Зернові технології 2018     9 місяців тому

Phoenix Contact планує вивести на український ринок серію нових контролерів


Чи потрібні вітчизняним аграріям автоматизовані системи виробництва, які сегменти галузі готові впроваджувати інноваційні рішення, що пропонують ринку інжинірингові компанії. Про це журналісти LANDLORD під час Восьмої міжнародної виставки «Зернові технології 2018» поспілкувались з генеральним директором українського дочірнього підприємства компанії Phoenix Contact Андрієм Максимцем.

Чим займається ваша компанія? Як давно на ринку та який продукт пропонуєте?

Phoenix Contact – це німецька компанія, яка працює в галузі промислової автоматизації та електроніки. Вона заснована в 1923 році в Німеччині, зараз її штаб-квартира знаходиться в містечку Бломберг (Федеративна Республіка Німеччина). В Україні наше офіційне представництво працює з 2005 року і займається розвитком промислової автоматизації в різних галузях української економіки. Автоматизовані системи управління дозволяють з мінімальним втручанням людини виконувати різні операції. Наприклад, автоматизація зернового елеватора складається зі спеціалізованого комп’ютера, що має назву «програмований логічний контролер» або просто «контролер», та додаткових компонентів, які передають інформацію з контролера на виконавчий механізм.

В яких сегментах сільського господарства можна використовувати ваше обладнання?

Це елеваторне обладнання, птахівництво, харчова, переробна, молочна промисловість, пивоваріння. Будь-яка сфера сільського господарства, де є необхідність автоматизувати якісь процеси та зменшити використання ручної праці.

Представники яких сегментів частіше купують вашу продукцію?

Зараз я б виділив сегмент зернових, зокрема зернова логістика, а також оліноекстракційні заводи, харчову і переробну промисловість. Це сегменти, які вже набули швидких темпів розвитку, або ось-ось почнуть зростати. Власники такого бізнесу зацікавлені у виробництві якісної продукції, аби їх виробництво працювало без збоїв, вони зацікавлені у зменшенні собівартості кінцевої продукції.

Чи маєте власних фахівців на випадок, якщо ваше обладнання виходить з ладу?

Таке стається вкрай рідко, тому в складі нашої компанії сервісних інженерів немає. Таким чином ми даємо можливість нашим партнерам обслуговувати ринки, на яких вони працюють. Графік компанії по навчанню фахівців в автоматизованих системах управління заповнений семінарами, тренінгами для програмістів, проектантів, сервісних інженерів наших клієнтів, яких ми навчаємо працювати з обладнанням.

Які у Вас плани?

Ми плануємо виводити на український ринок серію нових контролерів, які значним чином розширять можливості власника сільськогосподарського підприємства в обслуговуванні, у підтриманні працездатності виробництва.

Таке обладнання, як промисловий контролер «заточене» під знання конкретної мови програмування. Здебільшого кожен виробник контролерів обирає для себе або розробляє свою власну мову програмування, після чого настає ситуація, коли інженер, який обслуговує цей контролер, мусить знати цю одну-єдину мову програмування. Тобто йде прямий зв’язок між знаннями і навиками конкретного інженера щодо конкретного обладнання конкретного виробника.

Цього року ми виводимо на ринок контролер, який не обмежує інженера знанням однієї мови. Якщо інженер розуміється в мові програмування «А», то він зможе працювати з цим контролером. Якщо інженер розуміється у мові програмування «В», то він також зможе працювати з цим самим контролером.

Ми зменшуємо залежність безперебійності виробництва від конкретного набору персоналу, який працює на обслуговуванні цього виробництва з точки зору автоматизованої системи управління. Наша увага в сільському господарстві сконцентрована на ринку зернових. Але ми не забуваємо про ті сегменти сільського господарства, які зростатимуть в майбутньому або набирають обертів зараз. Усе залежить від того, наскільки власники підприємств в цих сегментах прагнуть до довготривалого зростання.

Вашими замовниками є малі, середні чи великі агрохолдинги?

Абсолютно різні, від малих господарств до дуже великих агрохолдингів. Останнім часом це здебільшого великі та середні агрофірми.

А чому саме великі та середні агрохолдинги?

Ми пропонуємо якісну продукцію, яка в принципі не може бути дешевою. Але тут важливо розуміти як співвідносяться експлуатаційні затрати на якісне виробництво і експлуатаційні затрати на дешеву компонентну базу. Ми один раз зробили систему, налагодили роботу – і вона працює згідно з заданими параметрами. І ми не боїмося, що через 1-2 роки вам треба буде робити капітальний ремонт. Наша система окупиться раніше.

У випадку більш дешевої компонентної бази, більш дешевих систем, власнику інколи доводиться втручатися, цікавитися, чому система не працює, чому простоює виробництво. Виробник несе додаткові затрати, які він не передбачав на етапі планування роботи.

Як часто обновляються розробки Вашої компанії?

Кожного року ми виводимо на ринок до 1,5 тис. нових продуктів.

Які процеси покращують новинки компанії?

Інноваційність націлена або на економію місця, або на економію часу, або на подовження терміну служби цього обладнання, або на комбінацію цих трьох факторів, а також на енергоефективність.

Який термін придатності вашої продукції?

У середньому це 20-25 років. Усе залежить від того, про яке обладнання ми говоримо, оскільки в нашій комерційній пропозиції можна нарахувати до 60 тис. комерційних товарів. Скажімо, термін придатності ручного інструмента – від 2 до 5 років, реле може відслужити 5-7 років, контролери ми проектуємо так, щоб вони працювали мінімум 15 років.

Чи є у нас культура споживання автоматизованих систем управління?

Вона вже пустила хороші паростки, але не можна сказати, що вона розквітла. Чим дорожче та складніше обладнання, тим більш кваліфіковані спеціалісти потрібні для роботи з такими приладами. Оскільки кінцевим етапом виготовлення обладнання займаються наші партнери, то і спеціалістів готують вони.

Наведіть приклад, як автоматизація може економити кошти сільгоспвиробника?

Одного разу до нашого партнера звернувся фермер з проханням допомогти автоматизувати лінію сушіння хмелю. Технологія сушіння досить складна, хміль повинен бути стабільно певної вологості.

Раніше у фермера технологія була побудована на взаємодії двох фахівців: кочегара і технолога. Технолог регулярно вимірював вологість вручну, а кочегар час від часу, коли технолог йому скаже, підкидав дрова, а весь інший час відпочивав. При цьому стабільних показників вологості домогтися було дуже важко.

Фермер вирішив якось вирішити цю проблему і добитися стабільних показників вологості. Він звернувся до нашого партнера, і той досить швидко вирішив питання шляхом автоматизації контролю швидкості руху конвеєрів та контролю температури сушіння. В результаті технолог з кочегаром помінялися місцями. Вранці технолог виставляв всі параметри і йшов відпочивати. А у кочегара кількість роботи збільшилася – він мусив цілий день підтримувати завдану температуру.

До того ж, в результаті автоматизації продуктивність праці в господарстві фермера подвоїлася – місячний обсяг хмелю був висушений за два тижні. Тому на цей рік фермер вже запланував збільшення обсягу виробництва.

Розкажіть про обсяги продажів Вашої продукції на ринку за останні роки?

За останні два роки ми вийшли на дореволюційні обсяги продажів і протягом наступних років плануємо зростати не меншими темпами. Кількість наших клієнтів збільшилася на 50% порівняно з 2015 роком, обсяг продажу зріс на 80% і, за нашими прогнозами, в наступні роки він збільшиться ще на 35%.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Читайте також

Вас зацікавить