Як давно на ринку та який продукт пропонуєте?

Phoenix Contact – це німецька компанія, яка працює в галузі промислової автоматизації та електроніки. Вона заснована в 1923 році в Німеччині, зараз її штаб-квартира знаходиться в містечку Бломберг (Федеративна Республіка Німеччина). В Україні наше офіційне представництво працює з 2005 року і займається розвитком промислової автоматизації в різних галузях української економіки. Автоматизовані системи управління дозволяють з мінімальним втручанням людини виконувати різні операції. Наприклад, автоматизація зернового елеватора складається зі спеціалізованого комп’ютера, що має назву «програмований логічний контролер» або просто «контролер», та додаткових компонентів, які передають інформацію з контролера на виконавчий механізм.

В яких сегментах сільського господарства можна використовувати ваше обладнання?

Це елеваторне обладнання, птахівництво, харчова, переробна, молочна промисловість, пивоваріння. Будь-яка сфера сільського господарства, де є необхідність автоматизувати якісь процеси та зменшити використання ручної праці.

Представники яких сегментів частіше купують вашу продукцію?

Зараз я б виділив сегмент зернових, зокрема зернова логістика, а також оліноекстракційні заводи, харчову і переробну промисловість. Це сегменти, які вже набули швидких темпів розвитку, або ось-ось почнуть зростати. Власники такого бізнесу зацікавлені у виробництві якісної продукції, аби їх виробництво працювало без збоїв, вони зацікавлені у зменшенні собівартості кінцевої продукції.

Чи маєте власних фахівців на випадок, якщо ваше обладнання виходить з ладу?

Таке стається вкрай рідко, тому в складі нашої компанії сервісних інженерів немає. Таким чином ми даємо можливість нашим партнерам обслуговувати ринки, на яких вони працюють. Графік компанії по навчанню фахівців в автоматизованих системах управління заповнений семінарами, тренінгами для програмістів, проектантів, сервісних інженерів наших клієнтів, яких ми навчаємо працювати з обладнанням.

Які у Вас плани?

Ми плануємо виводити на український ринок серію нових контролерів, які значним чином розширять можливості власника сільськогосподарського підприємства в обслуговуванні, у підтриманні працездатності виробництва.

Таке обладнання, як промисловий контролер «заточене» під знання конкретної мови програмування. Здебільшого кожен виробник контролерів обирає для себе або розробляє свою власну мову програмування, після чого настає ситуація, коли інженер, який обслуговує цей контролер, мусить знати цю одну-єдину мову програмування. Тобто йде прямий зв’язок між знаннями і навиками конкретного інженера щодо конкретного обладнання конкретного виробника.

Цього року ми виводимо на ринок контролер, який не обмежує інженера знанням однієї мови. Якщо інженер розуміється в мові програмування «А», то він зможе працювати з цим контролером. Якщо інженер розуміється у мові програмування «В», то він також зможе працювати з цим самим контролером.

Ми зменшуємо залежність безперебійності виробництва від конкретного набору персоналу, який працює на обслуговуванні цього виробництва з точки зору автоматизованої системи управління. Наша увага в сільському господарстві сконцентрована на ринку зернових. Але ми не забуваємо про ті сегменти сільського господарства, які зростатимуть в майбутньому або набирають обертів зараз. Усе залежить від того, наскільки власники підприємств в цих сегментах прагнуть до довготривалого зростання.

Вашими замовниками є малі, середні чи великі агрохолдинги?

Абсолютно різні, від малих господарств до дуже великих агрохолдингів. Останнім часом це здебільшого великі та середні агрофірми.

А чому саме великі та середні агрохолдинги?

Ми пропонуємо якісну продукцію, яка в принципі не може бути дешевою. Але тут важливо розуміти як співвідносяться експлуатаційні затрати на якісне виробництво і експлуатаційні затрати на дешеву компонентну базу. Ми один раз зробили систему, налагодили роботу – і вона працює згідно з заданими параметрами. І ми не боїмося, що через 1-2 роки вам треба буде робити капітальний ремонт. Наша система окупиться раніше.

У випадку більш дешевої компонентної бази, більш дешевих систем, власнику інколи доводиться втручатися, цікавитися, чому система не працює, чому простоює виробництво. Виробник несе додаткові затрати, які він не передбачав на етапі планування роботи.

Як часто обновляються розробки Вашої компанії?

Кожного року ми виводимо на ринок до 1,5 тис. нових продуктів.

Які процеси покращують новинки компанії?

Інноваційність націлена або на економію місця, або на економію часу, або на подовження терміну служби цього обладнання, або на комбінацію цих трьох факторів, а також на енергоефективність.

Який термін придатності вашої продукції?

У середньому це 20-25 років. Усе залежить від того, про яке обладнання ми говоримо, оскільки в нашій комерційній пропозиції можна нарахувати до 60 тис. комерційних товарів. Скажімо, термін придатності ручного інструмента – від 2 до 5 років, реле може відслужити 5-7 років, контролери ми проектуємо так, щоб вони працювали мінімум 15 років.

Чи є у нас культура споживання автоматизованих систем управління?

Вона вже пустила хороші паростки, але не можна сказати, що вона розквітла. Чим дорожче та складніше обладнання, тим більш кваліфіковані спеціалісти потрібні для роботи з такими приладами. Оскільки кінцевим етапом виготовлення обладнання займаються наші партнери, то і спеціалістів готують вони.

Наведіть приклад, як автоматизація може економити кошти сільгоспвиробника?

Одного разу до нашого партнера звернувся фермер з проханням допомогти автоматизувати лінію сушіння хмелю. Технологія сушіння досить складна, хміль повинен бути стабільно певної вологості.

Раніше у фермера технологія була побудована на взаємодії двох фахівців: кочегара і технолога. Технолог регулярно вимірював вологість вручну, а кочегар час від часу, коли технолог йому скаже, підкидав дрова, а весь інший час відпочивав. При цьому стабільних показників вологості домогтися було дуже важко.

Фермер вирішив якось вирішити цю проблему і добитися стабільних показників вологості. Він звернувся до нашого партнера, і той досить швидко вирішив питання шляхом автоматизації контролю швидкості руху конвеєрів та контролю температури сушіння. В результаті технолог з кочегаром помінялися місцями. Вранці технолог виставляв всі параметри і йшов відпочивати. А у кочегара кількість роботи збільшилася – він мусив цілий день підтримувати завдану температуру.

До того ж, в результаті автоматизації продуктивність праці в господарстві фермера подвоїлася – місячний обсяг хмелю був висушений за два тижні. Тому на цей рік фермер вже запланував збільшення обсягу виробництва.

Розкажіть про обсяги продажів Вашої продукції на ринку за останні роки?

За останні два роки ми вийшли на дореволюційні обсяги продажів і протягом наступних років плануємо зростати не меншими темпами. Кількість наших клієнтів збільшилася на 50% порівняно з 2015 роком, обсяг продажу зріс на 80% і, за нашими прогнозами, в наступні роки він збільшиться ще на 35%.

Зернові технології 2018

05 березня 2018 16:17

У 2018 році «АГРОТЕХСОЮЗ» закцентує увагу на розвитку регіональних сервісних центрів

Директор ТОВ «АГРОТЕХСОЮЗ» Іван Дергалюк в ході Восьмої міжнародної виставки «Зернові технології 2018» поспілкувався з кореспондентом LANDLORD про попит та пропозицію на сільськогосподарську техніку, плани компанії і перспективи 2018 року.

Техніка яких брендів зараз представлена в вашому портфоліо?

Ми пронуємо вітичизняним агровиробникам продукцію від компаній «CLAAS», «LEMKEN», «HORSCH», «GERINGHOFF» і «VALLEY». У нас були спроби розширити портфоліо брендів, але це ні до чого не призвело. Ми фактично не збільшили оборот, проте додали роботи співробітникам відділів зі збуту техніки, запасних частин, сервісу та ще й маркетинг отримав зайве навантаження. Ефект був незначний, тому ми вирішили сфокусувати наші зусилля на пропозиції техніки від відомих виробників, яка відповідає найвищим вимогам аграріїв щодо її продуктивності, якості виконання технологічних операцій, надійності в експлуатації, високого рівня післяпродажного обслуговування.

Наша компанія має більш ніж 20-ти річну історію, і в момент свого заснування ми були першим офіційний партнером в Україні німецького концерну CLAAS та здійснювали введення в експлуатацію та подальше обслуговування перших партій зернозбиральних комбайнів CLAAS MEGA 208, MEGA 218, Дніпро (MEGA 350). Поступово виникла необхідність задовільняти попит українських аграріїв у якісній ґрунтообробній та посівній агротехніці, адже ми хотіли запропонувати клієнту широку лінійку техніки та обладнання, що ми й зробили завдяки компанії «LEMKEN». Згодом ми вирішили співпрацювати з компаніями «GERINGHOFF», «HORSCH» та «VALLEY».

Кожен виробник намагається зробити свою лінійку якомога ширшою. Ми намагаємося розташувати бренди в нашому каталозі таким чином, щоб однаковий агрегат не повторювався два рази. Адже ситуація може стати абсурдною: в момент продажу наш спеціаліст зі збуту техніки повинен умовно «любити в одного виробника одну продукцію, а в іншого – іншу». Нам вдається знайти порозуміння з нашими постачальниками.

У виробників є певні вимоги щодо модельного ряду конкурентів у вашому каталозі?

Вимоги є. І вони по-різному виглядають. Фактично всі хочуть продати якомога більше своїх машин та агрегатів. Загалом продукція виробників в нашому продуктовому портфелі не перетинається з точки зору їх конкуренції між собою.

Ваші клієнти задоволені широким вибором техніки?

Думаю, що задоволені, принаймні, нарікань від клієнтів не чув. Як я вже говорив раніше, перелік техніки від нашої компанії, а також, що дуже важливо, комплектація кожної машини, ретельно підібрані фахівцями зі збуту та відповідають як вимогам з експлуатації в місцевих агрокліматичних умовах сільгоспвиробників, так і принципам нашої товарно-асортиментної політики. Є певні регіональні обмеження у деяких виробників. У «CLAAS» і «HORSCH», наприклад, вони є, а в «LEMKEN» їх немає. Ми відповідаємо за певні регіони, у яких займаємося просуванням тих чи інших брендів. Ці регіони частково збігаються, а частково не збігаються, і, відповідно, дещо змінюється пропозиція техніки.

У яких регіонах Ви офіційні дилери?

З продукцією «CLAAS» ми офіційні дилери в Чернігівській, Сумській і Харківській областях. Продукцію «HORSCH» ми представляємо в Чернігівській, Сумській і Полтавській областях. У Київській області знаходиться центральний офіс компанії, також наші представництва є безпосередньо в Одеській та Черкаській областях.

Не у всіх областях компанія має власні сервісні центри з відповідним обладнанням для проведення тривалих та складних ремонтів. Вони є в Київській, Чернігівській, Сумській областях. У 2018 році будемо розвивати Харківський сервісний центр. У решті областей ми орендуємо приміщення, де знаходяться виставкові майданчики, склади запасних частин, працюють спеціалісти зі збуту, інженери мобільного сервісу.

Основна частина ремонтів проводиться на місці виникнення несправності. Це ж не автобізнес, де автомобіль ремонтують виключно в автосалоні. Більшість техніки ремонтують в полі або в майстерні сільгоспвиробника. Для цього в нас функціонує служба мобільного сервісу, яка налічує більше 30-ти спеціально обладнаних авто. В разі необхідності доставляємо техніку до найближчого нашого сервісного центру і вже там проводимо складні ремонти.

Наскільки насичена Україна стаціонарними та сервісними центрами?

Якщо добре розвинений аграрний регіон, то там, звичайно, і більша присутність продавців техніки.

На даний момент загострюється питання інфраструктури. Багато компаній, які роблять непоганий збут, не можуть продемонструвати широку мережу власних і дійсно придатних для проведення складних ремонтів техніки сервісних центрів. Останнім часом ситуація змінюється. У ЗМІ з’являються анонси щодо відкриття нових сервісних центрів. У більшості випадків питання про створення сучасних центрів з обслуговування техніки це питання відповідальності та довгострокових планів кожного конкретного дилера перед своїми клієнтами. Звісно, розширенню мережі в певній мірі сприяють і виробники техніки, які діляться своїм європейським досвідом та встановлюють певні стандарти.

Як відрізняється комплектація, яку пропонує виробник від тієї комплектації, яку потребує користувач? Яку техніку потребує сільгоспвиробник?

В ідеалі всі хочуть усе максимально автоматизувати, звести процеси в одну систему. Багато хто мріє сидіти в офісі за ноутбуком, і щоб трактор автоматично десь їздив. З технічної точки зору це реально втілити в життя, проте виникає запитання: «Чи є в товаровиробника можливості це все забезпечити достатньо кваліфікованим кадрами?».

Наші постачальники техніки завжди готові запропонувати клієнтові нові ультрасучасні та все більш роботизовані машини. Зараз виробничі процеси настільки гнучкі, що специфікацію конкретного виробу можна змінювати на заводі та адаптувати як під індивідуальні технологічні потреби аграріїв, так і під конкретні культури, типи ґрунтів, форми рельєфу, кількість опадів, тощо. В підсумку агровиробники отримують оптимальне високоефективне технічне рішення відповідно до їх потреб.

Всі сільгоспвиробники хочуть максимально ефективно використовувати свою техніку і задля цього користуються різними методами: застосовують неоригінальні запчастини, мастила місцевого розливу. Що рекомендує їм ваша компанія?

Оскільки ми є офіційним дилером, то наш перший обов’язок – це рекомендувати оригінальні запчастини та оригінальні мастила. Зрозуміло, що поки машина на гарантії всі намагаються використовувати «оригінали», щоб отримати відповідний ремонт згідно наших гарантійних зобов’язань. А коли машина зійшла з гарантії і наш клієнт відмовляється обслуговуватися у офіційного дилера, то примушувати нікого ми не можемо. Але маємо вже багаторазово підтверджену конкретними випадками статистику, що «розчарування від низької якості триває довше, ніж радість від низької ціни». Стосовно імпортної сільгосптехніки – то набагато довше, і ще й коштує недешево.

Чи виникають проблеми при використанні неоригінальних запчастин та мастил?

Так, проблеми виникають не тільки у тих, хто купує «неоригінали», а зявляються і у нас деякі складнощі, бо люди думають, що ми продаємо техніку, яка швидко псується. В складних механізмах, наприклад, якщо взяти гідравлічні системи, коробки передач і т.п, то там дуже серйозні допуски по мастилам, які коштують дорого. Якщо підрахувати, яку кількість мастила потребує один комбайн в рік, то на мій погляд не варто на цьому економити. У «CLAAS» є система післягарантійної підтримки покупця, яка називається «Куланс» («Kulanz»). І якщо машина обслуговувалась у офіційного дилера, то виїзди всі фіксуються, а при несправності високої складності завод-виробник приймає рішення на користь клієнта і компенсує вартість запасних частин. Крім того, якщо оригінальні запчастини встановлює дилер, то на них також є гарантія. Відмова від оригіналу може дуже дорого коштувати. Кожен вирішує сам: він економить чи ефективно займається своєю діяльність і заробляє гроші.

Чи проводите ви освітню програму для користувачів своєї продукції?

Коли машина постачається в господарство, то проводиться навчання для правильної експлуатації машини або обладнання, їх обслуговуванню. Крім цього ми проводимо курси з підвищення кваліфікації для механізаторів. Маємо в штаті декількох сертифікованих технічних тренерів різної спеціалізації. Запит на це є, в кінці проводимо тестування, щоб розуміти рівень їх знань та вмінь. Несправності іноді трапляються не від того, що «техніка погана», а через те, що експлуатувалась невідповідно до регламентів.

Які Ваші прогнози на 2018 рік?

Скоріш за все цей рік буде дещо складнішим за попередній. За 2 перших місяці 2018 року в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року спостерігаємо незначний спад продажів. Хоча, звісно, висновки робити зарано, бо пройшло мало часу. Ближче до середини року, думаю, ситуація буде зрозуміліша. Плануємо мати не гірші результати ніж в 2017 році.

Зернові технології 2018

03 березня 2018 17:18

«Агро-Темп» планує у цьому році збільшити продажі в півтора рази

Скільки тракторів в минулому році продав «Агро-Темп», на яку техніку підприємство робить ставку в цьому сезоні і чому. Про це в ході Восьмої міжнародної виставки «Зернові технології 2018» розповів кореспонденту LANDLORD директор компанії Сергій Легостаєв.

Які новинки презентуєте на цій виставці?

На даній виставці ми презентуємо вже перевірену продукцію – трактори «Zetor», які добре себе зарекомендували у минулому році та розійшлися накладом 50 машин. У 2018 році ми вирішили зробити акцент на тракторах «Zetor», тому що багато фермерів шукають якісні та надійні трактори, які можуть замінити машини МТЗ та ХТЗ. Клієнти хочуть переодити на більш бюджетну техніку, ніж китайська та турецька. Ми ухвалили рішення показати весь модельний ряд тракторів «Zetor», які наразі популярні в Україні.

На яку категорію господарств Ви розраховані?

Не можна чітко сегментувати покупців. Ті трактори, які раніше могли собі дозволити придбати лише великі агрохолдинги, зараз починають купувати фермери. Декілька місяців тому фермер у нас придбав трактор зі 110 кінськими силами. Багато маленьких фермерів починають переходити на якісні імпортні трактори.

Чи буде рости ринок у 2018 році? На які об’єми продаж у цьому році розраховуєте?

Так, звичайно. Як мінімум продажі збільшаться на 50%.

А з чим ви пов’язуєте такий ріст?

Аграріям потрібна техніка, яка буде постійно працювати, а не стояти на ремонті. Зараз багато сільськогосподарських виробництв професійно підходять до процесу виробництва і міняють техніку, тому що вони хочуть в сезон посіву працювати по максимуму, а не в такому русі, що два дні сіяти, а три дні ремонтуватися.

З якими викликами Ви стикаєтесь, можливо посилення конкуренції?

Конкуренти ніколи не стоять на місці та й ми завжди рухаємося вперед. Ми посилюємо сервісну службу, збільшуємо штат сервісних інженерів для того, щоб вони могли в короткий період охопити всю територію, на якій перебувають. Покращуємо умови продажу. Ми продаємо за спеціальними пільговими умовами кредитування, тобто компенсуємо банкам певні відсотки, щоб наші клієнти отримували гарні відсоткові ставки.

З якими ще фінансовими установами співпрацюєте?

З банками й з лізинговими структурами. Ми вже другий рік співпрацюємо з їх програмами фінансування, щоб задовольняти купівельну спроможність. Бо ж не у всіх є кошти на техніку.

Зернові технології 2018

03 березня 2018 17:03

Конкуренція серед виробників вітчизняної сільгосптехніки зростає

Голова правління та генеральний директор ПАТ «Elvorti» Cергей Калапа розповів кореспонденту LANDLORD, які новинки компанія показала на Восьмій міжнародній виставці «Зернові технології 2018» і як на них відреагували відвідувачі.

 

Розкажіть, які новинки компанія представляє сьогодні на виставці?

На цій виставці ми хотіли б показати абсолютно нові машини – зернові та пропашні, посівний комплекс. Це три повністю нові машини, які суттєво відрізняються від тих, які ми випускали раніше. Тобто вони, сьогодні можна  сміло сказати, абсолютні аналоги зарубіжних машин.

Чи є в них аналоги на ринку?

З іноземним виробником ми виробляємо технічно однакову техніку, а ціна у нас значно нижча. Зокрема наші зернові сіялки у два рази, а обприскувач у три рази дешевше за аналогічний імпортний.

На яку категорію споживачів розрахована Ваша продукція?

Наш фермер – це 30 тис. га і вище. Зараз ми хочемо поборотися за сегмент, де більша площа. Саме зараз наша машина VEGA PROFI 16 у два ризи ширша за нашу традиційну машину, яку використовують традиційні фермери, маючи невеликі господарства. Вона достатньо продуктивна за рахунок ширини і, відповідно, дає можливість за один прохід робити значно більший посів ніж наша восьмирядна машина. Сьогодні ми маємо можливість виробляти посівний комплекс шириною від 7,5 метра до 12 метра. Насправді, великий холдинг – це не означає, що у нього великі поля. Тобто у кожного своя історія. Є велика географія цих полів, тому відповідно вони теж використовують наші машини, бо вони маневрені, готові до транспортування по дорогах загального призначення. Їх використовують, і не має різниці велика компанія чи маленька.

Чи побачили Ви передумови зростання ринку?

Ми бачимо наш ріст, але не бачимо роста ринку. Це пов’язано з тим, що аграрії зібрали в минулому році значно менший врожай. Відповідно, купівельна спроможність значно менша. При цьому наша позиція стабільна, ми хочемо рости за рахунок відкриття нового сегменту.

Чого Ви очікуєте від нового сезону?

Ми три роки підряд відчували недопродаж продукції, через те що ємність ринку була більшою, а можливість виробництва була меншою, тому був дефіцит, всі в цьому дефіциті відчували себе комфортно і добре. Навіть маленькі компанії, яких не було раніше на ринку, вийшли і могли адекватно відповідати на попит. Сьогодні ситуація змінилась, ринок зменшився, відповідно конкурентна середа загострилась. Всі розраховували на те, що буде продовжуватись ситуація попередніх років.

Зернові технології 2018

03 березня 2018 15:41

UKRAVIT презентує у 2018 році 7 нових розробок для різних сегментів ринку

В ході Восьмої міжнародної виставки «Зернові технології 2018» керівник відділу розвитку продуктів та сервісів ЗЗР компанії UKRAVIT – Олександр Мигловець розповів кореспонденту LANDLORD про новинки сезону, особливості роботи зі споживачем та про ризики 2018 року.

Які нові продукти Ви представляєте на виставці?

На сезон 2018 року і безпосередньо на виставці ми презентуємо 7 наших нових розробок для різних сегментів агропромислового сектору. Наприклад, це гербіцид ІМІ-ВІТ на основі імазамоксу, 40 г/л для захисту соняшника (стійких гібридів), сої та гороху від широкого спектру бур’янів. Для присадибних ділянок ми презентуємо двокомпонентний інсектицид контактно-системної дії призначений на знищення колорадського жука та інших шкідників на різних культурах. Також представляємо 5 мікродобрив, 4 з яких містять у своєму складі кремній. Це відносно новий елемент для України. Не скажу, що він є абсолютно новим, але відносно новим як для обробки насіння, так і для обприскування у період вегетації, це так звані листові обробки. Також пропонуємо одне з мікродобрив, яке у своєму складі містить високо- і низькомолекулярні поліетиленгліколі, багатоатомні спирти, амінокислоти, солі гумінових і фульвових кислот, бурштинову кислоту та інші карбонові кислоти, біогормональний комплекс, мікроелементи. Даний продукт має властивості стимулятора росту, кріопротектора, адаптогена, антистресанта, імунокоректора і прилипача.

Тобто ви охоплюєте практично всі сегменти ринку?

У компанії декілька основних напрямків: агропромисловий сектор, дрібне фасування (приватний сектор), мікродобрива та дезинфекція.

Коли виводите нові продукти, розраховуєте на ріст ринку?

Звичайно. Щорічно ринок засобів захисту рослин і мікродобрив зростає. До того ж ми експортуємо свою продукцію до інших країн-партнерів. Тому і для закордонних ринків реєструємо нові розробки залежно від тих проблем, що виникають у тамтешніх аграріїв і, які вони не можуть вирішити наявними інструментами. Ці засоби розробляються для того, щоб повністю задовільнити потреби іноземних споживачів і вирішити ті проблеми, які трапляються чи можуть трапитися на їх угіддях.

З якими викликами ви зіштовхуєтесь зараз?

Головний виклик – це конкуренція. Конкуренція – це завжди добре. Коли вона є, компанії змушені працювати над унікальністю продукту. Тому і ми у цьому ринку дуже швидко розвиваємося, створюємо інноваційні продукти, які відрізняються від існуючих. На ринку їм відводиться особливе місце.

У нас найбільша лінійка засобів захисту рослин – понад 140 продуктів. Вона дозволяє давати різні технічні рішення для різних культур (польових, овочевих, плодових та закритого ґрунту) залежно від регіональних особливостей, рівня інтенсифікації, різних типів господарств.

Приходячи в одну компанію, аграрій може отримати комплексне рішення всіх проблем: від протруювання до десикації. Йому вже не потрібно обирати один продукт в одної компанії, інший – у другої. Ми компанія-виробник і несемо відповідальність за той продукт, який виробляємо і реалізовуємо для них.

Чого очікуєте від нового аграрного сезону?

Прогнозують, що буде рання та затяжна весна. А коли рання та затяжна весна, завжди є певна загроза. Скажімо, у 2017 році, коли сніг випав у третій декаді квітня, це суттєво відбилося на плодово-ягідних насадженнях. Відповідно ціна на неї зросла. Тому зараз ми готуємося до викликів саме погодних: зміни гідро-термічних умов, змішаних температур, перепадів, що можливо призведе до стрес-факторів. І ми, спільно з аграріями, будемо вирішувати проблеми по мірі їх надходження.

Зернові технології 2018

Показати ще