Новини / Фінанси     28 листопада 2018 12:21

Перспективи Сходу: український бізнес отримає безпрецедентний досвід

На бізнес-форумі «Дорога на Схід. Перезавантаження» у Святогірську на Донеччині підприємці та експерти обговорили можливі напрями розвитку бізнесу і роль інновацій та змін у цьому процесі.

Для компаній Донецької та Луганської областей осінь завершилася цікавою та визначною подією — бізнес-форумом «Дорога на Схід. Перезавантаження». Захід був організований компанією «Талісман» та відбувся завдяки підтримці Райффайзен Банку Аваль, Київської шко­ли економіки та інших.

Форум, що пройшов у місті Святогірськ, став платформою для професійного обміну досвідом та обговорення нових можливостей розвитку для представників бізнесу Луганщини, Донеччини і навіть Харківщини та експертів ринку. Основна тема бізнес-форуму — «Розвиток. Досвід. Зростання». Тема об’єднує такі надваж­ливі питання, як формування актуального погляду на економіку України, поглиблене дослідження макроекономічних тенденцій, вивчення досвіду інших країн, зокрема Ізраїлю, ознайомлення з ефективними програмами фінансування, що сприяти­муть новим векторам розвитку в майбут­ньому. Кращі експерти задавали теми дискусій: від стратегії блакитного океану, digital-трансформації бізнес-процесів, маркетингових інструментів до комунікацій в умовах поляризованого суспільства. Райффайзен Банк Аваль підготував для учасників форуму презентацію «Тен­денції змін та розвитку нагляду за валют­ними операціями».

«Ми часто ставимо за приклад дос­від міжнародних компаній, забуваючи при цьому, що той досвід, якого нині в непростих умовах набуває український бізнес, особливо на сході країни, є без­прецедентним. Райффайзен Банк Аваль долучився до цього форуму, адже саме завдяки такій платформі учасники можуть не тільки обмінятися досвідом, а й дізнати­ся про нові можливості для розвитку. Нам було важливо підтримати цю надзвичайно важливу ініціативу, спрямовану на пред­ставників бізнесу саме з Луганської та Донецької областей», — зазначила кура­тор проекту, керівник з питань маркетингу та комунікацій корпоративного бізнесу Райффайзен Банку Аваль Марина Богун.

За словами екс-міністра економічного розвитку і торгівлі України Павла Ше­ремети, ми сьогодні потребуємо «зсуву реальності», і саме такого, як визначають автори стратегії блакитного океану, про­фесори Чан Кім і Рене Моборн із Малай­зії. Головними компонентами при цьому є ментальність, людяність та інструменти.

 

Слово фінансистів

Виступ Шеремети продовжив український банкір та економіст, голова правління Райффайзен Банку Аваль Володимир Лавренчук, який розповів про макроеко­номічні тренди, про те, чого очікувати від банківської системи, та про нові проекти Райффайзен Банку Аваль. Зокрема, про дослідницько-аналітичні центри, що вивчають велику кількість показників, поведінку клієнтів та формують прогно­зи, на підставі яких впроваджуються подальші стратегії розвитку та інновації. Подібні центри існують не тільки в Україні, а в усіх країнах, де працюють банки групи Райффайзен.

Голова правління Райффайзен Банку Аваль Володимир Лавренчук.

«Капітал спрямовується туди, де прогно­зований прибуток. Ми завжди спираємо­ся на позитивні речі у своїх аналітичних матеріалах, проте завжди бути позитив­ним ризиковано. У поведінці наших клієн­тів за останні три роки ми спостерігаємо збільшення інвестицій в обладнання, інвентар і машини (загалом приблизно на 30%). При цьому 93% цих інвестицій зроблені за рахунок власних коштів. Звичайно, банківське фінансування мало б мати більшу частку і роль, ніж зараз», — розповів Лавренчук.

Логічним продовженням стала презента­ція директора департаменту корпоратив­ного бізнесу Райффайзен Банку Аваль Руслана Співака на тему інновацій: чи є місце для них в українському бізнесі та яке саме.

За його словами, банківський сектор сьогодні інноваційніший, ніж будь-коли, — 84% фінустанов мають дуже інноваційну стратегію. За останні три роки по всьому світу закрилися 15 000 відділень банків, деякі — через нестачу капіталу на їх утримання, деякі — завдяки інноваційній стратегії, що передбачає скорочення кількості відділень.

В Україні середовище для інновацій покращується, про що свідчить рейтинг Світового банку та компанії Cisco щодо го­товності країни до digital-інновацій. Чотири роки тому України взагалі не було у цьому рейтингу, а у 2018-му країні вже вдалося посісти в ньому середню позицію.

Однак близько 50% інновацій не завер­шуються успіхом. Співак виділив п’ять основних причин цього явища:

  1. Не всі розуміють, що таке інноваційна стратегія компанії;
  2. Двигуном інновацій на підприємстві має бути топ-менеджер або директор, а не просто призначений штатний працівник;
  3. Несприйняття інновацій працівниками компаній (один із п’яти взагалі не ро­зуміє, навіщо потрібні інновації, якщо є прибуток і клієнти);
  4. Хибна віра в те, що інновації прине­суть швидке збільшення прибутку.
  5. Неправильне уявлення про те, що інновації завжди стосуються продажів. Насправді найчастіше вони почина­ються передусім із внутрішніх змін, бек-офісної частини роботи.

 

Слово бізнесу

Як розповів директор із розвитку ізраїль­ської технологічної компанії Aux Bridge Алекс Любецький, сьогодні в Ізраїлі діє Державний фонд сприяння малим і се­реднім бізнесам, функції якого — коор­динація взаємодії між урядом і банками, а також контроль за виконанням правил фінансування. Фонд перевіряє бізнес, який претендує на отримання кредиту, і висловлює свої рекомендації щодо його надання. До складу фонду входять пред­ставники банків, громадськості та неза­лежного координуючого органу. Ізраїль сьогодні є 20-ю країною у світі за рівнем ВВП на душу населення — $37 673, що, звичайно, є результатом комплексної дії всіх умов. Та навіть один цей приклад досить показовий і може бути викорис­таний у нашій країні.

У своїй доповіді засновник компанії Top Lead Станіслав Шум на прикладі агросек­тора розповів про відмінності між високо­розвиненими економіками та економікою України. Ключова відмінність полягає в мізерній доданій вартості української продукції порівняно з продукцією країн Європи та Азії. Україна повинна приділяти більше зусиль і уваги розвитку власних технологічних і високотехнологічних виробництв.

А викладач Київської школи економіки та керівник офісу реформ адміністративних послуг Володимир Семеніхін ознайомив малий і середній бізнес з існуючими програмами підтримки і розвитку бізнесу (МСБ), інновацій і науки від Європейсько­го Союзу — COSME та Horizon. Обидві програми діють на території України. COSME передбачає підтримку і розвиток комерційного сектора, а Horizon має ско­ріш наукову спрямованість або орієнта­цію на розвиток зв’язку між науковцями, винахідниками та бізнесом. Програми діють у багатьох країнах Європи, бюджет COSME на 2014–2020 роки становить 2,3 млрд євро, Horizon — 80 млрд євро.

На завершення аналітик групи фінансу­вання та розвитку малого та середнього бізнесу ЄБРР Тимур Халілов презентував програму консультування і кредитування МСБ від Європейського банку рекон­струкції та розвитку.

Від організатора заходу компанії «Талісман», офіційного дилера марок BMW, koda, Peugeot, Ford і Mitsubishi, для гостей були організовані тест-драй­ви улюблених авто.

Під час форуму учасники також мали змогу насолодитися арт-експозицією «Мурали України» від художника Андрія Пальваля та творчої групи Kailas-V.

Проект «Дорога на Схід» успішно реалізовується з 2016 року та поєднує ініціативи різного спрямування — у сфе­рі бізнесу та культурно-мистецькі фестивалі.

Текст: Марина Лантух.

 

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить